Gå til innhold

Føler meg som tidenes verste mor.. : (

Anbefalte innlegg

Uten at jeg som pappa er noen ekspert på emnet - kan det tenkes at dette er en form for separasjonsangst?

Og at "medisinen" er å gi barnet trygghet og visshet - kontakt - og sakte men sikkert la barnet få pushe sine grenser med nærhetsbehov og kontaktbehov på kveld og nattestid når man ser at barnet ikke blir så overveldet av denne lenger?

Du kan være inne på noe. Husker litt fra jeg var veldig liten. Var redd for rare ting - et bilde, en dame, ting voksne ikke har forutsetning for å forutse og forstå. Husker jeg reagerte med skrik, kunne ikke si fra på annen måte. Nå skrek jeg sikkert i trass også, men siden det er så vanskelig å være sikker på grunnen, støtter jeg din og noen andre her sin litt milde og ettergivende løsning.

Selv da jeg var så stor at verden var verbal (vet ikke om jeg snakket bra, men fosto ting), var verden helt annerledes enn den er som voksen. Mystisk og uutgrunnelig, skulle til å si sterkere farger, men det er vel bare sånn at barn sanser mye sterkere enn oss :-)

Og det skal man huske på når man skal korrigere barn, de kan oppleve ting totalt forskjellig fra oss.

Fortsetter under...

"Mitt svar blir litt annerledes enn de andres her, men det gjenspeiler egne erfaringer, og blir nok møtt med motstand"

Du får ikke noe motstand i fra meg. Jeg er enig med deg.

Og jeg kan ikke helt tenke meg at 1-åringer skriker av trass.

Jeg har sett ettåringer skrike i "trass"/for å presse gjennom viljen sin.

;-)

For øvrig er jeg enig i "metoden" som skisseres overfor.

Jeg synes også det er bedre å ta barna opp med en gang om man vet man uansett kommer til å ta dem opp etter 15-180 minutter. Ellers lærer barna helt feil ting.

mvh

"Mitt svar blir litt annerledes enn de andres her, men det gjenspeiler egne erfaringer, og blir nok møtt med motstand"

Du får ikke noe motstand i fra meg. Jeg er enig med deg.

Og jeg kan ikke helt tenke meg at 1-åringer skriker av trass.

Min ettåring skreik i trass! Han kom i "trassalderen" da han var 18 mndr, da hadde han voldsomme raserianfall f.eks fordi han måtte ha på sko når han skulle ut.

En unge som illskriker for så å tie stille når han blir tatt opp overlever nok at mora sitter inne hos ham ved siden av senga uten å ta ham opp.

Gjest KariKruskakli

Min ettåring skreik i trass! Han kom i "trassalderen" da han var 18 mndr, da hadde han voldsomme raserianfall f.eks fordi han måtte ha på sko når han skulle ut.

En unge som illskriker for så å tie stille når han blir tatt opp overlever nok at mora sitter inne hos ham ved siden av senga uten å ta ham opp.

Det greide aldri jeg.

ylvali1365381015

Hadde du lest Åsemors innlegg en gang til, så ville du kanskje lagt merke til at Åsemor slett ikke sier at småen skal ligge alene og gråte seg gjennom natten.

uffda. da har jeg siktet til feil innlegg. beklager!

Mvh,

ylvali1365381015

Uten at jeg som pappa er noen ekspert på emnet - kan det tenkes at dette er en form for separasjonsangst?

Og at "medisinen" er å gi barnet trygghet og visshet - kontakt - og sakte men sikkert la barnet få pushe sine grenser med nærhetsbehov og kontaktbehov på kveld og nattestid når man ser at barnet ikke blir så overveldet av denne lenger?

et meget reflektert og godt råd.

applaus for en varm far!

:-)))

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...