Gå til innhold

Dress eller todelt til tredjeklassing?

Anbefalte innlegg

I fjor kjøpte pappan todelt dress til poden til vinteren, men det endte med at han brukte den hele dressen jeg kjøpte istedet. :o)

Nå lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre i år. Hva har deres tredjeklassinger hatt på skolen? Skal spørre poden selv også da, men greit å høre litt hvilke erfaringer andre har også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243592-dress-eller-todelt-til-tredjeklassing/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min (9) trivdes best i hel dress i fjor, for det var enklest å kle av og på. Hva han foretrekker i år, vet jeg ikke. Men han har begge deler, og jeg tror han velger hel dress.

Jenta (7) vil ha todelt, for det er visstnok penest (?).

*Ler* Snuppa får hel dress, punktum. Hun er så svimete at jeg ikke tror hun klarer å holde styr på to store plagg. :o)

Ørkenvandreren

I grenseland, avhenger kanskje av barnets modenhet, hva som er "in" i klassen osv.

Jeg tror førstemann hadde hel dress, mens nestemann hadde to-delt, i 3. klasse. Tredjemann gjenstår å se, men hun driter vel i det bare den er rosa tenker jeg.... :-)

Annonse

I grenseland, avhenger kanskje av barnets modenhet, hva som er "in" i klassen osv.

Jeg tror førstemann hadde hel dress, mens nestemann hadde to-delt, i 3. klasse. Tredjemann gjenstår å se, men hun driter vel i det bare den er rosa tenker jeg.... :-)

Lillemor er vel likedan, at det har lite å si så lenge den er rosa. :o)

Må høre hva poden sier selv før jeg handler.

Hel dress er TEIT.

Det sa i hvert fall min alt fra andre.

For min sønn er det helt omvendt. Han hadde to-delt dress i fjor i 2. klasse men maste hele vinteren om å få hel dress m/gummi slik at det var lettere å skli. Han har nå allerede begynt å spørre når han skal få dress til vinteren.

For min sønn er det helt omvendt. Han hadde to-delt dress i fjor i 2. klasse men maste hele vinteren om å få hel dress m/gummi slik at det var lettere å skli. Han har nå allerede begynt å spørre når han skal få dress til vinteren.

Det er det jeg tror poden helst vil ha også. :o) Han elsker å leke i snøen!

Før vinteren ifjor kjøpte jeg hel dress til eldstejenta som da gikk i tredje. Hun nekta etterhvert å ha på dressen på skolen.. Der skulle det nemlig være bare todelte dresser. Var visst noen som hadde fått høre det når de kom med hel dress *sukk*

I andre klasse hørte jeg aldri snakk om dette...

Annonse

skolejenta vår går også i 3.klasse og hater vinterdress.

hun fikk todelt dress i fjor, men brukte den hele dressen hjemme.

betingelsen for å få todelt dress er at hun klarer å holde styr på hvor den er. har kun en reima tec bukse. kjøper kanskje en "billigbukse", slik at hun har to i år, siden dressen nok er for liten.

Min 3. klassing skal bruke hel dress i år også. Da vet jeg at han er godt kledt om vinteren. Sender jeg med han todelt sett tar han bare av seg buksa, for det gjør han med regnsettet. Han gidder ikke å ta buksa på igjen når han har vært inne, og da kommer han kald og våt hjem.

Min 3. klassing skal bruke hel dress i år også. Da vet jeg at han er godt kledt om vinteren. Sender jeg med han todelt sett tar han bare av seg buksa, for det gjør han med regnsettet. Han gidder ikke å ta buksa på igjen når han har vært inne, og da kommer han kald og våt hjem.

Poden vil ha hel dress sier han, så da blir det det. :o)

Snuppa var litt usikker, men jeg tenker jeg satser på hel dress til henne også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...