Gå til innhold

til dere som kan litt om sopp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har det på sånn passe store glass, med tett lokk. Står på hylle i kjøkkenet, ikke mørkt eller kaldt, og det holder seg helt fint lenge lenge. Det viktigste er at det ikke blir fuktig oppi glasset.

nam nam :-)

Jeg tørker masse sopp hvert år.

Jeg putter dem opp i papirsposer i store glass og tar litt om gangen. Du trenger ikke å bruke opp alt når du først har åpnet et glass.

Det er lurt å bruke papirsposer/mørke glass/inne i skapet fordi soppen mister noe farge og smak hvis den står i lyset (dette har jeg testet ut)

Vi bruker en spesiell sopptørker, men det går veldig greit å skru ovnen ned til 50grader, sette døra på gløtt og sette på varmluft over natta. Ellers kan du tørke på papir men det tar lengre tid og mer av aromaen går tapt.

Jeg har det på sånn passe store glass, med tett lokk. Står på hylle i kjøkkenet, ikke mørkt eller kaldt, og det holder seg helt fint lenge lenge. Det viktigste er at det ikke blir fuktig oppi glasset.

nam nam :-)

Hvor lenge holder tørket sopp seg?

Hvor lenge holder tørket sopp seg?

Vi har spist tørka sopp året etter den var plukket i hvertfall, og den var fortsatt nydelig (bruker den som krydder i sauser og pastaretter osv). Jeg tørker bare traktkantarell da, har ikke erfaring med annen tørket sopp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...