Gå til innhold

vil søke Veterenærhøyskole

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen kanskje kan svare meg på en del spørsmål.

For det første er jeg ikke i den typiske aldersgruppen som søker ,jeg er fylt 36 år.

Har jobbet som sykepleier i 10 år.

Har karakterer fra videregående som er sånn midt på treet.

Tenkte nå å ta opp igjen fag et års tid,for å satse på høstopptaket.

Er det noen som går på studiet nå som vet hvor mye poeng en må ha for å komme inn?

Teller andre høyskoler og arbeidserfaring ,og alder mye i forhold til poeng?

Hvilken fag blir vektlagt fra videregående,med tanke på de jeg bør ta opp igjen?

Er studiet veldig hardt,og finnes det flere som faktisk er litt eldre som begynner på studiet?

Dette er noe jeg har veldig lyst til å få til, men jeg vil gjerne høre fra andre med erfaring.

Fortsetter under...

I følge Samordna Opptak var grensen 68.8 poeng for å komme in på Norges veterinærhøgskole i år. ( http://www.samordnaopptak.no/statistikk/2006/Poenggrenser_vara_2006.htm )

Du får 3 tilleggspoeng for utdanningen din fra tidligere, samt 8 tilleggspoeng for alder (tror jeg i alle fall. Vet at ved opptak medisinstudiet teller ikke alderspoeng med)

Yrkeserfaring teller dessverre ikke.

Tror du må ha realfagsfordypning for å komme inn på veterinærstudiet, men det finner du sikkert mer om på Veterinærhøgskolen sine sider.

Lykke til da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...