Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Her på vestlandet har det nå vært regn i to hele dager, det er grått og kaldt (10grader) og ingen antydning til sol.

Gutta er i barnehagen og jeg lurer på når jeg bør begynne med strømpebukse til 2 åringen? Han er en kald, tynn type som fryser fort.

Tror vi har hatt for lang sommer, vi har gått i shorts i 2,5 måneder, hver eneste dag!!! Litt av en overgang å finne fram undertrøye og lange bukser og gensere sånn over natta.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243570-n%C3%A5r-begynne-med-str%C3%B8mpebukse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har begynt med strømpebukse på barnehagebarn når det blir under 10*C. (Og slutter med strømpebukse når det blir over 10*C om våren...)

Men det var jo veldig tidlig, da! Heldigvis har vi fortsatt sommertemp. her, jeg gruer for høsten :o(

Her begynner vi oftest med strøpebukser/stillongs i bomull, når gradene kryper under 10 +. Ull venter jeg med til det blir enda litt kaldere.

Bukser med for er også et greit alternativ i en overgangs fase, i hvertfall er det populært her i heimen.

Her nordpå går vi enda i shorts og T skjorte, og nyter en siste smak av sommer :-)

Annonse

Jeg bruker 10 grader som en tommelfingerregel. er det 10 eller kaldere er det tid for strømpebukser. Særlig for de ungene som er litt kalde og ikke så aktive.

Her er det fortsatt ganske varmt og godt, heldigvis (oslo), så vi venter nok en god stund til... :)

Uff, ja. Her har det vært silregn i flere dager nå. Må vel snart ta en tur på loftet og finne fram vintertøyet.

Guttungen på 7 var frysen i dag tidlig, men han ville ikke ha på strømpebukse, så vi venter nok litt til.

Her er det +11 grader i dag og regn.

Å barnehagebarn som er mye ute og kanskje også sitter endel stille er under ti grader ok for å begynne med strømpebukse. Poden er 2klassing, ssvært varm av seg og meget aktiv, så her er det evig nok med vanlig buukse, en bomullstrøye og en tynn genser under vind/regn jakka.

Hadde nok begynt nå når det bare er 10 gr hos dere...

Du kan jo kjenne på lårene etter at han/hun har vært ute, om det er kaldt...

Hadde strømpebukse på sønnen min langt ut i juni i år.. Han var kald og sa han frøs...

De i barnehagen maste om at nå måtte han slutte med det, men jeg tok den på han for det.. De tok den av han når han kom inn...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...