Gå til innhold

Forming i 5 og 6 klasse.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hare1365380455

Kjøpe slike bittesmå lerreter, lime på glansbilder eller noe, spraye med lakk.

Sy penal.

Tegne eller male høstbilde eller noe fra sommerferien.

Kjøpe slik leire som kan brukes til å lage små perler. Rull små kuler, lag hull med tannstikker, brenn i ovnen. Så får de sine egne smykker.

Kjøpe isoporhjerter eller kuler som de kan male og pynte.

Vi lagde gymposer på den tiden, eller var det enda tidligere? Dvs. læreren klippet til og sydde selve posen mens vi broderte mønster med brodergarn i bomull + evt. initialer for dem som rakk det, og vi tvinnet fargeriker snorer som vi tredte inn i kanten øverst. :o)

Jeg husker det riktignok som et endeløst mareritt, brodering var ikke noe for meg på den tiden, men det er veldig koselig å ha posen nå! Selv om jeg aldri kom så langt at jeg rakk å brodere initialer på min...

Spikre kasser som så kan males og brukes til å ha ting i.

Spikre rammer til bilder man har malt.

Sy forkle til heimkunnskapen.

Flettt med rotting og lage små kurver.

Lage ting i pappmasjè

Lage brødfjøl som man kan brenne inn noe på.

Male bilder.

Strikke skjerf.

Strikke sokker.

Hekle grytekluter.

Brodere.

Sy pute/nålepute.

Annonse

Gjest faglærer i kunst og håndverk

...og det har faget gjort siden 1997!!!

Sjekk fagplanen!!!!

For å være litt snill også... så finnes det flere lærerbøker fra ulike forlag til disse trinnen. Riktignok tilpassset L-97 men masse der som er lett å tilpasse kunnskapsløftet. Trenger kun en bok for å hente ideer - ikke til hele gruppa.

Gjest huff da.. jaja

...og det har faget gjort siden 1997!!!

Sjekk fagplanen!!!!

For å være litt snill også... så finnes det flere lærerbøker fra ulike forlag til disse trinnen. Riktignok tilpassset L-97 men masse der som er lett å tilpasse kunnskapsløftet. Trenger kun en bok for å hente ideer - ikke til hele gruppa.

Herre gud.. sitter her å leser gamle innlegg. du virker veldig dumt. forming og k&h er vel ganskel likt. du virker som et sånt menneske som jeg IKKE tåler.. sånn som liksom skal være frempå hele tiden. jaja, ikke alle kan da være like..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...