Gå til innhold

Oppdatering på SFO-problemer

Anbefalte innlegg

Jeg sendte en ganske lang mail til lederen på SFO tidligere i dag og forklarte hvordan jeg ser situasjonen med Snuppas problemer med innkjøringen på SFO og spurte om de kunne følge litt ekstra med henne nå i begynnelsen. Følge med på om hun leker med noen faste eller om hun bare flakker omkring og prøve å få henne med i leken.

Jeg fikk et flott svar bare kort tid etterpå og jeg satt så og si og grein i skranken - ikke alltid det er like praktisk å være alene på vakt! :o) SFO skulle snakke med lærerne også og SFO setter snart i gang kontaktperson-grupper slik at de lettere kan dele seg opp i mindre grupper som finner på ting sammen.

Da jeg kom for å hente så hentet jeg henne først for å få litt tid alene med henne på sfo før vi hentet broren. Jeg ble møtt av en voksen som kunne fortelle at alle de voksne hadde lest mailen min og tatt den til etterretning, at de hadde fulgt med henne og hadde syntes det gikk bra i dag. Hun hadde lekt med sine venner fra barnehagen og hatt det fint.

Snuppa selv kom styrtende bort, strålte som en sol og gumlet på en eplebit. :o) Hun hoppet og spratt og skravlet uten stans - akkurat som før!

Den SFO-voksne sa at det var veldig bra at jeg hadde sendt mailen, særlig nå i begynnelsen var det vanskelig for dem å få oversikten og bli kjent med barna, han gjentok det faktisk flere ganger. :o)

Snuppa og jeg virret litt rundt inne på SFO og i klassearealet og hun viste meg plassen sin (igjen...) og flagget hun hadde hatt på pulten sin siden hun nettopp har hatt bursdag. I tillegg hadde alle i klassen skrevet en bursdagshilsen på hvert sitt lille, fargede ark og disse hadde læreren festet sammen til et hefte med en fargerik tråd. Virkelig koselig! :o)

Så nå ser jeg lysere på tiden fremover - jeg tror faktisk jeg har hatt en mye verre dag enn Snuppa selv! :o) Tusen takk for alle støtte jeg har fått her inne i dag - dere er sannelig en kjekk gjeng! :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243507-oppdatering-p%C3%A5-sfo-problemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint å høre.

Godt at mammahjertet fikk plaster på seg.

Mammahjertet fikk en fin plasterlapp på seg i ettermiddag ja. :o)

Men jeg ser ikke bort fra at plasteret kan rives av igjen - det er neppe så fort gjort.

Snuppa sovnet fortere i kveld da, ikke ville hun ligge inne hos meg heller. Hun kom inn til meg kl. 5:30 i morrest, jeg bare løftet henne over meg og innerst i sengen (har dobbeltseng) og hun sovnet uten ett ord. Men jeg merket at hun stort sett lå så nære meg at hun hadde en fot eller arm borti meg. Godt med litt mamma-nærhet når det var vanskelig på sfo. Snuppa mi. :o)

Annonse

Så flott! Veit akkurat hvordan du har hatt det i dag! Så bra for veslefrøkna også :-) da er hun optimist igjen?

Jeg hadde en kjempetøff barnehagestart for jenta mi i høst (bytte av bhg), og det er vanvittig for en lettelse det er når det endelig løsner igjen. Kjempeforandring på hele jenta, hun begynte å hoppe og løpe og smile og synge igjen, akkurat som før sommeren.

-og det er snodig som du sier, at man blir så på gråten sjøl også. Det er utrolig sårt når det er noe med ungene våre.

Takk for oppdateringen, Lillemus. Så utrolig bra at ting ble tatt tak i med en gang. Og så flott at du skrev en mail så tidlig.

Dette ser ut til å gå kjempebra for snuppa di (og deg).

Jeg håper det! Regner ikke med at alt er løst sånn Knips! akkurat, men SFO tok det svært alvorlig i alle fall - og det er jo enormt betryggende! :o)

Snuppa var også mye roligere her hjemme i kveld enn i går kveld, heldigvis.

Så flott! Veit akkurat hvordan du har hatt det i dag! Så bra for veslefrøkna også :-) da er hun optimist igjen?

Jeg hadde en kjempetøff barnehagestart for jenta mi i høst (bytte av bhg), og det er vanvittig for en lettelse det er når det endelig løsner igjen. Kjempeforandring på hele jenta, hun begynte å hoppe og løpe og smile og synge igjen, akkurat som før sommeren.

-og det er snodig som du sier, at man blir så på gråten sjøl også. Det er utrolig sårt når det er noe med ungene våre.

Bortsett fra de tre gangene poden ble operert har jeg aldri hatt det så ille som i dag tror jeg - det var som en sa her inne, man blir aldeles hudløs når det gjelder ungene sine! :o)

Jeg pleier ikke å være den første som griner, men i dag har tårene truet med å renne over nesten hele tiden.

Så bløt og lettet var jeg da vi gikk hjem at ungene fikk hver sin oppslagstavle med Pokemon på borte på butikken.... ;o)

Bortsett fra de tre gangene poden ble operert har jeg aldri hatt det så ille som i dag tror jeg - det var som en sa her inne, man blir aldeles hudløs når det gjelder ungene sine! :o)

Jeg pleier ikke å være den første som griner, men i dag har tårene truet med å renne over nesten hele tiden.

Så bløt og lettet var jeg da vi gikk hjem at ungene fikk hver sin oppslagstavle med Pokemon på borte på butikken.... ;o)

Hudløs, ja!

Den andre barnehagedagen da ungen fremdeles klynget seg til meg, avviste alle unger (og voksne) som prøvde å snakke med henne og bare klynket "Jeg tør ikke være her alene!", begynte jeg også å grine bare en av de voksne snakket til meg *flau*

-tenk på de som det ikke løser seg for! Som går og er bekymret for at ungen er ensom og utenfor hele skoletida! Våre unger ser det jo ut til at det ordner seg for tilslutt, de har knytt gode vennskap før, og klarer det nok igjen.

Annonse

Gjest sfo arbeider

Der ser du- du gjorde alldeles rett i å sende en mail,værre var det ikke.

Håper jentas glede i dag varer og at hun får mange koselig dager på sfo sånn at mamma også slipper å være bekymret :)

Jeg er så glad for at de som jobber med det samme som meg er ansvarsbevisste og tar tak i problemer straks det lar seg gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...