Gå til innhold

Allergi - hva gjør jeg

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26

Jeg fant jo ut at snuppa mi (13,5 mnd) reagerte på kokt melk, og trodde egentlig at vanlig melk gikk greit. Jeg pleier ikke gi henne noe særlig av melkeprodukter hjemme siden hun har vært litt vanskelig å få i noe annet enn syltetøy på brødskiva. Melk nekter hun å drikke hjemme, men drikker masse av det i barnehagen, og jeg har ikke hørt dem har sagt at hun reagerer på det, for det hadde dem vel sagt hvis hun gjorde det.

Hun har blitt litt greiere når det gjelder pålegg så i dag fikk hun skinkeost på brødskiva og melk ved siden av. Spiste 2 brødskiver med dette på og drakk bittelitt melk. Litt etterpå fikk hun røde flekker på det ene kinnet sitt. Da må jeg vel anta at hun reagerte på enten melka eller osten eller begge?

Hva gjør jeg?

Går til legen for allergitest eller bare slutter å gi henne noe med melk i en stund og prøver igjen om noen måneder?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244424-allergi-hva-gj%C3%B8r-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde først prøvd å teste det ut hjemme.

Kutt ut alle melkeprodukter i 2 uker. Så prøver du å gi henne vanlig melk. Reagerer hun på det da, så vet du det.

Etter en stund prøver du med ost. Reagerer hun da, så vet du det.

Mange som reagerer på vanlig melk, tåler godt oster - bare så du vet det.

Gjest trultemor26

Jeg hadde først prøvd å teste det ut hjemme.

Kutt ut alle melkeprodukter i 2 uker. Så prøver du å gi henne vanlig melk. Reagerer hun på det da, så vet du det.

Etter en stund prøver du med ost. Reagerer hun da, så vet du det.

Mange som reagerer på vanlig melk, tåler godt oster - bare så du vet det.

Ok, jeg får prøve meg litt frem, har sagt ifra i barnehagen også, så de er obs.

Jeg hadde luket ut alle melkeprodukter, og så innført dem igjen en etter en for å se hva hun reagerte på. Kan hende magen bare trenger å modnes litt?

Jenta mi ble løs i magen av melk da hun ble introdusert for det i ettårsalderen, Jeg holdt henne unna en stund, og prøvde igjen, med løs mage fremdeles. Prøvde med noen måneders mellomrom med litt melk i kosten. Da hun ble 2 år tålte hun plutselig både melk og melkeprodukter.

Gjest trultemor26

Jeg hadde luket ut alle melkeprodukter, og så innført dem igjen en etter en for å se hva hun reagerte på. Kan hende magen bare trenger å modnes litt?

Jenta mi ble løs i magen av melk da hun ble introdusert for det i ettårsalderen, Jeg holdt henne unna en stund, og prøvde igjen, med løs mage fremdeles. Prøvde med noen måneders mellomrom med litt melk i kosten. Da hun ble 2 år tålte hun plutselig både melk og melkeprodukter.

Ok, takk for svar.

Da skal jeg gjøre det ;)

Usj, er ikke noe gøy når de små kjære barna reagerer på noe!

Sikker på at hun ikke har vært i kontakt med noe annet da? Ville kuttet ut kun skinkeosten ikke melka. Hvis hun har fått melk lenge og ikke har reagert på dette før er det jo sikkert ikke det hun reagerer på nå heller. Det er jo flere ting i skinkeosten enn melk.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...