Gå til innhold

Reagere på kokt melk?

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26

Går det an å reagere på kokt melk og ikke på vanlig?

Snuppa mi (13.5 mnd) drikker masse melk i barnehagen, uten problemer. Her en dag fikk hun risengrynsgrøt, og ble litt rød rundt munnen. Det ikk bort om ikke lenge. Da jeg fikk høre det kom jeg på at en dag hun fikk fiskeboller i hvit saus her hjemme så ble hun litt sånn rød her og der i ansiktet etterpå, men det gikk fort bort igjen. Derfor lurer jeg på om det går an å reagere på kokt melk, eller om det er noe annet?

Og hvis det skulle være den kokte melka, hva gjør jeg? Tar det som et tegn på at hun ikke tåler det og slutter å gi henne det? Eller skal jeg fortsette å gi henne mat som inneholder det, og ser om det blir værre med tiden eller bedre, eller kan de røde merkene være starten på en skikkelig reaksjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244105-reagere-p%C3%A5-kokt-melk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det kan man gjør, har noe med at proteinene i melken forandrer seg under koking.

Min sønn ahr melke alergi, å når vi tester han en gang i året, gir vi først en ss melk to dager etter prøver vi med kokt melk.

Dette må vi gjør fordi blodprøver ol. ikke er til å stole på

Gjest trultemor26

Ja det kan man gjør, har noe med at proteinene i melken forandrer seg under koking.

Min sønn ahr melke alergi, å når vi tester han en gang i året, gir vi først en ss melk to dager etter prøver vi med kokt melk.

Dette må vi gjør fordi blodprøver ol. ikke er til å stole på

Men hvordan reagerer man da hvis man reagerer på kokt melk??

Vesla begynte sånn, og endte med røde sår rundt munnen hver gang hun fikk i seg melk. Hun reagerte særskilt mye på ost og youghurt (var vel også det som var mest i bruk av melkeprodukter hos oss).

Da hun passerte 1,5 år vokste hun det av seg, og kunne spise melkeprodukter som vanlig etter en pause på 1/2 års tid.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...