Gå til innhold

Han sluker i seg grønnsakspurè!

Anbefalte innlegg

Vi har begynt å kjøpe inn sånne små glass med grønnsakspurè fra Nestlè. Vi prøver med litt hver dag siden han er 4 mnd nå. Det står i bøkene at man skal bare prøve med et par skjeer, men han sluker i seg et halvt glass før han er fornøyd. Er det dumt å gi ham dette som et middagsmåltid kun èn gang om dagen? evt, hvor mye skal vi gi ham egentlig? vi gir ham ellers bare morsmelk...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244296-han-sluker-i-seg-gr%C3%B8nnsakspur%C3%A8/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snøhette

Jeg synes det er bedre at dere begynner med grønnsaker enn grøt, for å være helt ærlig. Tilsett gjerne litt olje eller smør for å få opp fettinnholdet. Etterhvert kan dere ha i litt kokt fisk, litt kjøtt etc, for han trenger proteiner.

Guttungen slukte i seg alt også husker jeg :o) Grøt også når vi begynte med det, ikke nok med en skje eller to her i gården nei!

Det vigtigste er vel og se om magen hans tåler det. Er derfor man skal begynne med små porsjoner.

Men går det bra, så kan du jo bare gi han. Men husk det er en liten mage, så prøv deg frem.

Guttungen var ofte litt for glupsk, og da kom det gjerne i retur, så jeg måtte bremse litt for han, ellers ble det bare spying.

tzatziki1365380058

Jeg synes det er bedre at dere begynner med grønnsaker enn grøt, for å være helt ærlig. Tilsett gjerne litt olje eller smør for å få opp fettinnholdet. Etterhvert kan dere ha i litt kokt fisk, litt kjøtt etc, for han trenger proteiner.

Ikke fisk før barnet et ett år!

tzatziki1365380058

Er man så streng på det nå? Mener man løsnet litt på snippen ang. det da mine var små og at med mindre barnet er disponert for allergier så kan man begynne med fisk før barnet er året?

Jeg vet ikke om man er så streng på det nå, men i alle fall var de det da min minste kom (3 år nå).

Jeg er ekstra varsom, siden en i familien fikk fisk før ett år, og ble fryktelig dårlig av det. Mamman prøvde et par ganger til, for sikkerhets skyld- alle gangene endte det med kortslutning og "styrtoppkast".

Barnet var ikke i risikogruppen for allergi, og tåler fisk fint nå (5 år nå).

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...