Gå til innhold

Skolen har navnet skolesekkene!

Anbefalte innlegg

Hos oss får alle førsteklassinger sekk på skolen og i år er de svært fornøyde med seg selv - for å forhindre rot og forbyttinger så har de nemlig skrevet elevens navn med svart sprittusj på lokket!

Som noen av dere vet er jeg sterkt imot å flashe barnets navn på den måten. Om barnet går alene til skolen og det kommer en fremmed som tilsynelatende vet hva barnet heter (lest det på sekken!) er det nok ikke så vanskelig å lure barnet med seg.

Det er flere skoler som har gjort det samme her i år vet jeg og jeg er temmelig oppgitt! Ville dere nevnt det for skolen eller bare latt det passere. Lurer på om jeg skal stryke over navnet eller sy på et annet stilig merke eller noe sånt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243749-skolen-har-navnet-skolesekkene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

19

• flisa

9

• nanna

5

• puttelull

5

Mest aktive i denne tråden

Dette er en problemstilling jeg overhodet ikke har tenkt over - her fikk vi selv merke førsteklassesekken slik vi ønsket, og jeg skrev navnet på poden med store bokstaver på lokket.

Dessuten tror jeg at dersom det kommer noen som ønsker å gjøre noe mot barn, så klarer de å snakke ungene rundt, uansett om de vet hva de heter, eller ikke.

Jeg ville ikke hatt problemer med at skolen merket sekkene.

Dette er en problemstilling jeg overhodet ikke har tenkt over - her fikk vi selv merke førsteklassesekken slik vi ønsket, og jeg skrev navnet på poden med store bokstaver på lokket.

Dessuten tror jeg at dersom det kommer noen som ønsker å gjøre noe mot barn, så klarer de å snakke ungene rundt, uansett om de vet hva de heter, eller ikke.

Jeg ville ikke hatt problemer med at skolen merket sekkene.

Vi skrev første bokstaven i podens fornavn på sekken og hengte på ett eller annet dingel så han visste hvilken sekk som var hans.

Men jeg er fanatisk motstander av luer med navn også da...

Vi skrev første bokstaven i podens fornavn på sekken og hengte på ett eller annet dingel så han visste hvilken sekk som var hans.

Men jeg er fanatisk motstander av luer med navn også da...

Kanskje du kan finne et fint merke eller lignende og lime/sy/klistre over navnet hennes?

Kanskje du kan finne et fint merke eller lignende og lime/sy/klistre over navnet hennes?

Ja, jeg skal se hva jeg finner, men synes nesten jeg må vente til jeg får høre jhva pappan synes - selv om jeg er 100% sikker på at han er enig med meg. :o)

Annonse

Nå kom jeg på noe fra da jeg var 12 år.

Vi var på ferie i Risør og der falt jeg pladask for en som het Geir og var fra Oslo - han var så grei!! Vi dinglet med beina og fisket krabber fra brygga og koste oss veldig -jeg hadde aldri opplevd hyggeligere gutt. Så mot slutten av uka hadde jeg på meg t-shirt med navnet mitt på i sånne påstrøkne fløyelsbokstaver - de var så moderne i 1974.....og da sa min Geir:

"men jøss,- er du jente?"

....og dett var dett....

Jeg hadde nevnt det for skolen, ja. I går skrev jeg snuppas navn med sprittusj på sekken, men inn mot ryggen (mine små diskrete navnelapper ville ikke sitte på stoffet i sekken). T-skjorte med navn o.l vil jeg ikke at mine barn skal ha. (Lommemannen har visst vært i området...)

Vi var på ferie i Risør og der falt jeg pladask for en som het Geir og var fra Oslo - han var så grei!! Vi dinglet med beina og fisket krabber fra brygga og koste oss veldig -jeg hadde aldri opplevd hyggeligere gutt. Så mot slutten av uka hadde jeg på meg t-shirt med navnet mitt på i sånne påstrøkne fløyelsbokstaver - de var så moderne i 1974.....og da sa min Geir:

....og dett var dett....

Ja, ja, sikkert kjipt da, men jeg måtte trekke på smilebåndet!

....og dett var dett....

Oi!

Uff, må ha vært ille for deg. Men utrolig søt historie :)

Annonse

Gjest Elextra

....og dett var dett....

Haha, så festlig!

Dvs. sånn i ettertid, antar det ikke var morsomt akkurat da.

....og dett var dett....

I dag får du meg virkelig til å le, flisa! Takk!!!

Jeg hadde sagt fra, og dekket over med et eller annet. Navnet kan evt. skrives på ryggen på sekken - eller merkes inni.

Hvem snakker jeg da med når jeg vil si fra om at jeg synes det er uakseptabelt at skolen navner elevenes ting sånn? Rektor?!

Gjest Debra irl

....og dett var dett....

Ha ha ha. Du er sånn som venninna mi. Du MÅ jo bare opprette en blogg. En humorblogg med slike minner.

stakkars deg, fikk du knust hjerte?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...