Gå til innhold

Jeg og Squishy krangler

Anbefalte innlegg

Jeg tipper det er en og samme person som er frekk mot deg. Har sett det i andre tråder også. Sikkert en som er fornærmet over noe du har skrevet en eller annen gang.

Ja, det er godt mulig.

Men hvis man er fornærmet over noe, hvorfor kan man ikke bare si det? Kanskje det hele er en stor misforståelse eller kanskje jeg ville ha sagt unnskyld, om jeg visste jeg støtet noen?

Slitsomt med voksne mennesker som oppfører seg som barn.

Fortsetter under...

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

31

• cecily

13

• Lillemus

5

• annegunn

5

Mest aktive i denne tråden

Ja, det er godt mulig.

Men hvis man er fornærmet over noe, hvorfor kan man ikke bare si det? Kanskje det hele er en stor misforståelse eller kanskje jeg ville ha sagt unnskyld, om jeg visste jeg støtet noen?

Slitsomt med voksne mennesker som oppfører seg som barn.

Helt enig med deg. Du har sikkert selv registrert at de negative kommentarene alltid er anonyme. Det er feigt og lite hyggelig.

Helt i orden for meg om det er nøpne privatsaker de legger fram - men ikke om det kun er for å tørre å være nebbete.

Ja, det er det jeg reagerer på. Det er helt saklig å være anonym om det er sensitive opplysninger det er snakk om.

Vel, det er mulig det er riktig i forhold til et barns utvikling, men jeg nekter å tro at man ødelegger barnet ved å lære det at mat spises, ikke kastes/grises med. Det kalles, i min verden, oppdragelse.

Det gjelder forøvrig mange andre felter også, man kan ikke gjøre som man lyster i enhver sammenheng. Å la barnet lære dette, mener jeg er mer ødeleggende for et barn - og dens omgivelser.

Enig. ;o)

noe helt annet: åssen går det med reductilen? jeg har kopiert deg, nemlig, og her går det nedover kan man si...

Åh, tenk at noen husker det, da!

Jo takk som spør, det går veldig bra. Har gått ned 10 kg på 2,5 måned uten å ha vært sulten ett sekund. Og det er deilig å ha kontroll over hva man har lyst til å putte i munnen!

Eneste problemet er å være så forbaska tørr i munnen. Er du plaget med det? Hvordan synes du det er, sånn ellers?

Annonse

Gjest Ulvinnen

Vel, det er mulig det er riktig i forhold til et barns utvikling, men jeg nekter å tro at man ødelegger barnet ved å lære det at mat spises, ikke kastes/grises med. Det kalles, i min verden, oppdragelse.

Det gjelder forøvrig mange andre felter også, man kan ikke gjøre som man lyster i enhver sammenheng. Å la barnet lære dette, mener jeg er mer ødeleggende for et barn - og dens omgivelser.

Der er du jo!

Jeg etterlyste deg på meldinger for en ukes tid siden fordi det var så lenge siden jeg hadde sett deg her på dol.

Der er du jo!

Jeg etterlyste deg på meldinger for en ukes tid siden fordi det var så lenge siden jeg hadde sett deg her på dol.

Dette blir jo bare hyggeligere og hyggeligere, det! Også at du har etterlyst meg på meldinger, da, jeg blir jo rent rørt, jeg! :-)

Jepp, det ble en mye lenger pause herfra enn tenkt; vi flyttet i slutten av juni, og dit vi flyttet var det ikke Internett. Nå er vi "oppe og går" heldigvis, etter mye styr.

Vi har det bra, og jeg lurer på om ikke vi bor relativt nært hverandre nå (hvis ikke jeg bare roter og tuller og rører, da, og blander med noen andre. Du vet, senilitet kan godt starte i min alder).

Men her er det meste som det alltid har vært, skjønner jeg!

Gjest Ulvinnen

Dette blir jo bare hyggeligere og hyggeligere, det! Også at du har etterlyst meg på meldinger, da, jeg blir jo rent rørt, jeg! :-)

Jepp, det ble en mye lenger pause herfra enn tenkt; vi flyttet i slutten av juni, og dit vi flyttet var det ikke Internett. Nå er vi "oppe og går" heldigvis, etter mye styr.

Vi har det bra, og jeg lurer på om ikke vi bor relativt nært hverandre nå (hvis ikke jeg bare roter og tuller og rører, da, og blander med noen andre. Du vet, senilitet kan godt starte i min alder).

Men her er det meste som det alltid har vært, skjønner jeg!

Joda, det meste er nok som før på dol. (På godt og vondt)

Gratulerer med flyttingen! Jeg tror jeg husker hvor du skulle flytte, men jeg tar det ikke her på dol.

Vi bor nok nærmere hverandre nå enn før, men ikke på samme sted, tror jeg.

Om du vil, kan du sende meg en mail på [email protected]

Dette er en mailadresse som ikke lenger er i bruk. Men om du sender dit, så kan jeg svare deg fra den mailen jeg normalt bruker mot dolere.

Joda, det meste er nok som før på dol. (På godt og vondt)

Gratulerer med flyttingen! Jeg tror jeg husker hvor du skulle flytte, men jeg tar det ikke her på dol.

Vi bor nok nærmere hverandre nå enn før, men ikke på samme sted, tror jeg.

Om du vil, kan du sende meg en mail på [email protected]

Dette er en mailadresse som ikke lenger er i bruk. Men om du sender dit, så kan jeg svare deg fra den mailen jeg normalt bruker mot dolere.

Da har du fått mail!

Åh, tenk at noen husker det, da!

Jo takk som spør, det går veldig bra. Har gått ned 10 kg på 2,5 måned uten å ha vært sulten ett sekund. Og det er deilig å ha kontroll over hva man har lyst til å putte i munnen!

Eneste problemet er å være så forbaska tørr i munnen. Er du plaget med det? Hvordan synes du det er, sånn ellers?

Går over på meldinger!

Helt enig med deg. Du har sikkert selv registrert at de negative kommentarene alltid er anonyme. Det er feigt og lite hyggelig.

Jeg skjønner ikke helt at dere gjør en så stor sak av at noen velger å svare anonymt på innlegg her. Jeg for min del synest det er helt greit å sile ut useriøse svar (selv om det kan diskuterest hva slags svar som er useriøse da..) fra de seriøse. Man kan jo ganske enkelt velge å hoppe over innlegg med anonym sender også, dersom man bare ønsker seg svar fra den faste gjengen med kjente nick.

Dette er tross alt et diskusjonsforum på internett, man kan med andre ord forvente seg svar fra alle slags personer, med mange ulike meninger. At noen velger å være anonym gidder jeg ikke bruke energi på å irritere meg over, heller ikke fundere på hvem det kan være. Hva slags innlegg folk vil svare anonymt på får også være opp til dem.

Når det er sagt så oppfattet jeg ikke innlegget til "personlighet" som frekt eller nebbete. Jeg tror bare at noen prøvde å legge litt humor (det var jo noen smiletegn etc der) inn i en diskusjon om hvorvidt barnets personlighet skal avgjøre om man orker å la barna hive maten sin i gulvet.

Annonse

Jeg skjønner ikke helt at dere gjør en så stor sak av at noen velger å svare anonymt på innlegg her. Jeg for min del synest det er helt greit å sile ut useriøse svar (selv om det kan diskuterest hva slags svar som er useriøse da..) fra de seriøse. Man kan jo ganske enkelt velge å hoppe over innlegg med anonym sender også, dersom man bare ønsker seg svar fra den faste gjengen med kjente nick.

Dette er tross alt et diskusjonsforum på internett, man kan med andre ord forvente seg svar fra alle slags personer, med mange ulike meninger. At noen velger å være anonym gidder jeg ikke bruke energi på å irritere meg over, heller ikke fundere på hvem det kan være. Hva slags innlegg folk vil svare anonymt på får også være opp til dem.

Når det er sagt så oppfattet jeg ikke innlegget til "personlighet" som frekt eller nebbete. Jeg tror bare at noen prøvde å legge litt humor (det var jo noen smiletegn etc der) inn i en diskusjon om hvorvidt barnets personlighet skal avgjøre om man orker å la barna hive maten sin i gulvet.

Det kan godt hende at du har rett i det at Personlighet mente innlegget humoristisk. Slike innlegg leser jeg stadig vekk uten å bry meg noe.

Grunnen til at jeg gjorde det denne gangen er at Glimtipper den senere tid har fått flere frekke kommentarer i diverse tråder og forum. Det er såpass mange at jeg har lurt på om noen er fornærmet på henne, altså at det er samme person som svarer i alle tråder. Enkelte ganger er hun personlig rakket ned på for hennes høyst normale meninger.

Sånn ellers synes jeg det er greit å være anonym. Det er jo ikke alltid en ønsker å skrive med fast nick om det er noe veldig personlig.

Det er ikke et uvanlig problem. Ungen gjør det ikke for å terge deg. Må bare teste ut tyngdeloven samt dine reaksjoner. Hvordan kan han ellers finne ut av det?

Dessuten er kaste-i-gulvet-mamma-plukker-opp en særdeles spennende lek. Barnet klarer faktisk å påvirke sine omgivelser til handling. Kult!

Skaff en vannkopp med lokk som sitter bedre på og fint tåler en tur i gulvet.

;-)

Ikke krangle. Du er voksen. Du bestemmer over situasjonen.

Når ting begynner å gå i gulvet setter du dem så langt unna at han ikke når dem. Så gir du ham rett i munnen. Sørg i hvert fall for at han har minst mulig å kaste omkring.

Kanskje en idé at han får ha en leke eller noe annet spennende mens han spiser. For mange småtasser går det mye enklere slik. Hiver han leken i gulvet, lar du den bare ligge der. "Nå kan den være der en stund."

Det går seg til.

mvh

Kasting på gulvet er et sunnhetstegn og betyr at barnet utforsker!

Vesla er funksjonshemmet, og spesialpedagogen som følger henen på et statlig kompetansesenter sier at man skal ikke hindre barnet i å kaste i gulvet, og man skal ta opp igjen. Gang på gang. Kan man ikke, eller orker ikke, så fjerner man det som kastes... Litt ekstremt, og ikke nødvendig for de fleste bar, men cluet er vel at han ikke skal straffes for dette! Det er et ledd i utviklingen.

Kanskje du skal ha noe å kaste, og en annen kopp/tallerken han kan spise/drikke av?

Dette går over om ikke så lenge!

Kaste-plukke-oppleken er urmorsom for barnet og som du sier en viktig del av utviklingen.

Men om det ikke er en helt spesiell grunn, nekter jeg å la ungen kaste hva som helst. Barnet har ikke vondt av å lære forskjellen på mat og leker.

mvh

Det er ikke et uvanlig problem. Ungen gjør det ikke for å terge deg. Må bare teste ut tyngdeloven samt dine reaksjoner. Hvordan kan han ellers finne ut av det?

Dessuten er kaste-i-gulvet-mamma-plukker-opp en særdeles spennende lek. Barnet klarer faktisk å påvirke sine omgivelser til handling. Kult!

Skaff en vannkopp med lokk som sitter bedre på og fint tåler en tur i gulvet.

;-)

Ikke krangle. Du er voksen. Du bestemmer over situasjonen.

Når ting begynner å gå i gulvet setter du dem så langt unna at han ikke når dem. Så gir du ham rett i munnen. Sørg i hvert fall for at han har minst mulig å kaste omkring.

Kanskje en idé at han får ha en leke eller noe annet spennende mens han spiser. For mange småtasser går det mye enklere slik. Hiver han leken i gulvet, lar du den bare ligge der. "Nå kan den være der en stund."

Det går seg til.

mvh

Takk for råd, PieLill :)

Problemet denne gangen var vel heller at dette tydeligvis er en person med fast nick, som ikke tør å stå for det de sier.

Jeg svarte slik jeg ville svart alle andre, det gjør jeg med de fleste anonyme nick. Men jeg forbeholder meg retten til å påpeke at det er feigt å ikke stå for det man sier. Om man ikke tør det, så får man heller la være å si det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...