Gå til innhold

Grete Roede kurs for ammende

Anbefalte innlegg

Gjest sansara

Hei.

Jeg har tidligere gått på Grete Roede kurs med stort hell, hadde egentlig lyst nå også da jeg har noen kilo som jeg virkelig ønsker bort.

Det er bare det at: Jeg ammer et barn på 3 mnd. Ja, jeg vet at han ikke er stor og jeg har ikke lyst på noen bråslanking, jeg ønsker bare at vektnålen skal gå riktig vei og ikke feil som nå...

Tenker at siden jeg er litt bevisst og har begynt å trene litt må jeg sikkert ha mer kalorier hver dag enn det jeg både tar meg tid til eller unner meg. Har jo også et barn til å ta meg av på ettermiddagene.

Noen som har noen gode tips, eller kanskje har gått på Grete Roede kurs for ammende?

Hvordan må jeg tenke for å gå nedover uten å skade melka?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243518-grete-roede-kurs-for-ammende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok dette opp med legen min da min datter var 3 mnd. Jeg la fram det jeg spiste, og han syntes det hørtes helt greit ut. Min slankekur var inspirert av Grete Roede, men jeg dreiv ikke og veide alt jeg spiste. Frukt og grønt spiste jeg så mye jeg ville av.

Gjest dette bør du prøve

jeg gikk på grete rode kurs når min første datter var en 4 mnd.. de har ett eget opplegg for de som ammer.

forskjellen er bare att du må ha i deg litt mere kalorier i døgnet enn andre.

jeg gikk ned en 6-7 kg uten og miste noe melk..

Jeg har gått det kurset før og har begynt igjen nå - hjemme alene- og det fungerer veldig bra.

Du skal ha i deg et gj.snitt på ca. 1500-1600 kalorier per dag. Du har kanskje boka eller husker ca. fordeling? Skriver ikke så nøye da jeg antar at du husker. Ellers: bare spør :-)

Det er frokost maks 230 kcal (brød- + påleggrasjon)

Samme med lunsj

Mellom-måltid 100 kcal

Middag 400 kcal

Og et lite kveldsmåltid, bittelitt mindre enn frokost/lunsj.

+ 300 kcal i melkerasjon

+ 200 kcal i fruktrasjon

Og så er det trimpoeng hver dag som er viktig.

Følger du dette går du ikke ned for raskt, mtp avfallstoffer i melka. Men du bør drikke 2 liter vann per dag. Da er du helt sikker på å få i deg nok væske til å beholde samme melkemengde. Går det litt ned; drikk mer og amme oftere en periode,

Kaffe og te drikker du fritt, men drikker du mye, så fyll på med mer vann da det er vanndrivende.

Gjest sansara

Jeg har gått det kurset før og har begynt igjen nå - hjemme alene- og det fungerer veldig bra.

Du skal ha i deg et gj.snitt på ca. 1500-1600 kalorier per dag. Du har kanskje boka eller husker ca. fordeling? Skriver ikke så nøye da jeg antar at du husker. Ellers: bare spør :-)

Det er frokost maks 230 kcal (brød- + påleggrasjon)

Samme med lunsj

Mellom-måltid 100 kcal

Middag 400 kcal

Og et lite kveldsmåltid, bittelitt mindre enn frokost/lunsj.

+ 300 kcal i melkerasjon

+ 200 kcal i fruktrasjon

Og så er det trimpoeng hver dag som er viktig.

Følger du dette går du ikke ned for raskt, mtp avfallstoffer i melka. Men du bør drikke 2 liter vann per dag. Da er du helt sikker på å få i deg nok væske til å beholde samme melkemengde. Går det litt ned; drikk mer og amme oftere en periode,

Kaffe og te drikker du fritt, men drikker du mye, så fyll på med mer vann da det er vanndrivende.

Hei! Takk for svaret! Jeg husker at det var noe sånt, men lurer litt på følgende: 1500 - 1600 kalorier per dag hadde jeg da jeg gikk på grete roede kurs sist og ikke var hverken gravid eller ammende. Dersom jeg forbruker ca. 650 - 750 kcal i døgnet på fullamming så blir vel 1500 - 1600 kcal litt lite for kroppen med tanke på at de kaloriene forbrennes i tillegg til det vanlige aktivitetsnivået. Eller tenker jeg feil nå?

Hei! Takk for svaret! Jeg husker at det var noe sånt, men lurer litt på følgende: 1500 - 1600 kalorier per dag hadde jeg da jeg gikk på grete roede kurs sist og ikke var hverken gravid eller ammende. Dersom jeg forbruker ca. 650 - 750 kcal i døgnet på fullamming så blir vel 1500 - 1600 kcal litt lite for kroppen med tanke på at de kaloriene forbrennes i tillegg til det vanlige aktivitetsnivået. Eller tenker jeg feil nå?

Var det maxi-kurs da?

I min bok står det 1500-1600 for ammende. Så kommer det vel 230 oppå der igjen for de med maxi-delen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...