Gå til innhold

Nøkkel til 6-åring?

Anbefalte innlegg

Gjest Nøkkelbarnmor..

Er det for tidlig å gi husnøkkel til 6-åringen?

Vi bor i blokk, og ytterdøren er låst slik at man må ha nøkkel for å komme seg inn, vi har ringeklokke, men han når ikke opp, og vil neppe gjøre det på noen år!

Han har jo lyst ut å leke selvfølgelig i det fine været, men jeg må nesten være med han ut slik at jeg får sluppet han inn igjen, noe han ikke er særlig begeistret for, han har selvfølgelig lyst å være ute alene.

Det samme er da han kommer fra skolen, jeg må møte han på veien for å slippe han inn, visst ikke hadde han fint klart å komme seg inn alene, og om jeg hadde blitt 10 minutter forsinket hadde det gått helt greit!

Men jeg er litt redd for at han somler bort nøkkelen, han er jo bare 6-år og mister ting stadig vekk.

Noen som har noen geniale forslag på hvordan han evnt skal oppevare nøkkelen, slik at han ikke kan ta den frem å rote den bort?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243553-n%C3%B8kkel-til-6-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I en lomme på sekken til guttungen er det montert en nøkkelring man kan klipse av og på. Der har han husnøkkel og sykkelnøkkel. Han har ihvertfall ikke greid å miste den ennå!

Da jeg var liten, hadde jeg husnøkkelen i en snor rundt halsen. Det fungerte også fint.

7 åringen min fikk egen nøkkel i går faktisk. :)

Jeg er stort sett hjemme når hun kommer hjem, men det skjer jo at jeg har glemt noe jeg skulle hatt på butikken og sånt. Hun fikser å være hjemme alene i en times tid, men vi avtaler selvsagt sånt på forhånd. Også har jeg alliert meg med naboen om at hun kan gå dit om det er noe spesielt.

Hun har en sånn "mobilsnor" til å ha rundt halsen, som er bindt fast i en hempe i den ene sekkelommen, den kan hektes av slik at hun ikke trenger å binde den av for hver gang. Hun ville absolutt ikke ha denne snoren og jeg gidder ikke krangle. :)

I en lomme på sekken til guttungen er det montert en nøkkelring man kan klipse av og på. Der har han husnøkkel og sykkelnøkkel. Han har ihvertfall ikke greid å miste den ennå!

Da jeg var liten, hadde jeg husnøkkelen i en snor rundt halsen. Det fungerte også fint.

skolejenta har en nøkkelring i en lomme inni sekken. nøkkelringen klipses fast inni lommen og er dermed alltid på sin faste plass utenom bruk.

Annonse

Gjest Nøkkelbarnmor..

Takk for mange fine tips, skal saumfare sekken etter en lomme med en slik ring eller noe å feste nøkkelen i!

Men når han er ute å leker da? Noen ideer da?

Han bruker jo ikke jakke nå, og en snor rundt halsen synes jeg ikke er tilrådelig..

Takk for mange fine tips, skal saumfare sekken etter en lomme med en slik ring eller noe å feste nøkkelen i!

Men når han er ute å leker da? Noen ideer da?

Han bruker jo ikke jakke nå, og en snor rundt halsen synes jeg ikke er tilrådelig..

Da sørger du for at han har shorts eller bukse med beltehemper og fester nøkkelsnora i den! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...