Gå til innhold

Mat; et forslag som garantert ungene liker!

Anbefalte innlegg

hjernetrimmern

Du trenger:

Gratinert kjøttdeig med maakaroni:

-Kjøttdeig 500g

-Makaroni ca 250g

-Tomater

-Mais

-Løk/purreløk/hvitløk

-Salt/pepper (evt annet krydder;paprika,taco)

-Gul ost

-Evt andre grønnsaker man har for hånden

Brun kjøttdeig og ha i oppdelte tomater, helst uten skall, div løk, mais og krydder. La dette surre noen minutter.

Kok makaroni som anvist på pakken og bland dette med kjøttdeigen helt til slutt.

Smør en ildfast form med litt olje og ha hele blandingen oppi, og legg skiver med ost på toppen. Gratineres i ovnen på 200 grader i ca 20 minutter eller til osten har smeltet.

Kan serveres med salat eller loff til, og dette er supergodt og lettvindt!!

(Man kan også blande taco-krydder/saus i kjøttdeigen, og få en ny variant av taco...)

Fortsetter under...

Hi, hi, da har du ikke møtt min eldste på snart 6- han hadde IKKE spist den maten nei! Kanskje makaronien og loffen - om det ikke hadde kommet for mange "prikker" på makaronien da...

Det er pyyyton vanskelig å få noe fornuftig mat i den gutten *sukk*

Hi, hi, da har du ikke møtt min eldste på snart 6- han hadde IKKE spist den maten nei! Kanskje makaronien og loffen - om det ikke hadde kommet for mange "prikker" på makaronien da...

Samme her. Min gutt hadde garantert ikke spist det. Mine unger liker best mat som er sortert og ikke sånnt som er blandet sammen.

Men jeg hadde garantert spist den retten :-)

Ingen av mine hadde spist det. Det er jo tomater i det...! Og da hadde heller ikke mannen min spist det.

Gjest Masahiro

Hi,hi..... Min gutt på 7 år hadde aldri i livet nærmet seg dette - som du sier kanskje makaronien og litt loff. Men ingen prikker på makaronien - ikk eengang prikker fra blandingskrydder! :) Følges håpløst iblandt..... men må jo trekke på smilebåndet også! :)

Annonse

Mine hadde nok ikke spist det der uten å plukke ut maisen, tomatene, purreløken og løken. På en kresen dag hadde de kanskje plukket ut kjøttet også.

Makaroni, loff og ost er godkjent :-)

Men _jeg_ hadde nok spist det!

Jeg torte ikke svare her før jeg leste svaret ditt. :o) Mine hadde nemlig også plukket ut tomat, løk, purre og mais - og poden også kjøttdeigen. ;o)

Jeg torte ikke svare her før jeg leste svaret ditt. :o) Mine hadde nemlig også plukket ut tomat, løk, purre og mais - og poden også kjøttdeigen. ;o)

*flirer*

Mine prøver å oppdra hverandre de, når de liker noe den andre ikke liker "du burde smake, altså, det er kjempegodt!" sier de til hverandre mens den andre sitter og grøsser *hehe*

*flirer*

Mine prøver å oppdra hverandre de, når de liker noe den andre ikke liker "du burde smake, altså, det er kjempegodt!" sier de til hverandre mens den andre sitter og grøsser *hehe*

Hadde det enda vært den veien! Her går det vel mer i:"Ikke spis det! Det er fææææælt!" Etterfulgt av et bredt glis selvfølgelig! *Sukk*

Gjest girasol

Sønnen min hadde elsket det! Han hadde plukket ut løken, men ellers hadde alt gått ned på høykant! Kanskje jeg prøver den oppskriften, men erstatter løken med revet gulrot!...

Bare det ikke er paprika i maten!... Er det det, er hele måltidet ødelagt for knærten ;-)

Annonse

Hørtes godt ut!

Skal vi se. Hvis jeg fjerner kjøttdeigen, løken, tomatene og osten.... tja da blir det makaroni med mais og hvitløk. DET hadde nok jenta mi spist.

Drømmer om et barn med større reportoire innen matveien, gitt ;o) Men takk for oppskriften!

Hørtes godt ut!

Skal vi se. Hvis jeg fjerner kjøttdeigen, løken, tomatene og osten.... tja da blir det makaroni med mais og hvitløk. DET hadde nok jenta mi spist.

Drømmer om et barn med større reportoire innen matveien, gitt ;o) Men takk for oppskriften!

Som du ser er du ikke alene om ha unger som ikke liker "blandamat". :o)

I dag tror jeg det blir hjemmelagd potetmos og kjøttkaker på oss. Det fikk jeg lyst på nå!

Som du ser er du ikke alene om ha unger som ikke liker "blandamat". :o)

I dag tror jeg det blir hjemmelagd potetmos og kjøttkaker på oss. Det fikk jeg lyst på nå!

:o)!

Vi er safe her, tirsdag er tomatsuppe og pannekakedag! Men vi spiser mye fisk assa. Fnis!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...