Gå til innhold

lett eller skummet melk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Legen til min sønn anbefalte Ekstra Lett pga D-vitaminen og jeg tror det er like greit som skummet mht lubbenhet. Når barnet er over et år skal det uansett ikke drikke mer en 0,5 l i døgnet (og før et år MME)så om det er bittelitt flere kalorier i Ekstra enn skummet, har det av liten betydning. Tenkt da heller ikke så fet mat (mye grønsaker og frukt)

tzatziki1365380058

Det er ikke veldig mye forskjell i kcalori-innhold, så om barna ikke drikker litervis, ville jeg valgt ekstralett pga d-vitamin.

Melkesukkeret i det to typene er jo det samme, så dersom det er blodsukkerstigning du tenker på, spiller det ikke noen rolle hva du velger.

Gjest Veranda

Gir H-melk til ungene vi... trodde barn skulle ha det, og at de har godt av det ekstra fettet/energien i vekstfasen. Er det noe jeg har gått glipp av? Skal man IKKE gi H-melk nå lenger? Det fikk jeg også som barn. Barna er 1,5 og 5 år, og vi voksne drikker ekstra lett...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...