Gå til innhold

Nesten garantert samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

Hun ønsker ikke mer og har valgt å flytte. Vi har hatt våre problemer over litt over ett år, og prøvd å løse disse, uten å lykkes helt. det går på å få fastere rammer økonomisk, forskjell i meninger og synspunkter om mye bla.Vi har kommet inn i en ond sirkel. Hun lukker seg inne når ting ikke er bra. Jeg har etterlyst henne som kjæreste, hun føler press, lukker seg mer inne, jeg fortsetter når ikke noe skjer, blir verre osv. Nå har det gått så langt at hun føler hun har blitt spist opp innvendig og alt er helt tomt og borte. Hun føler ingenting for meg lenger og sier hun vil tenke over dette, men at det mest sannsynlig er slutt og meget liten mulighet for å i det hele tatt prøve noe. Har foreslått terapi, men hun synes det er for sent. Sier hun ikke føler noe lenger for meg.Jeg er villig til og ønsker å forandre på mye av meg selv for å prøve, men ingenting hjelper. Hun er helt låst og alt er negativt. Hun vil være 100% sikker på at hun gjør det rette (avslute forholdet), før hun gjør det. Føler hun bruker denne pausen på negative tanker, og at det er allerede avgjort.Vi bygger hus sammen i disse dager, har barn.Jeg elsker henne og skulle ønske vi kunne prøvd et eller annet for å bekrefte eller avkrefte at vi kunne fått til noe igjen. Hva bør og kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243937-nesten-garantert-samlivsbrudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest synes jeg

Bare ikke mas...Hun høres utslitt ut. Spander på henne ei helg fri, borte fra dere så hun kan få tid og rom til å tenke gjennom ting. Ikke kontakt henne i denne perioden. Hun har kanskje en venninne som bor et stykke unna? Gi din kjære et pusterom.

Det var vondt å lese hvordan dere har det for tiden. Jeg forstår godt at du er fortvilet!

Jeg ville ha forsøkt igjen å bedt henne om å bli med på familievernkontoret eller parterapi. Men om hun nekter, kan du ikke tvinge henne.

Jeg synes at det er flott at du vil kjempe for forholdet deres, og jeg håper din kjære etterhvert vil bli klar for hjelp fra familevernkontoret.

Det var vondt å lese hvordan dere har det for tiden. Jeg forstår godt at du er fortvilet!

Jeg ville ha forsøkt igjen å bedt henne om å bli med på familievernkontoret eller parterapi. Men om hun nekter, kan du ikke tvinge henne.

Jeg synes at det er flott at du vil kjempe for forholdet deres, og jeg håper din kjære etterhvert vil bli klar for hjelp fra familevernkontoret.

Takk. Ja jeg skulle så gjerne prøvd alt, men er alene om den tanken nå. Hun har nok bearbeidet dette en stund, og hun har nok bestemt seg. Jeg vil sette meg selv til side for dette, og håpet hun kunne ta tid fremover å tenke for vår del, og ikke bruke tiden på å finne den siste biten som skal forsvare at hun skal gå. For det er det hun gjør nå. Får henne ikke over på å se at positive ting kan utvikle seg igjen over litt tid, og at kanskje noen følelser kan komme tilbake som vi kan jobbe ut fra. Hun ser ikke et eneste lys med tanke på det, og da kommer de ikke uten jobb. Vet bare ikke hva jeg skal gjøre.

Gunnar Oftedal, barnelege

Innlegget kan dessverre ikke besvares da fagpersonen vurderte at

spørsmålet ikke er relevant for dette forumet. Brukeren blir

selvfølgelig ikke belastet for dette. Vennligst forsøk vår søk funksjon

for liknende spørsmål.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...