Gå til innhold

Vinterdress fra Obs

Gjest Kanskje Helly Hansen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjøper aldri mer bevernylon fra HH etter at vi hadde en dress som ble _utslitt_ på innsiden av leggene etter 2-3 mnds pent bruk og glidelåsen gikk istykker i løpet av den første vinteren. Den var kjøpt på medlemstilbud på Osb for noen år siden. Aldri mer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244454-vinterdress-fra-obs/#findComment-1901170
Del på andre sider

Annonse

Gjest Flystripa

Bevernylon dresser er tunge og klumpete.

Jeg kjøpte Skogstad sin til 498,- m/avtagbart fôr. Har tenkt at 6-åringen skal bruke den som tynndress, altså uten vatteringa. Den er ifm produktinformasjonen vanntett, vindtett og m/tapede sømmer. Aner ikke om det er et godt kjøp, eller ikke...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244454-vinterdress-fra-obs/#findComment-1901331
Del på andre sider

Så ikke denne før jeg la inn eget innlegg over her. :-)

Jeg var og kikket på dressene i går, og bevernylon er nok en forenkling. De minner veldig om Reima Bulder og Bang, men har altså avtagbart for. Overdelen er laget i noe bevernylon-lignende stoff. Buksedelen i et slags hardt, sikkert slitesterkt stoff ytterst, med et lag av plast eller gummi innenfor. Foret er vattert. Jeg syntes ikke dressen var spesielt tung, sammenlignet med Reima Bulder og Bang.

Den er selvsagt tung sammenlignet med tec-dresser av alle merker. Men den er langt lettere enn HH med gummi på utsiden, for eksempel, og langt lettere enn dresser med sånn teddy-for / pels-for.

Jeg går ut i fra at buksedelen er vanntett på grunn av plasten, som virket myk og elastisk. Jeg går også ut i fra at stoffet utenpå vil forhindre rifter i plasten.

Men det sto ingen informasjon på lappen på dressen. Jeg var ute etter om overdelen er vannavvisende, og slitestyrken på buksedelen. Men fant ingenting. Dessuten liker jeg ikke avtagbart for spesielt godt, for jeg syns det blir klumpete spesielt på armer og bein, og dressen blir ofte svært tung-tørket etter vask. Ofte må man ta ut foret for at dressen skal tørke over natta, og det er noe herk å drive med knapper og strikker og glidelåser for å få foret ut og inn.

Jeg var så mye i tvil om disse dressene i forhold til Reima Bulder og Bang som vi brukte i fjor og var svært godt fornøyde med - så jeg kjøpte ikke. Men vurderer det fortsatt, hvis altså noen greier å overbevise meg om slitestyrken og vannavvisende overdel. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244454-vinterdress-fra-obs/#findComment-1901866
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...