Gå til innhold

Kjempebursdagsidé... - tror jeg, da...?!!

Anbefalte innlegg

Jeg er også 1967-årgang!

Det jeg husker best fra 70-tallsbursdagene er Donaldbrus (glassflaske) med papp-navne-figurer festet på flasken (Donald, Dolly, Mikke osv) og sugerør. Ellers var det boller, gele og sjokoladekake hos oss. Hadde bløtkake også. Pizza kom vel ca midt på 70-tallet, tror jeg. Smakte det for første gang som 7-åring tror jeg.

Vet ike hvor gammelt barnet ditt er, men de lekene jeg husker fra mine bursdager er bla. flasketuten peker på, avskjed på grått papir, tegne halen på grisen, ta den ring, slå på ring, fiskeleken, blindebukk mimeleken, og så hadde vi smakelek der vi hadde bind for øynene og skulle smake på masse ting og gjette hva det var, lagleker med diverse oppgaver osv.

Og så de fine fargene vi hadde på klærne da! Gult og brunt stripete. wow.

Lykke til!

Fortsetter under...

Jeg er også 1967-årgang!

Det jeg husker best fra 70-tallsbursdagene er Donaldbrus (glassflaske) med papp-navne-figurer festet på flasken (Donald, Dolly, Mikke osv) og sugerør. Ellers var det boller, gele og sjokoladekake hos oss. Hadde bløtkake også. Pizza kom vel ca midt på 70-tallet, tror jeg. Smakte det for første gang som 7-åring tror jeg.

Vet ike hvor gammelt barnet ditt er, men de lekene jeg husker fra mine bursdager er bla. flasketuten peker på, avskjed på grått papir, tegne halen på grisen, ta den ring, slå på ring, fiskeleken, blindebukk mimeleken, og så hadde vi smakelek der vi hadde bind for øynene og skulle smake på masse ting og gjette hva det var, lagleker med diverse oppgaver osv.

Lykke til!

Vi hadde lakrissnorer på ballongene og alle fikk hver sin ballong. Og så hadde vi lakrisspisekonkurranse med hendene på ryggen.

Har du en platespiller kan man jo ta frem barneplater fra den tiden. Sukk - fant forleden min kjære Anita Hegerland-LP. Gjett om den falt i smak hos jenta mi.

Ellers husker jeg at noen viste Donaldfilm på stort lerret.

Lurer på om man får tak i de gode gamle bokstavkjeksene nå.......?

Jeg er også 1967-årgang!

Lykke til!

Vet du om disse pappfigurene finnes fortsatt, en eller annen plass?

Vi hadde lakrissnorer på ballongene og alle fikk hver sin ballong. Og så hadde vi lakrisspisekonkurranse med hendene på ryggen.

Har du en platespiller kan man jo ta frem barneplater fra den tiden. Sukk - fant forleden min kjære Anita Hegerland-LP. Gjett om den falt i smak hos jenta mi.

Ellers husker jeg at noen viste Donaldfilm på stort lerret.

Lurer på om man får tak i de gode gamle bokstavkjeksene nå.......?

Nei, bokstavkjeksene er gått ut av produksjon.

Han i den TV-serien om den norske språket (Typisk norsk eller hva den het) hadde en sak om det.

Vet du om disse pappfigurene finnes fortsatt, en eller annen plass?

Dessverre! Burde jo vært aktuelt i våre dager. Bare se hvordan Tjorvendukken har kommet tilbake ;o)

Prøv lekebutikker. Kanskje de har. men det går vel heller i prinsesse og spiderman, spør du meg!

Annonse

Nei, bokstavkjeksene er gått ut av produksjon.

Han i den TV-serien om den norske språket (Typisk norsk eller hva den het) hadde en sak om det.

Akk. Husker så godt lørdagene hos farmor. Ekstra stas var det når kjeksene kom i pappbiler. jaja.

Gjest tullehøna

skjønte ikke helt den i lesende stund, men du kan kanskje forklare?? ("SYNS" og "innBYDELSER")

Hei du,

nei, jeg mente ikke annet enn å legge trykk på "syns" for å prøve å gjengi måten jeg ville ha sagt det på! Og innBYDELSER pga. at det var DET vi kalte det en gang i verden,og ikke "invitasjoner" eller noe annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...