tiliti Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Veslas ønh-lege synes 1/2 år er den tiden man bruker på å vente og se. Vesla har alltid kommet seg i løpet av den tiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244027-dren-i-%C3%B8ret-erfaringer/page/3/#findComment-1897446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Veslas ønh-lege synes 1/2 år er den tiden man bruker på å vente og se. Vesla har alltid kommet seg i løpet av den tiden. Det har våre også. Men denne legen vil alltid sette inn nuh! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244027-dren-i-%C3%B8ret-erfaringer/page/3/#findComment-1897859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eleya Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg har en datter på 6,5 år som har fått dren i øret 2 ganger. Vi venter nå på en tredje operasjon. Alt begynte når hun var ca 3 år, rundt der. Det begynner å bli en stund :op Uansett, hun snakket nesten ikke på det tidspunktet. Hun kunne si noen ord, men ikke mange. Og når svigermor passet henne, så syntes hun at datteren vår hørte dårlig. Svigermor kunne spørre om noe og datteren vår bare så på hun og skjønte ikke noe. Svigermor nevnte dette for oss, for vi hadde ikke lagt særlig merke til dette, for vi trodde at språket løsnet etterhvert og så ville hun snakke som en foss. Vi gikk til fastlegen, men hun kunne ikke se noe pga en del ørevoks. I følge henne var alt helt i orden. Men vi fikk nå hensvisning til øre-nese-hals lege. Vi gikk til øre-nese-hals legen og joda, datteren vår hadde væske i mellomøret på begge sider. Så hun hørte ikke så mye. Etter en stund ble det operasjon. Masse væske og store polypper som også ble tatt vekk. Også ble drenet satt på plass. Kort tid etter så eksploderte ordforrådet til datteren vår. Hun snakket som en foss. Hun kunne gjøre seg forstått og hun forstod hva folk sa til henne så mye bedre. Men, som dren vanligvis gjør innimellom, så falt de ut. Ny operasjon og det kom væske i øret mens vi ventet på operasjon. Men disse har også falt ut, så nå venter vi på en ny operasjon. Det er væske i øret denne gangen og. Datteren vår hører dårlig nå for tiden nettopp pga at drenene har falt ut. Hun går i 2 klasse og ofte må lærerne repetere ting til henne, sånn at de er sikker på at hun får med seg alt som blir sagt. Jeg ville ikke ventet og sett det an. Er det en øre-nese-hals lege du har vært hos, så ville jeg ha hørt på han. Hvis ikke, så ville jeg fått en henvisning til en øre-nese-hals lege. Og som andre sier, det kan hende at barnet ditt ikke sier ting akkurat sånn som de er. Uansett, å gå lenge sånn som dette er ikke bra. Før eller siden så går ikke det over og barna blir plaget forferdelig mye med ørebetennelser osv. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244027-dren-i-%C3%B8ret-erfaringer/page/3/#findComment-1897909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eleya Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg har en datter på 6,5 år som har fått dren i øret 2 ganger. Vi venter nå på en tredje operasjon. Alt begynte når hun var ca 3 år, rundt der. Det begynner å bli en stund :op Uansett, hun snakket nesten ikke på det tidspunktet. Hun kunne si noen ord, men ikke mange. Og når svigermor passet henne, så syntes hun at datteren vår hørte dårlig. Svigermor kunne spørre om noe og datteren vår bare så på hun og skjønte ikke noe. Svigermor nevnte dette for oss, for vi hadde ikke lagt særlig merke til dette, for vi trodde at språket løsnet etterhvert og så ville hun snakke som en foss. Vi gikk til fastlegen, men hun kunne ikke se noe pga en del ørevoks. I følge henne var alt helt i orden. Men vi fikk nå hensvisning til øre-nese-hals lege. Vi gikk til øre-nese-hals legen og joda, datteren vår hadde væske i mellomøret på begge sider. Så hun hørte ikke så mye. Etter en stund ble det operasjon. Masse væske og store polypper som også ble tatt vekk. Også ble drenet satt på plass. Kort tid etter så eksploderte ordforrådet til datteren vår. Hun snakket som en foss. Hun kunne gjøre seg forstått og hun forstod hva folk sa til henne så mye bedre. Men, som dren vanligvis gjør innimellom, så falt de ut. Ny operasjon og det kom væske i øret mens vi ventet på operasjon. Men disse har også falt ut, så nå venter vi på en ny operasjon. Det er væske i øret denne gangen og. Datteren vår hører dårlig nå for tiden nettopp pga at drenene har falt ut. Hun går i 2 klasse og ofte må lærerne repetere ting til henne, sånn at de er sikker på at hun får med seg alt som blir sagt. Jeg ville ikke ventet og sett det an. Er det en øre-nese-hals lege du har vært hos, så ville jeg ha hørt på han. Hvis ikke, så ville jeg fått en henvisning til en øre-nese-hals lege. Og som andre sier, det kan hende at barnet ditt ikke sier ting akkurat sånn som de er. Uansett, å gå lenge sånn som dette er ikke bra. Før eller siden så går ikke det over og barna blir plaget forferdelig mye med ørebetennelser osv. Lykke til! Ikke hør på legen hvis han sier at han vil vente og se det an. Vi hadde en eldre ØNH lege til vår datter og han sa alltid dette hver eneste gang. Vi følte at noe burde bli gjort, men i følge han så var ikke det nødvendig. Og så tok han overhodet ikke hensyn til datteren vår når han skulle undersøke ørene til datteren vår. Det gjorde jo vondt for henne når han prøvde å ta vekk ørevoksen, men brydde han seg? tydeligvis ikke.... Uansett, vi byttet lege og fikk en yngre lege med barnetekke til og med. I følge han så skulle hun ha en operasjon nå for hun hadde væske i øret og hadde hatt det en stund og. Men den gamle legen ville ikke høre på det. Typisk leger... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244027-dren-i-%C3%B8ret-erfaringer/page/3/#findComment-1897912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Det har våre også. Men denne legen vil alltid sette inn nuh! Jeg hadde stolt på meg selv og ventet den tiden jeg syntes var ok. Det er uansett begrenset hvor langt "bak" man faller i løpet av et halvt år med svakere hørsel, og som den ene undersøkelsen der påpeker så når de det igjen kjapt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244027-dren-i-%C3%B8ret-erfaringer/page/3/#findComment-1897955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Jeg hadde stolt på meg selv og ventet den tiden jeg syntes var ok. Det er uansett begrenset hvor langt "bak" man faller i løpet av et halvt år med svakere hørsel, og som den ene undersøkelsen der påpeker så når de det igjen kjapt. Ja, det er det jeg tenker også. Og den undersøkelsen gjorde meg egentlig tryggere på at mitt valg er riktig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244027-dren-i-%C3%B8ret-erfaringer/page/3/#findComment-1898306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.