Gå til innhold

Min flinke 4-åring!

Anbefalte innlegg

Gjest Flystripa

Jeg pleier å bake sammen ungene, ingenting annet av kjøkkensysler. Jeg er relativt dårlig på å la ungene slippe til på kjøkkenet (men de er jo litt små ennå, da).

I dag skal vi ha pitabrød med kjøtt, mais, revet ost, tomat og agurk etc. Ungenes favorittmddag...

Jeg spurte guttungen (nettopp fylt 4 år) om han ville lage middag i dag. "JA!!!", øynene hans lyste.

Nå har han brukt både grønnsakskniven og en større skarp kniv, og kuttet opp tomater og agurk og lagt det i hver sin skål. Han er _så_ stolt!!!

Jeg må visst la ungene slippe til litt mere på kjøkkenet *s*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244580-min-flinke-4-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moro! En tenker lett at det går fortere når en gjør det selv - men da må en ofte ut og mekle og sende krabglefanter til hver sin krok :-)

Jeg skal lage en pastasalat nå til et selskap i kveld - og da tenkte jeg 7-åringen kunne være med og kutte opp agurk og tomat :-) Jeg venter ham hjem nå om et kvarter.

Det er kjempekoselig, og ofte veldig grisete å ha med seg barna på kjøkkenet. 5 åringen elsker å lage mat og 7 åringen også egentlig. Men hun er litt lei; "mor jeg har jo lagd mat i 7 år, så nå er jeg klar for en pause" fikk jeg til svar da jeg spurte om hun ville være med å lage middag i går. :)

Jeg har vært flink til å ta dem med syns jeg, og spør dem alltid, de må ikke være med. Noen ganger vil jeg helst lage mat alene, men da blir Mis veldig lei seg så hun er stort sett alltid med om jeg vil eller ikke ;) Hun protester villt om pappaen ikke putter grønnsakene i riktig rekkefølge i woken f.eks, "du vil vel ikke ha _bløte_ grønnsaker far?" sier hun med oppgitt stemme :)

Det bor kanskje en fremtidig kokk i ham, uansett nyt det til det fulle, det er mange av barna som detter av på veien.

Gjest Flystripa

Det er kjempekoselig, og ofte veldig grisete å ha med seg barna på kjøkkenet. 5 åringen elsker å lage mat og 7 åringen også egentlig. Men hun er litt lei; "mor jeg har jo lagd mat i 7 år, så nå er jeg klar for en pause" fikk jeg til svar da jeg spurte om hun ville være med å lage middag i går. :)

Jeg har vært flink til å ta dem med syns jeg, og spør dem alltid, de må ikke være med. Noen ganger vil jeg helst lage mat alene, men da blir Mis veldig lei seg så hun er stort sett alltid med om jeg vil eller ikke ;) Hun protester villt om pappaen ikke putter grønnsakene i riktig rekkefølge i woken f.eks, "du vil vel ikke ha _bløte_ grønnsaker far?" sier hun med oppgitt stemme :)

Det bor kanskje en fremtidig kokk i ham, uansett nyt det til det fulle, det er mange av barna som detter av på veien.

*s*

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...