Gå til innhold

piller for å stoppe melken


nannen

Anbefalte innlegg

Har ammet sønnen min nå i 19 mnd, og ønsker nå å slutte.Han er helt "puppegal" og jeg tror ikke jeg klarer å slutte på egenhånd. Lure nå på om jeg skal få stoppet melken med piller slik at han da kan miste interessen. Er det ikke mere melk, så mister han vel interessen håper jeg. Finnes det bivirkninger av desse pillene, og hvor fort virker de? Håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å smøre sennep på brystvorten? Det skal visst være ganske effektivt :-)

Hilsen

Jeg håper virkelig at dette var en dårlig spøk!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære nannen. Mens du venter på et medisinsk svar om piller for å stoppe melken, vil jeg prøve å gi deg noen tips som kan prøves. Det viktigste er at du er motivert for å slutte. Uansett hvilke metode du bruker, vil antageligvis barnet vise reaksjon på at "butikken er stengt". Prøv å sett en dato for når. Snakk med dine nermeste og spør om hjelp og avlastning. Gi barnet ditt mye kos og nærhet. Hvis du ammer på dagtid, kan dere kanskje gå en tur, besøke andre med barn på tidspunkt når du bruker å ammet. Velg bh som gir god støtte og klær som dekker brystene godt slik at det er vanskelig å finne fram. Hvis du ammer flere ganger i døgnet, kutt ut et og et måltid av gangen over en ukes tid. Dette for å ungå tilstoppning og spreng. Du kan håndmelke forsiktig til sprengfølelsen har gitt seg. Kort sagt: Legg en plan, prøv å forutse hva som kan skje og hvordan du vil møte situasjonen. Bruk fantasien, men husk det er du som bestemmer. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at dette var en dårlig spøk!?

Har du ikke hørt rådet om sennep før? Det er faktisk et sant råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...