Gå til innhold

Hva liker ikke du til middag da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 240
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

27

• morsan

21

• ShitDiddelyDo

18

• org

16

Mest aktive i denne tråden

"Potet er nok noe av det værste jeg vet-den går ikke ned gjennom halsen engang."

Godt å se det er flere... du vet -"alle liker jo poteter!" *himle*

Men største grunnen til min vegring er fordi foreldrene mine nektet meg å gå fra bordet før jeg hadde spist opp potetene mine... og det tok _timer_ - hver dag!

Når man i utgangspunktet ikke liker poteter så blir de IKKE noe bedre når de er to timer gamle, kalde og med hardt snerk på... *brekke seg*

Heldigvis gjelder det bare kokte poteter for min del.

Datteren min skal aldri tvinges til å spise noe hun tydelig ikke liker.

Akkurat sånn var det med meg også-heldigvis var katta altetende.

Jeg tvinger heller ikke i guttungen mat han tydelig ikke liker.

Barnehagen gjorde det mot ham.

Eneste jeg kan tenke meg akkurat her og nå er lungemos og nyrer. Lungemos har gubben "lurt" i meg en gang for leeenge siden i en pastasaus, og det smakte helt greit, (han turte ikke fortelle det før nylig, og jeg har ikke skjelt ham ut ;-) men jeg klarer bare ikke tanken... Nyrer smaker _ille_. Annen innmat klarer jeg vel å få ned hvis jeg blir servert det borte, men jeg oppsøker ikke den type mat frivillig ;-) Bortsett fra røkt reinsdyrhjerte servert på samisk vis, det var herrlig!

Sopp liker jeg ikke. Greit nok med noen småbiter i en gryterett eller på en pizza, men blir det store biter eller mye da får jeg problemer.

Serverer du meg sjømat spiser jeg også lite. Jeg liker fisk, men ikke reker og skjell. Hummer og krabbe kan gå ann littegrann.

Sushi klarer jeg ikke å få ned. Har smakt, og det vokste i munnen min.

Multer klarer jeg å spise, men jeg forsyner meg forsvinnende lite og bare hvis jeg må.

Annonse

Gjest blomsterløk

Det er iallefall noen ting jeg absolutt ikke klarer å få ned i det hele tatt. Så som lutefisk, blodpudding/blodklubb. Molter klarer jeg kanskje å spise 2 stk. av.

Sikkert noen fler ting jeg helst vil unngå og spise også, men det meste ellers klarer jeg nok å tvinge ned noen biter av. Tror ikke jeg er så veldig vanskelig i matveien.

Grunnen til at jeg ikke klarer å få ned lutefisk, er fordi første gang jeg fikk servert det, så var den helt ihjelkokt og luktet helt for jævlig.

Ser det er flere i tråden her som ikke liker bearnaise. Men er det noe problem å unngå det dersom man er på besøk, da? Det er vel ikke vanlig å servere maten med ferdid-dandert" saus?

Nei, det er vel mest på kafeer og restauranter det har vært et problem for meg fordi jeg ikke har visst at de skulle helle det over, og ikke har rukket å si ifra på forhånd...

Jeg pleier å be om sjy eller smør istedenfor...

Ser det er flere i tråden her som ikke liker bearnaise. Men er det noe problem å unngå det dersom man er på besøk, da? Det er vel ikke vanlig å servere maten med ferdid-dandert" saus?

...så var ikke spørsmålet om det var vankelig å unngå, heller...

jeg KLARER ikke lukta eller smaken av fiskesuppe. *grøss* Fikk det servert av moren til en venninne og spiste opp alt for jeg turte ikke si jeg ikke likte det da jeg var liten. Spydde opp alt da jeg kom hjem og har ikke greid lukta etterpå.

Ellers spiser jeg ikke innmat (pølser spiser jeg da :) eller blodmat, rogn, blåskjell, tartar, østers, snegler, sauehue *URK*

Før smakte jeg ikke på fisk hvis jeg fikk det servert, men nå smaker jeg alltid og jeg liker det meste av fiskeretter nå, men laks tåler jeg ikke.

Så er mest sånne litt spesielle ting jeg ikke spiser. En del av det har jeg aldri smakt og vil ikke smake heller... Synes det rett og slett er ekkelt å spise.

"Potet er nok noe av det værste jeg vet-den går ikke ned gjennom halsen engang."

Godt å se det er flere... du vet -"alle liker jo poteter!" *himle*

Men største grunnen til min vegring er fordi foreldrene mine nektet meg å gå fra bordet før jeg hadde spist opp potetene mine... og det tok _timer_ - hver dag!

Når man i utgangspunktet ikke liker poteter så blir de IKKE noe bedre når de er to timer gamle, kalde og med hardt snerk på... *brekke seg*

Heldigvis gjelder det bare kokte poteter for min del.

Datteren min skal aldri tvinges til å spise noe hun tydelig ikke liker.

Spiser helst ikke kokte poteter jeg heller. Da MÅ jeg ha saus på! Liker poteter i alle andre varianter.. bakt, stekt, pommes freites, båtpoteter, gratinerte poteter, potetgull. :)

Jeg hadde det sånn du hadde det med potet, bare med brokkoli. Bare hos faren min, stemora mi var verst husker jeg.. Både broren min og jeg måtte sitte til vi hadde spist opp.. Har endelig "lært meg" å spise det nå, men synes ikke det er godt.. Men tar en busk eller to, men ikke mer.. Gubben elsker det så vi har det ofte til middagen..

Annonse

Nei, det er vel mest på kafeer og restauranter det har vært et problem for meg fordi jeg ikke har visst at de skulle helle det over, og ikke har rukket å si ifra på forhånd...

Jeg pleier å be om sjy eller smør istedenfor...

Ja, det irriterer meg at de bare dynger på slikt uten å spørre. Greit nok med sausen, forsåvidt, for det står ofte i menyen at det er "biff med sliksånn-saus", og da er man jo oppfordret til å be om noe annet dersom man ikke liker denne sausen.

Men jeg har opplevd tilsvarende med dressinger, uten at det har vært nevnt med ett eneste ord i menyen.... :-(

Etter alt for mange uker med kvalme mens Lillevill lå i magen min har lista blitt temmelig lang:

joika

frossenpizza

snurring

en del is (jaja - spises etter middagen, kanskje)

nudler

sodd

tomatsuppe

- og sikkert en hel del annet også. Potet har jeg aldri vært noe glad i, eller pølser og ferdiglagde kjøttkaker/farsemat.

Og så er ikke pannekaker middag.

Å faen, jeg som hadde tenkt å servere joikakaker i morra! *knegg*

Jeg er ikke veldig glad i fiskeboller, men spiser det en sjelden gang fordi unga liker det.

Ellers spiste jeg østers for første gang på fredag, og det var ikke noe som frista voldsomt til gjentakelse, selv om det jo glei ned. Er jo kult å ha prøvd det :)

Joikakaker, rogn, lever og annen innmat spiser jeg ikke, og heller ikke ketchup.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...