ForeldreTilTo Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Vi har en jente på 6 år som tisser ofte om dagen, gjerne med bare en halvtimes mellomrom. Hun er imidlertid tørr om natten. Dersom tissetrangen kommer om natten våkner hun og går på do som normalt. Men om dagen ser hun ikke ut til å ha kontroll og tisser i buksa rett som det er. Hvorfor reagerer hun ikke på samme måte om dagen som om natten? Hun sier selv at hun ikke må på do, men 5 min senere er hun gjennomvåt. Hilsen fortvilte foreldre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sumatra Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Hvorfor hun ikke reagerer på samme måte på dagen som på natten? Det skyldes rett og slett latskap. Hun gidder ikke gå på do om dagen, holder seg altfor lenge. Kjøp inn en pakke med bleier og si at hun må begynne med det igjen om hun ikke klarer å gå på do. Da skal du se det snart blir slutt på tissingen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frik Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Min sønn er 9 år og tisser, eller skvetter litt i buksa nesten hver dag. Alltid vært tørr om natten. I barnehagen tisset han på seg hver dag om vinteren. Han kjente for sent at han måtte på do og gummibuksa var et herk. Alle leger uttaler seg forskjellig.Antoposofisk lege tar mye med knusende ro og mener det vil ordne seg etterhvert.Det kan være et aktivt barn som er senere enn andre med å respondere på signaler som kulde, varme, sult, tissing osv. Noen mennesketyper bryr seg rett og slett ikke om slikt. Normalt. Det finnes flere måter å "samle" et barn på. Jeg har ikke prøvet ut noe av det. Jeg passer på å fokusere på de gangene/periodene det går bra og overser uhellene. Gutten skal ikke slite med dårlig slevtillit av den grunn. skal han bort sender jeg med rikelig med skift og informerer han at det ikke er kult å lukte. Da han var yngre informerte jeg andre foreldre at han trengte påminnelse om at han måtte regelmesig på do. Når han leker mebarne glemmer han seg. Hjemme går det alltid bra. Det går fremover og nå begrenser det seg bare til småskveting. Almenleger sier umiddelbart at en skal sjekke barnet for urinveisinfeksjon. Gjøres enkelt med urinprøve. En healer fortalte meg det var for å få oppmerksomhet. Jeg leste nettopp på en info. side på nettet at barn som tisset om dagen og ikke på natten hadde noe som het irritert blære og at man skulle ta det opp med helsesøster gjerne ved 6 års alder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbe Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Vår datter var også slik, og vi innførte et belønningssystem med klistremerker for hver dag hun var helt tørr (hun bæsjet seg ut også), og når hun hadde 10 klistremerker på rad skulle hun få en stor premie. Hun var godt motivert, og sorgen var stor da hun hadde klart 8 klistremerker og så hadde uhell på dag 9. Det tok laaaang tid før hun klarte 10 klistremerker, og vi prøvde å finne et mønster. Etterhvert oppdaget vi at uhellene IKKE kom når vi f.eks. var på ferie i syden i 2-3 uker - da skulle man tro at det var lett å glemme seg. Vi oppdaget at det hadde sammen heng med når hun drakk melk/spiste melkeprodukter, og gikk over til laktoseredusert melk - og VIPS var ungen tørr. Når hun spiser mye melkeprodukter (f.eks. middag med fløte/rømme i, drikker mer enn 1 glass melk, spiser youghurt) - får hun bæsjeuhell med det samme, og da er det også lett for at det blir tisseuheltt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apelsin Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Hvorfor hun ikke reagerer på samme måte på dagen som på natten? Det skyldes rett og slett latskap. Hun gidder ikke gå på do om dagen, holder seg altfor lenge. Kjøp inn en pakke med bleier og si at hun må begynne med det igjen om hun ikke klarer å gå på do. Da skal du se det snart blir slutt på tissingen. Hei. Du bør bruke bleier på ungen din og at hun bør gå i barnehage i gjenn til hun ikke tisser på seg. Det hjelper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Hei. Du bør bruke bleier på ungen din og at hun bør gå i barnehage i gjenn til hun ikke tisser på seg. Det hjelper. Og du bør begynne i første klasse igjen til du har lært deg korrekt rettskriving. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.