Gå til innhold

Homeopati mot ørebetennelse?

Anbefalte innlegg

Gjest mamma til ørebarnet

Ja, så lurer jeg på det, da. Jenta vår på 4 år er ørebarn og har ekstremt mange ørebetennelser. Hun har fått satt inn dren, men har likevel hatt ørebetennelser. Nå har det ene drenet falt ut, og ørebetennelsene kommer tilbake.

Hun er "alltid" forkjølet og snørra renner. Og så har vi fått tips om homeopat.

Jeg innrømmer glatt at jeg ikke har noen tro på dette. Men... det kan jo ikke gjøre noen skade... så kanskje prøve likevel? Mange forteller jo solskinnshistorier om homeopat-medisiner og vips har barnet ingen mere øreplager.

Er det noen som har erfaringer? Som prøvd homeopati på ørebarn, med god eller dårlig erfaring?

Er så i tvil.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243780-homeopati-mot-%C3%B8rebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Juliansmamma nr 1

Jepp, det har jeg erfaring med. Julian hadde tre ørebetennelser på rappen før han var året, og vi forsøkte homeopati, etter anbefaling fra en noe mer alternativ venninne enn meg selv. Skeptisk som jeg er var jeg veldig tvilende, men hva gjør man ikke for å hjelpe barna sine? Han var vel 7 mndr når vi begynte, og siden har han ikke hatt en eneste ørebetennelse, og han er nå 4 år.

I tillegg slet han med forstoppelse. Samme dagen som han begynte med homeopati fikk vi orden på det problemet, akkurat 20-30 min etter pillene, akkurat som homeopaten forutså. Det sa pang i bleia, og siden har han aldri hatt de problemene heller.

Lykke til.

Mvh

delphina1365380402

I fjor kom det en stor undersøkelse (40000 deltakere) som konkluderte med at homeopati ikke hadde noen som helst virkning eller effekt på noen slags problemer/diagnoser/lidelser.Derfor synes jeg du burde konsultere alm. legevitenskap evt. kanskje en afrikansk heksedoktor, som antakelig er minst like virkningsfull som en homeopat!

Det er en vag sykdom. Dvs som kan komme og gå uten at noen enda vet årsaken. Det fins visst mistanker om noe i f m E-vitaminer.

Så da gjelder det å være på rett sted til rett tid for de alternative. De er så takknemlige når folk blir bra i rett tid, og håper ingen oppdager fenomenet "sammenfall kontra sammenheng" dvs å være på rett sted når folk blir bra av helt andre årsaker. Og det er godt ingen har avslørt hva årskanen til f eks ørebetennelse er enda.

Når vi finner årsaken, så må de finne andre vage sykdommer...

Ryktene om at homeopati virker, oppstår fordi de som blir bra skriker høyere enn de som ikke blir det, dessuten blir nesten alle barn bra til slutt. Merkelig nok.

Jeg synes absolutt du burde prøve det. Skeptikerene tror ikke det finnes mer mellom himmel og jord enn det de ser. Realistene vet at vi ikke kan forstå og vite alt...

http://www.mozon.no/alternativt/det_gr_nne_leksikon/gode_rd_mot_rebetennelse

http://www.nhl.no/forskning_forts.asp

Det er en vag sykdom. Dvs som kan komme og gå uten at noen enda vet årsaken. Det fins visst mistanker om noe i f m E-vitaminer.

Så da gjelder det å være på rett sted til rett tid for de alternative. De er så takknemlige når folk blir bra i rett tid, og håper ingen oppdager fenomenet "sammenfall kontra sammenheng" dvs å være på rett sted når folk blir bra av helt andre årsaker. Og det er godt ingen har avslørt hva årskanen til f eks ørebetennelse er enda.

Når vi finner årsaken, så må de finne andre vage sykdommer...

Ryktene om at homeopati virker, oppstår fordi de som blir bra skriker høyere enn de som ikke blir det, dessuten blir nesten alle barn bra til slutt. Merkelig nok.

Jeg vet det, og er like skeptisk som deg. :-)

Men når en fireåring har fått 20-30 antibiotikakurer så er man villig til å prøve afrikanske heksedoktorer om nødvendig.

Annonse

Jeg synes absolutt du burde prøve det. Skeptikerene tror ikke det finnes mer mellom himmel og jord enn det de ser. Realistene vet at vi ikke kan forstå og vite alt...

http://www.mozon.no/alternativt/det_gr_nne_leksikon/gode_rd_mot_rebetennelse

http://www.nhl.no/forskning_forts.asp

Jeg er skeptisk, men tror kanskje jeg er villig til å prøve. Skade kan hun vel ikke ta uansett. Takk for interessante linker!

I fjor kom det en stor undersøkelse (40000 deltakere) som konkluderte med at homeopati ikke hadde noen som helst virkning eller effekt på noen slags problemer/diagnoser/lidelser.Derfor synes jeg du burde konsultere alm. legevitenskap evt. kanskje en afrikansk heksedoktor, som antakelig er minst like virkningsfull som en homeopat!

Jeg vet, og er på nippet til å ringe en afrikansk heksedoktor (men har ikke funnet noen på gule sider...).

Jeg så et sted at det virket kanskje hos 20 %, og klamrer meg til halmstrået at de KAN jo hjelpe akkurat henne.

Hun har hatt mellom 20 og 30 antibiotikakurer i sitt 4-årige liv, og plages med mye sykdom og mye smerter. Øre-nese-hals-avdelingen har ikke stort mer å by på enn innsetting av dren og antibiotikakurer. Man blir fortvilet og villig til å prøve det meste som hun ikke beviselig tar skade av.

Jepp, det har jeg erfaring med. Julian hadde tre ørebetennelser på rappen før han var året, og vi forsøkte homeopati, etter anbefaling fra en noe mer alternativ venninne enn meg selv. Skeptisk som jeg er var jeg veldig tvilende, men hva gjør man ikke for å hjelpe barna sine? Han var vel 7 mndr når vi begynte, og siden har han ikke hatt en eneste ørebetennelse, og han er nå 4 år.

I tillegg slet han med forstoppelse. Samme dagen som han begynte med homeopati fikk vi orden på det problemet, akkurat 20-30 min etter pillene, akkurat som homeopaten forutså. Det sa pang i bleia, og siden har han aldri hatt de problemene heller.

Lykke til.

Mvh

Takk for svaret! Alltid vanskelig å vite om han ville fått flere ørebetennelser eller ikke uten homeopatmedisin. Men det er akkurat slike historier jeg har hørt mange av, og som gjør meg villig til å prøve. :-)

Jeg er skeptisk, men tror kanskje jeg er villig til å prøve. Skade kan hun vel ikke ta uansett. Takk for interessante linker!

Det er det som er det fine med homeopati, at uansett så får man ikke gjort noe galt. Det værste som skjer er at hun ikke får riktig middel og dermed ingen reaksjon.

www.nhl.no

Kan du finne homeopater nær der du bor som er medlem i Norske Homeopaters Landsforbund.

Søramerikansk heksedoktor.

Han var veldig flink, men jeg fikk hodepine av alt ølet vi drakk sammen. En hedersmann med dyp empati og omsorg. Intelligent og handlekraftig. Han hadde vært flott som coach. Han kunne sette mot i en våt sokk.

Jeg var hos antroposifisk legesenter i Oslo med minstemann da han var liten pga ørebetennelse og atopisk eksem. Begge delene forsvant og han har ikke hatt noen av delene på de siste 7 årene.

Takk for svaret! Holdt det med en "kur" liksom, eller må han ha medisiner nå og da?

Annonse

Ikke bli overrasket hvis du får beskjed om at det er melk som er problemet. Jeg har fått beskjed av en bekjent som er homeopat at jeg må kutte ut all melk i mat til husets ørebarn. Hun er atopiker også, og det mente hun var fordi hun ikke tålte melk. Denne diagnosen satte hun uten å ha sett det aktuelle barnet, og uten å vite noe som helst mer. Haha.

Aisha1365380364

Da gir jeg deg i oppfordring å finne årsaken til at mannen min for første gang på 20 år ikke ble plaget av pollen i år! I vinter tok han homeopatisk medisin.

Selv jeg, som ikke er allergisk, ble plaget av pollenet i år, vi bor like ved en stor treklynge.

Takk for svaret! Holdt det med en "kur" liksom, eller må han ha medisiner nå og da?

Nei, det hold faktisk med en kur. Den varte noen mnd da, jeg husker dessverre ikke hva medisinene het.

Men det er absolutt verdt et forsøk å prøve og få time der. Minstemann hadde så mye eksem at huden sprakk under ørene og han blødde.

Min mellomste hadde ingen effekt av homeopati ifm øreproblemene. Men jeg har selv merket god effekt på andre plager, så jeg synes det er verd et forsøk.

Mine barn har hatt god effekt av ørelysbehandling og soneterapi på øreproblemer.

Jeg er enig i at når hun er så mye plaget, er det forsøket verd å se om alternative behandlingsmetoder kan hjelpe.

delphina1365380402

Da gir jeg deg i oppfordring å finne årsaken til at mannen min for første gang på 20 år ikke ble plaget av pollen i år! I vinter tok han homeopatisk medisin.

Selv jeg, som ikke er allergisk, ble plaget av pollenet i år, vi bor like ved en stor treklynge.

Det er ikke JEG som har stått for den store forskningsrapporten om homeopatiens manglende effekt! Du har sikkert også hørt om "placebo", vel det er nok det din mann har opplevd. Og det er jo samme søren, bare det virker, eller hva?

Det er ikke JEG som har stått for den store forskningsrapporten om homeopatiens manglende effekt! Du har sikkert også hørt om "placebo", vel det er nok det din mann har opplevd. Og det er jo samme søren, bare det virker, eller hva?

Til en viss grad, ja. Bare det virker, så samme søren. :-)

Vi har nå bestilt time hos homeopat til vår datter. Har lite tro på det. Men tror også ganske bestemt at placebo-effekt ikke vil opptre på henne, hun er 4 år og har nok ingen spesielle ideer om hva som virker eller ikke virker.

Selvsagt vil det alltid kunne være en sjanse for at hun ville blitt bra uansett, det kan man ikke utelukke. Homeopaten anslo at han kunne hjelpe 50-70 % av ørebarna. Så vi gir det en sjanse. Svir av en tusenlapp eller to, og ser hva som skjer. For vi ser i allefall at ingenting annet vi har gjort for henne har hjulpet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...