Gå til innhold

7,5 år å frekk imunnen...

Anbefalte innlegg

neida, aldeles ikke... Vanskelig å forklare, men ta deg en tur så skal jeg vise deg... Så får du samtidig kjenne hvor vondt det gjør, og ikke minst sett hvor redde unga er for nettopp det eller slag generelt...

Skremmende hvordan folk trekker slutninger utifra noe de ikke vet hva dreier seg om. Hadde muligens vært en ide og spørre før man begynner å stemple andre som barnemishandlere.

Jeg har ikke stemplet deg som noe som helst, men om du skal snakke om noe som er så lett å misforstå så bør du i alle fall bruke ord som er vanlige utover kommunegrensa der du bor.

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen

neida, aldeles ikke... Vanskelig å forklare, men ta deg en tur så skal jeg vise deg... Så får du samtidig kjenne hvor vondt det gjør, og ikke minst sett hvor redde unga er for nettopp det eller slag generelt...

Skremmende hvordan folk trekker slutninger utifra noe de ikke vet hva dreier seg om. Hadde muligens vært en ide og spørre før man begynner å stemple andre som barnemishandlere.

Du klarer ikke å beskrive hva "smikke" er, men det er tydelig at det er en fysisk avstraffelse, ikke sant? Altså at du markerer fysisk at de gjør noe galt (med en liten dask eller noe) i stedet for å snakke med dem?

Det er like fullt helt unødvendig og forkastelig. Mine barn banner heller ikke. Det har jeg oppnådd kun ved å snakke med dem og være et bannefritt forbilde.

Tror rett og slett dere har misforstått rimelig grundig her... Det blir ikke noe snakk om fysisk avstraffelse da, skjønner dere... For de banner ikke!!! Men jeg føler igrunn ikke noe behov for å forklare noe som helst... Jeg vet at det aldri har vært lagt hånd på noen av mine barn, som dere får det til å høres ut som...

Ser noen av dere bruker ordet smekke, her jeg bor er det noe helt annet enn å smikke. Og jeg forstår reaksjonen hvis det er dèt dere tror vi har gjordt... Å gi noen en smekk her er et slag med flat hånd... Men dèt er noe helt annet enn å smikke!

Men uansett, Jeg har trygge og snille barn, det er absolutt ingen ting som tyder på at de er mishandlet på noen måte, som dere mer eller mindre også får det til å høres ut som...

Det du skriver er lett å misforstå. Jeg sier smekke mens mannen min sier smikke. De ordene betyr akkurat det samme.

Tror rett og slett dere har misforstått rimelig grundig her... Det blir ikke noe snakk om fysisk avstraffelse da, skjønner dere... For de banner ikke!!! Men jeg føler igrunn ikke noe behov for å forklare noe som helst... Jeg vet at det aldri har vært lagt hånd på noen av mine barn, som dere får det til å høres ut som...

Ser noen av dere bruker ordet smekke, her jeg bor er det noe helt annet enn å smikke. Og jeg forstår reaksjonen hvis det er dèt dere tror vi har gjordt... Å gi noen en smekk her er et slag med flat hånd... Men dèt er noe helt annet enn å smikke!

Men uansett, Jeg har trygge og snille barn, det er absolutt ingen ting som tyder på at de er mishandlet på noen måte, som dere mer eller mindre også får det til å høres ut som...

Det er som regel en grunn når "alle andre misforstår". Kanskje årsaken ligger i hvordan du ordlegger deg.

Du skrev jo i det første innlegget at

"Ingen av mine barn banner... Det kommer av at vi tidlig begynte å "smikke" forsiktig på munnen om det ble bannet. Dette gjaldt selvfølgelig også voksne som bannet i vårt hjem."

Så da har du jo tydeligvis "smikket" dem på munnen, og de har bannet?!

Samme hvor løst det er, så er vel "å smikke" en fysisk avstraffelse, og ikke en omskriving av *å snakke om at man ikke skal banne*?

-og jeg er ganske sikker på at dine unger ikke er mishandlet, men du oppfordrer jo trådstarter til å "smikke" ungene på munnen uten å forklare hva det faktisk er? tenk om h*n tar deg på ordet og klapper til ungen på munnen for å stoppe banning?

Har aldri hatt de helt store problemene med sånne ting, men litt tras har vi selvfølgelig vært igjennom.

Ingen av mine barn banner... Det kommer av at vi tidlig begynte å "smikke" forsiktig på munnen om det ble bannet. Dette gjaldt selvfølgelig også voksne som bannet i vårt hjem. (Vi er på ingen måte religiøse eller noe, men bortsett fra den første gangen så finnes det ingen sjarme i at barn banner!) Vi voksne her banner da selvfølgelig ikke, bortsett fra i noen svært få tilfeller. Og da får vi høre det fra barna selvfølgelig, og det innebærer smikk på munnen!

Ang trass. Min eldst synes f.eks ikke at lekser eller sengetid er veldig viktig alltid. Alt som går på disney-channel er viktigere til tider. Men lekser må gjøres.... Blir det bråk så setter jeg ham fast på fanget mitt, og lar ham drive på litt. Samtidig som jeg forklarer at det er greit at han er uenig, men at noen ganger så MÅ de voksne bestemme. Også spør jeg ham om noe som aldeles ikke har noe med saken og gjøre etter en liten pause... Og som det sies "ute av "syne" ute av sinn"... Plutselig er vi inne i en helt annen samtale, og når jeg etter noen minutter sier at: men nå må vi fortsette med leksene, så er det helt greit! Da jobber han som bare det...

Ofte hjelper det å bare få tankene deres over på noe helt annet, så er diskusjonen glemt...

Noen vil sikkert synes at smikke-regelen er for strengt, men her har vi snille og veloppdratte barn. Og voksne!

"Samtidig som jeg forklarer at det er greit at han er uenig, men at noen ganger så MÅ de voksne bestemme."

Noen ganger må voksne bestemme, men for det meste er det barna som gjør det da eller? ;o)

Annonse

Du er ikke i stand til å forklare hva det er for noe, og samtidig er du oppgitt over at "alle andre" misforstår deg?

Finn feilen.

Det du skriver er lett å misforstå. Jeg sier smekke mens mannen min sier smikke. De ordene betyr akkurat det samme.

jo, det er godt mulig at det var dårlig ordvalg... Og at man da har misforstått meg er greit. Men du verden da...

Har aldri hatt de helt store problemene med sånne ting, men litt tras har vi selvfølgelig vært igjennom.

Ingen av mine barn banner... Det kommer av at vi tidlig begynte å "smikke" forsiktig på munnen om det ble bannet. Dette gjaldt selvfølgelig også voksne som bannet i vårt hjem. (Vi er på ingen måte religiøse eller noe, men bortsett fra den første gangen så finnes det ingen sjarme i at barn banner!) Vi voksne her banner da selvfølgelig ikke, bortsett fra i noen svært få tilfeller. Og da får vi høre det fra barna selvfølgelig, og det innebærer smikk på munnen!

Ang trass. Min eldst synes f.eks ikke at lekser eller sengetid er veldig viktig alltid. Alt som går på disney-channel er viktigere til tider. Men lekser må gjøres.... Blir det bråk så setter jeg ham fast på fanget mitt, og lar ham drive på litt. Samtidig som jeg forklarer at det er greit at han er uenig, men at noen ganger så MÅ de voksne bestemme. Også spør jeg ham om noe som aldeles ikke har noe med saken og gjøre etter en liten pause... Og som det sies "ute av "syne" ute av sinn"... Plutselig er vi inne i en helt annen samtale, og når jeg etter noen minutter sier at: men nå må vi fortsette med leksene, så er det helt greit! Da jobber han som bare det...

Ofte hjelper det å bare få tankene deres over på noe helt annet, så er diskusjonen glemt...

Noen vil sikkert synes at smikke-regelen er for strengt, men her har vi snille og veloppdratte barn. Og voksne!

Strengt? Heller idiotisk og fullstendig forkastelig.

Hva er å "smikke", da? Det er ikke en fysisk avstraffelse, såvidt jeg forstår?

Strengt? Heller idiotisk og fullstendig forkastelig.

Strengt, idiotisk, forkastelig... Kall det hva du vil! Jeg vet at ingen noen sinne har lagt hånd på mine barn, jeg vet at de er trygge og gode, at de har det bra... Det er det eneste som betyr noe!

Så da sier jeg takk for meg i denne diskusjonen, og jo takk...Jeg skal prøve å formulere meg bedre ved en senere anledning! Selv om jeg ikke kjenner dere, og dere ikke kjenner meg, er det virkelig ikke noe gøy å bli kalt barnemishandler+++

Annonse

Strengt, idiotisk, forkastelig... Kall det hva du vil! Jeg vet at ingen noen sinne har lagt hånd på mine barn, jeg vet at de er trygge og gode, at de har det bra... Det er det eneste som betyr noe!

Så da sier jeg takk for meg i denne diskusjonen, og jo takk...Jeg skal prøve å formulere meg bedre ved en senere anledning! Selv om jeg ikke kjenner dere, og dere ikke kjenner meg, er det virkelig ikke noe gøy å bli kalt barnemishandler+++

"Jeg vet at ingen noen sinne har lagt hånd på mine barn"

Du sier jo selv at de har fått smekk på munnen....

Desverre er nok dette vanligere enn man tror. Jeg kjenner selv voksne som smekker ungene sine på munnen eller knipser dem på hendene. Deres unger er absolutt ikke mer veloppdragne enn mine barn, så jeg tror faktisk ikke slike metoder fungerer. Det kan muligens fungere der og da (barnet forsøker å unngå fysisk og psykisk smerte), men neppe på sikt...

Siden du nekter å forklare hva du mener med "smikk" så tar jeg det som et tegn på at du skjønner at du er ute og kjører.

"Så får du samtidig kjenne hvor vondt det gjør, og ikke minst sett hvor redde unga er for nettopp det eller slag generelt..."

Huff og huff!... Her skriver du jo at ungene er redde for denne "smikkingen" fordi den gjør vondt!...

Stakkars barn! Jeg ville snarest begynt å gå mitt eget menenskesyn i sømmene, hvis jeg var deg. Dette høres ikke bra ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...