Speak Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Blander meg garantert borti noe her... Men jeg stusser litt over dette. Er det VÅR oppgave å finne ut slike ting, eller er det foreldrene til det muslimske barnet som skulle sakt i fra? Dersom jeg hadde hatt et barn som ikke kunne spise ett eller annet (f.eks. p.g.a. allergi) så ville jeg garantert gitt beskjed om det. Bare sitter her og grubler litt en ettermiddag..... 0 Siter
Gjest det hadde jeg gjort Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Blander meg garantert borti noe her... Men jeg stusser litt over dette. Er det VÅR oppgave å finne ut slike ting, eller er det foreldrene til det muslimske barnet som skulle sakt i fra? Dersom jeg hadde hatt et barn som ikke kunne spise ett eller annet (f.eks. p.g.a. allergi) så ville jeg garantert gitt beskjed om det. Bare sitter her og grubler litt en ettermiddag..... Server et helt grisehode. 0 Siter
Gjest sfo arbeider Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Blander meg garantert borti noe her... Men jeg stusser litt over dette. Er det VÅR oppgave å finne ut slike ting, eller er det foreldrene til det muslimske barnet som skulle sakt i fra? Dersom jeg hadde hatt et barn som ikke kunne spise ett eller annet (f.eks. p.g.a. allergi) så ville jeg garantert gitt beskjed om det. Bare sitter her og grubler litt en ettermiddag..... Nei det er ikke sikkert du får noen beskjed fra foreldrene nei pga kommunikasjonsproblemer. Du må nok enten spørre selv eller gi barnet mat uten svinekjøtt. Nå har jeg hørt at det ikke er farlig at små barn spiser svin av noen Norske. Jeg tror ikke helt på det så derfor passer jeg på å ikke gi svinekjøtt til muslimske barn. Husk at skal du ha pølser så må du ha kalkun pølser i egen kjele og pølseklypa skal ikke være i kontakt med pølse av svin. 0 Siter
Gjest studentmamma Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Server et helt grisehode. Du føler deg morsom nå? 0 Siter
Gjest det hadde jeg gjort Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Du føler deg morsom nå? Jeg er en hensynsløs jævel. 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Min erfaring er at det alltid er noen som ikke kan ha "NOE". Jeg har derfor alltid stående frukt og et lite fat med vanlige smørbrød på bordet. Da slipper den eller de som ikke kan ha pølsene jeg serverer, å måtte si noe høyt ang mat. Greit for meg, greit for barna. Kaker går ned i alles mager 0 Siter
Terka Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Server kylling/kalkunpølser til ALLE. Så slipper den enslige muslimen å føle seg utenfor. Sunnere for de andre barna også. Dette gjorde vi da sønnen min skulle ha bursdagsselskap for klassen Den aktuelle gutten, som er min sønns bestekamerat, sa selv fra på forhånd at han ikke spiste svinekjøtt. 0 Siter
nanna Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 I den siste barnebursdagen laget jeg kalde grillspyd med kjøttboller (-okse), tomat, paprika og marshmallows. Jeg var litt engstelig for at de ikke ville ha, men gjett om de spiste?! Så hadde vi jo kaker og brus i tillegg, og skåler med oppskåret frukt og grønnsaker med dip til. Ingen som var sultne da de gikk, tror jeg. Vil du servere pølser, så kjøp kalkunpølser. Det kan de spise. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Server kylling/kalkunpølser til ALLE. Så slipper den enslige muslimen å føle seg utenfor. Sunnere for de andre barna også. Dette gjorde vi da sønnen min skulle ha bursdagsselskap for klassen Den aktuelle gutten, som er min sønns bestekamerat, sa selv fra på forhånd at han ikke spiste svinekjøtt. Hva er sunnere med kylingpølser? De inneholder ikke mye kylling etter det jeg leste her om dagen, men utbeinet masse fra kyllingbein stort sett. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Hva er sunnere med kylingpølser? De inneholder ikke mye kylling etter det jeg leste her om dagen, men utbeinet masse fra kyllingbein stort sett. Hæ? Urk, det hørtes ikke særlig deilig ut. Når det er sagt, er det vel slik at man kan miste både nattesøvn og apetitt av å tenke på hva vanlige pølser inneholder, også. Men med sunnere, går jeg ut fra at hun mente at de inneholder mindre fett. 0 Siter
Terka Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Hva er sunnere med kylingpølser? De inneholder ikke mye kylling etter det jeg leste her om dagen, men utbeinet masse fra kyllingbein stort sett. Ok. Jeg leste ikke det du leste her om dagen, men det er i hvert fall ikke verre enn vanlige pølser. For de inneholder også mye "gugge". 0 Siter
sheba Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Hva er sunnere med kylingpølser? De inneholder ikke mye kylling etter det jeg leste her om dagen, men utbeinet masse fra kyllingbein stort sett. Æsj! så dette er dokumentert? huffda også jeg som trodde jeg hadde funnet en sunn erstatning til vanlige grillpølser.... 0 Siter
Gjest ninnima Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Akkurat det der er det greit å la være å tenke på ;-) Sånn når man sitter der med geleen på tallerkenen, mener jeg... Gele er jo ekkelt uansett, da! :-) 0 Siter
nanna Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Hva er sunnere med kylingpølser? De inneholder ikke mye kylling etter det jeg leste her om dagen, men utbeinet masse fra kyllingbein stort sett. Skjønner du hvorfor jeg serverer grillspyd istedet? *grøsser* 0 Siter
Gjest Tatjana Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Vi har alltid hatt med muslimske gjester i våre barneselskaper. vi kjøper en pakke kyllingpølser til dem, og "vanlige" pølser til de andre ungene. Vi varmer det i to kjeler. Det med gele har jeg ikke tenkt på en gang, og vi har servert det til muslimske barn noen ganger. Så lærte jeg noe nytt i dag også :-). 0 Siter
Gjest Tatjana Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Skjønner du hvorfor jeg serverer grillspyd istedet? *grøsser* Vanlige pølser er ekkelt det også! Jeg spiser det ikke selv. Men ungene liker det. (Jeg finansierte utdannelsen min ved å jobbe på et slakteri.) 0 Siter
Gjest ninnima Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Vi har alltid hatt med muslimske gjester i våre barneselskaper. vi kjøper en pakke kyllingpølser til dem, og "vanlige" pølser til de andre ungene. Vi varmer det i to kjeler. Det med gele har jeg ikke tenkt på en gang, og vi har servert det til muslimske barn noen ganger. Så lærte jeg noe nytt i dag også :-). Hvorfor gjør dere det, egentlig? Kan ikke alle spise kyllingpølser? Syns det er så dumt å la dem føle at de får "spesialmat" når det ikke er nødvendig. Priors kylling og kalkun wienerpølser er kjempegode! 0 Siter
Terka Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Skjønner du hvorfor jeg serverer grillspyd istedet? *grøsser* Det man ikke vet har man ikke vondt av, heter det. Kan banne på at de som vet hvordan kjøttbollene dine blir laget ikke har lyst til å spise dem heller. Eller all brødmat fra bakeri, for den saks skyld. Og sånn kan man fortsette! Det er MYE ekkelt i ferdigmat. 0 Siter
nanna Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Det man ikke vet har man ikke vondt av, heter det. Kan banne på at de som vet hvordan kjøttbollene dine blir laget ikke har lyst til å spise dem heller. Eller all brødmat fra bakeri, for den saks skyld. Og sånn kan man fortsette! Det er MYE ekkelt i ferdigmat. Jøye meg. *ler* 0 Siter
Terka Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Det man ikke vet har man ikke vondt av, heter det. Kan banne på at de som vet hvordan kjøttbollene dine blir laget ikke har lyst til å spise dem heller. Eller all brødmat fra bakeri, for den saks skyld. Og sånn kan man fortsette! Det er MYE ekkelt i ferdigmat. ja, ikke sant? det er så mye fælt at...(Ler også :-)) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.