Gå til innhold

Bør jeg kontakte lege?

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 10,5 mnd har vært forkjølet ei uke. Ikek feber eller dårlig allmenntilstand, men ganske tett og snørrete. Men i hle går var han sutrete og begynte plutselig å hyle i blant..men så var han plutselig blid igjen.. I natt våkna han 3-4 ganger og hylskreik, og jeg måtte ta han opp og trøste han..da klamra han seg til meg. Måtte stå opp med han kl5 i dag fordi han bare skreik. Virka som det ble bedre når jeg tar han opp.

da jeg skulle gi han mat i stad så spiste han bare noen få brødbiter (spiser som regel 2 skiver, nå kanskje 1/2) før han ikke ville ha mer.

Han har begynt å surkle litt i brystet og hoster i blant (ikke lange kuler da)

Hva kan det være? Bør jeg kontakte lege siden det er verre enn det var i begynnelsen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244547-b%C3%B8r-jeg-kontakte-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest theoline

Høres nesten ut som om han har fått øreverk, stemmer iallefall med tegnene min lille gutt hadde da han var på den alderen, snørrete, tett, og illskriking på natta.

Hadde det vært meg hadde jeg tatt han med til legen slik at han kunne se inn i ørene, og bekrefte/avkrefte.

Vi hadde veldig mye ørebetennelse her i huset, og etterhvert lærte jeg meg triks for å finne det ut, også å lindre når det var som verst.

Men hadde det vært første gangen, hadde jeg som sagt tatt han med til lege!

Ja, jeg ville gått til lege etter en uke på et så lite barn som har vært syk i en uke uten ten til bedring.

Det kan virke som han er tett i brystet. Da blir han verre av å ligge flatt, og begynner å gråte av det. Men dette finner legen ut av.

God bedring.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...