Gå til innhold

utestenging på skolen

Anbefalte innlegg

tenker1365380443

Hei jeg er mor til ei datter som går i 2. klasse og hun opplever ofte at ei jente i klassen hennes stenger henne ute av leken og får andre med på det. Og denne jenta vil helst ha en å leke med for seg selv av gangen. Så hun har også stengt andre enn datteren min ute ved å si at hun ikke vil leke med den eller de andre. Da datteren min og denne jenta gikk i 1. klasse tok jeg problemet opp flere ganger med lærer, sfo,moen til jenta og med jenta selv uten at det har hjulpet særlig lenge av gangen.Saken er at hun også kan være veldig snill og vil gjerne leke med min datter, men når det ikke går som hun bestemmer går hun bare fra min datter og sier hun ikke vil leke med henne og det er veldig vondt og frustrerende for min datter. Og jenta har også flere ganger fått jenter som leker med datteren min til ikke å leke med henne, men bare med henne selv. Hun er veldig dominerende og andre følger ofte det hun sier. Og i følge min datter er det visst mange som også vil leke med denne jenta. Dette er vondt også for meg å oppleve, og jeg har sagt til datteren min at hun får la være å leke med henne. Men, i perioder leker de mye sammen og da går det vel greit. Men, det at hun får med andre til å ikke ville leke med min datter, særlig ei jente som også min datter liker å leke med, gjør min datter veldig vondt. Hun har ikke godt av det her, kan noen vennligst svare meg hva jeg skal gjøre fremover for å få en slutt på det. Det fins vel noen som har erfaring med slike problemer og kan gi meg råd om hvordan både jeg og min datter og skole osv skal klare det her.De voksne på skolen kan ikke følge med hele tiden heller, men det må bli en slutt på dette for dette går utover selvtilliten til min datter med så mye avvisning og hun er ei trygg og tillitsfull jente som jeg er så glad i.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244116-utestenging-p%C3%A5-skolen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, jenter!

Det der kjenner jeg igjen fra min egen oppvekst gitt!

Tror man må prøve å gjøre jentene så sterke og gi dem så mye tro på seg selv, så mye selvfølelse at de klarer å stå imot dem som er dominerende og manipulerende. Ikke lett, men...

Når det ikke hjelper å snakke med jenta, moren, lærer og sfo, da vet jeg neimen ikke hva som kan gjøes. Jeg hadde nok prøvd en gang til!

Jeg er enig med GA, at jeg ville forsøkt å forsterke jentas selvtillit ti lå gå p åde andre selv om en stenger henne ute. Den viktigste kampen skal hun vinne selv. Men om det ikke går, må du be om et skikkelig møte og be om tiltak.

Håper det ordner seg! Sårt å se eget barn slite sosialt!

tenker1365380443

Uff, jenter!

Det der kjenner jeg igjen fra min egen oppvekst gitt!

Tror man må prøve å gjøre jentene så sterke og gi dem så mye tro på seg selv, så mye selvfølelse at de klarer å stå imot dem som er dominerende og manipulerende. Ikke lett, men...

Når det ikke hjelper å snakke med jenta, moren, lærer og sfo, da vet jeg neimen ikke hva som kan gjøes. Jeg hadde nok prøvd en gang til!

takk for svar. Jeg har hele tiden bygd opp hennes selvtillit, men problemet er at selv om hun holder seg unna dene jenta setter hun opp noen andre mot min datter og da er det jo enda verre. Og denne jenta er et problem for flere for det er også andre hun er slik mot. Jeg kommer til å ta kontakt med foreldre og skolen igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...