Gå til innhold

forovervendt barnesete

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det er ca 80% sikrere å plassere de bakovervendt enn forovervendt.

Tenk deg en kollisjon/bråstopp, der barnet sitter forovervendt med seler stramt over begge skudrene slik at rygg og skuldre holdes stramt tilbake -tenk deg da det tunge hodet...?!! De er nok ikke mye god i nakken etterpå...

Snuppa vår er ikke glad i å kjøre bil, men vi kjøpte bakovervendt sete nå da vi skulle bytte ut babysetet. Jeg hadde IKKE tatt sjansen på å kjøre med henne forovervendt, men alle må jo ta sine egne valg...

Det setet vi kjøpte kan snus altså, så hun kan sitte forovervendt fra hun er 2-3 år (håper hun holder bakover så lenge, å håpe på til hun er 4 er vel utopi...)

Annonse

Jeg hadde overhodet ikke vurdert å sette en så liten unge forovervendt.

Reduksjon av skader ved fremovervendt sikring er 50/50, tallet for bakovervendt er 90/10. Tallene taler for seg mener jeg.

Både HTS, Akta Graco, Britax har gode stoler for bakovervendt montering.

Har du IsoFix i bilen blir monteringen veldig enkel.

Stoler som kan brukes bakovervendt med IsoFix er bl.a Recaro Young Expert plus, Britax Fixway og Akta Graco's helt nye Duologic.

Jeg hadde overhodet ikke vurdert å sette en så liten unge forovervendt.

Reduksjon av skader ved fremovervendt sikring er 50/50, tallet for bakovervendt er 90/10. Tallene taler for seg mener jeg.

Både HTS, Akta Graco, Britax har gode stoler for bakovervendt montering.

Har du IsoFix i bilen blir monteringen veldig enkel.

Stoler som kan brukes bakovervendt med IsoFix er bl.a Recaro Young Expert plus, Britax Fixway og Akta Graco's helt nye Duologic.

Næmmen - hei!

Går det bra, eller?

:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...