Gå til innhold

Alt man kan engste seg for....

Anbefalte innlegg

Så på ett program (Dr.Phil tror jeg det var) for noen år siden hvor han tok for seg barn og "skumle" menn. Mødrene og fedrene til en gruppe barn kom med påstanden at deres barn aldri ville bli med en fremmed. Det var de alt for "drilla" på så det skjedde ikke.

Dr Phil og en medhjelper (mener han var fra politiet?) påsto at de ville få med seg ett hvilket som helst barn bort og inn i en bil.

Barna ble sendt ut på en lekeplass og medhjelperen prøvde å lokke til seg noen barn. Alt ble filmet)

Det tok han ikke mange minuttene før han hadde fått med seg de barna han hadde sett seg ut,bort og inn i bilen sin.

Det satt noen temmelig sjokkerte foreldre tilbake.

Dr, Phil avsluttet med at det ikke finnes noen barn en overgriper ikke får med seg! Og at du som forelder aldri villle klare å lære opp barnet til aldri å bli med, det samme sa politimannen.

Med det i bakhodet samt at det er veldig få kidnappings saker eller overfallssaker mot barn av totalt fremmede mennesker så er vel dette en bekymring som ikke er særlig sannsynlig?

Jeg synes det derefor er i overkant nervøst at det ikke skal stå navn på barnet lett synlig på klær, sekker, capser o.l Eller ikke tørre ha bilde av barna på veggen i barnehagen.

Hva mener dere andre her?

PS Dette er ikke noe forsøk på å fornærme damen med skolesekk historien altså!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243954-alt-man-kan-engste-seg-for/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er av de som ikke vil ha navn "flashet"

Jeg føler meg ikke nervøs, men merker at jeg ikke ønsker å oppfordre de der ute som ikke er så "proffe" til å få med seg unger, eller gjøre det lettvint for dem, da.

Blir som å ha alarm. Muligens bortkastet penger- de som vil kommer seg nok inn, og får antagelig med seg et-og-annet, men har ikke naboen alarm, så velges nok hans hus først...

Jeg er av de som ikke vil ha navn "flashet"

Jeg føler meg ikke nervøs, men merker at jeg ikke ønsker å oppfordre de der ute som ikke er så "proffe" til å få med seg unger, eller gjøre det lettvint for dem, da.

Blir som å ha alarm. Muligens bortkastet penger- de som vil kommer seg nok inn, og får antagelig med seg et-og-annet, men har ikke naboen alarm, så velges nok hans hus først...

Vil det ikke være like risikabelt å rope navnet hans eller hennes når dere er ute sammen? Og eller at andre gjør det?

Og tror du virkelig at om en "overgriper" kan navnet så er det lettere å "ta" barna?

Jeg tror nemlig ikke det finnes noen sammenheng der.

Jeg lar meg ikke fornærme så lett. :o)

Det er interessant det du sier, og skremmende! Uansett vil jeg nå ikke ha flashet ungenes navn slik at hvem som helst kan se det.

Bra du ikke ble fornærmet ;) Jeg begynte bare å tenke når jeg leste tråden din. De tar en del bilder i barnehagen vvår og det er en del foreldre som har sagt nei til at bilder av deres barn henges opp på veggen, andre har bilde men ikke navn og noen har bilde og navn. Barna m bilde er veeeldig stolte.

Jeg kan være med på å ikke ha bilde og navn i avisen liksom men jeg kan navn og utseende på alle barna selv om det ikke er bilde og navn på veggen. Jeg synes sånt går mer ut over barna enn til beskyttelse av de.

Jeg hørte om noen som ville teste om barnet ble med fremmede til tross for beskjed om å ikke gjøre det. De fikk en mann som ikke barnet kjente til å lokke han til seg. Barnet lot seg lokke, og mannen ga han så ørene flagret, om å ALDRI bli med fremmede.

Stakkars unge sier nå jeg. Jeg skjønner poenget til foreldrene, men den måten de gjorde det på var stygg.

Annonse

HEldigvis er det veldig sjelden det skjer slike triste ting i Norge! Jeg kommer ikke til å skrive navnet på sekken stort da den tid kommer. Men den kommer til å være merket. JEg tror mange er litt vel hysteriske. At de ikke vil flashe navnet betyr vel at de ikke snakker til barnet med navn da de er på butikken, lekeparken e.l også da?

Jeg vil ikke legge ut bilder med navn på internett. Det blir noe annet. Jeg satte inn bilde med navn da gullet var ett år. Falt meg ikke inn at noen kanskje satt og leste avisen og tenkte "hmmmm henne skal jeg kidnappe". Jeg tror ikke de gidder gjøre det. Så jeg kommer til å sette flere bursdagshilsner inn i avisa.

Bra du ikke ble fornærmet ;) Jeg begynte bare å tenke når jeg leste tråden din. De tar en del bilder i barnehagen vvår og det er en del foreldre som har sagt nei til at bilder av deres barn henges opp på veggen, andre har bilde men ikke navn og noen har bilde og navn. Barna m bilde er veeeldig stolte.

Jeg kan være med på å ikke ha bilde og navn i avisen liksom men jeg kan navn og utseende på alle barna selv om det ikke er bilde og navn på veggen. Jeg synes sånt går mer ut over barna enn til beskyttelse av de.

Hvis det er snakk om å ha bilder på veggen inne så er det å gå for langt å nekte det da! Nektet de å la barnet være med på det årlige barnehagebildet av hele gruppen også?

Vi skrev også under på at dersom det ble laget nettsider i barnehagen (det ble aldri gjort det) så var det greit med bilder dersom de var uten navn.

Hvis det er snakk om å ha bilder på veggen inne så er det å gå for langt å nekte det da! Nektet de å la barnet være med på det årlige barnehagebildet av hele gruppen også?

Vi skrev også under på at dersom det ble laget nettsider i barnehagen (det ble aldri gjort det) så var det greit med bilder dersom de var uten navn.

Det var snakk om bilder hengene inne på veggen ja. Vet ikke om de var med på gruppebilde for vi bestilte ikke det.

Skummelt å tenke på! Vi snakker stadig med våre to om hva de skal gjøre hvis noen vil ha dem med seg, og at det fins voksne (og store barn) som ikke er snille mot barn. Vi har kommet med konkrete eksempler på hva "lokkemenn" sier for å få med seg barn, og har terpet på at de aldri-aldri skal bli med noen før de har snakket med oss.

Nabojenta ble forsøkt voldtatt av en pedofil i området da hun var åtte, men hun hylte og hylte og sparket til hun slapp løs. Han hadde rett og slett bare dratt henne inn i et buskas og vrengt av henne klærne. Det satte en støkk i meg, gitt. Jentene får ikke gå gjennom skogen på vei fra skolen, jeg vil at de skal følge veien.

enig med deg i at syke mennesker som virkelig vil kidnappe, klarer å få det til uansett.

men det trenger ikke å hindre oss foreldre i å ha visse forhåndsregler da.

trenger ikke å gjøre ting lettvint for evt. syke mennesker heller.

Men ser du ikke at det ikke finnes forholdsregler å ta? Nanna forteller om en 8 åring som ble dratt inn i buskaset, overgriperen kunne ikke navnet hennes!

Klart jeg forteller barna mine om skumle mennesker jeg og men jeg er temmelig sikker på at det ikke har noe for seg.

Skummelt å tenke på! Vi snakker stadig med våre to om hva de skal gjøre hvis noen vil ha dem med seg, og at det fins voksne (og store barn) som ikke er snille mot barn. Vi har kommet med konkrete eksempler på hva "lokkemenn" sier for å få med seg barn, og har terpet på at de aldri-aldri skal bli med noen før de har snakket med oss.

Nabojenta ble forsøkt voldtatt av en pedofil i området da hun var åtte, men hun hylte og hylte og sparket til hun slapp løs. Han hadde rett og slett bare dratt henne inn i et buskas og vrengt av henne klærne. Det satte en støkk i meg, gitt. Jentene får ikke gå gjennom skogen på vei fra skolen, jeg vil at de skal følge veien.

Huff så grusomt! Tøff jente da! Dette er jo ett eksempel på at sånn bare skjer, uavhengig av forsiktighetsregler! Tipper den pedofile ikke visste navnet hennes...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...