Gå til innhold

Hva liker ikke du til middag da?

Anbefalte innlegg

Jentungen synes også det er godt. Her om dagen bråsnudde jeg i kjøkkendøra :-|

Men jeg begikk den bommerten å tro at dette sikkert var noe alle barn likte, og serverte det en gang poden hadde med kompis hjem på middag! Han endte opp med å spise potetmos med ketsjup på! ;-)

En annen gang samme gutt var med hjem serverte jeg risgrøt, og det var heller ikke en suksess, så han var vel neppe representativ for barns smak den karen der! *S*

Fortsetter under...

• Svar 240
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

27

• morsan

21

• ShitDiddelyDo

18

• org

16

Mest aktive i denne tråden

Jeg blei ikke engang servert det da jeg var liten. Gudskjelov.

Da hadde du sikkert en fornuftig mor!! :-)

Min mor var nok slik som mødre flest på den tiden - man "måtte" spise en del slik rar mat fordi det var så sunt og sikkert også billig. Derfor fikk vi både blodpudding, lever og lungemos.

Jeg hører _aldri_ at moren min lager seg det til seg selv nå for tiden, så hun har tatt til fornuften hun også! :-)

Men jeg begikk den bommerten å tro at dette sikkert var noe alle barn likte, og serverte det en gang poden hadde med kompis hjem på middag! Han endte opp med å spise potetmos med ketsjup på! ;-)

En annen gang samme gutt var med hjem serverte jeg risgrøt, og det var heller ikke en suksess, så han var vel neppe representativ for barns smak den karen der! *S*

Jeg hentet jentungen i barnehagen rett før jul engang, rett etter toårsdagen hennes. Da sa en av de voksne:

Hun er visst ikke særlig glad i risengrynsgrøt?

Nei - det visste vi godt. Hun hadde vel langdtidstraumer etter babygrøtperioden.

Men nå spiser hun faktisk begge deler...

Annonse

Og det som er så godt!!?? : ) I går spiste jeg en boks på to skiver.. mm.. masse agurk på. nam nam. Får kick noen ganger og bare MÅ ha det.

*urk*

Jeg blir helt hysterisk hvis noen på jobben oppbevarer det i felleskjøleskapet - og attpåtil driter i å pakke det inn. Jeg blir skikkelig krakilsk og er på runde for å finne synderen med en gang. ;)

Jeg lurer på om det er min mangeårige ketchupfobi som gjør at jeg ikke engang fikser lukta av makrell i tomat. Fytterakkern!

Men det er stor forskjell på tomatsausen i makrellboksen og vanlig ketsjup, både i smak, lukt og konsistens.

Jeg synes ketsjup er godt til noen ytterst få ting, sølik som pølser, hamburger og pommees frites. Har aldri skjønt dem som har ketsjup på alt fra poteter til speilegg til lammesteik!!! :-(

Da hadde du sikkert en fornuftig mor!! :-)

Min mor var nok slik som mødre flest på den tiden - man "måtte" spise en del slik rar mat fordi det var så sunt og sikkert også billig. Derfor fikk vi både blodpudding, lever og lungemos.

Jeg hører _aldri_ at moren min lager seg det til seg selv nå for tiden, så hun har tatt til fornuften hun også! :-)

Jeg fikk da levergryte i ny og ne og formaninger om hvor sunt det var.

Fordelen var at Fatter ikke var spesielt begeistra han heller, så det blei lenger og lenger mellom hver gang. Det samme gjalt heldigvis fiskeboller - det er det verste han veit den dag i dag. ;)

Fiskepinner, grøt, blodmat, sånn plukkfisk-sak, erter, erterstuing, makrell-i-tomat, fetaost, oliven, lungemos er det jeg kommer på i skrivende stund. Når jeg har sendt innlegget, kommer jeg på mer...

Ja, rogn, lever, smalahovud, klubb/ komle og lutefisk.

Men egentlig er jeg kjent for å spise det meste, selv om det ikke virker sånn her.

Levergryta til mor er vel det verste jeg noen gang har prøvd å spise...

tzatziki1365380058

Nettopp. Jeg gadd ikke engang ramse det opp. Det er da ingen som serverer sånt nå lenger, vel?!

Mamma lager verdens beste blodpudding! Datteren min på 6 liker det også, men vi må kalle det "sukkerpudding". Hører hun ordet "blod" får hun noia.

Og det bekrefter jo at aversjonen folk har til blodpudding, er at den består av blod...

Hva som er så mye verre enn det enn å spise andre deler av dyret, skjønner ikke jeg. Det er blod i biff for eksempel - men det er jo bare å innbille seg at det ikke er det, så klart.

Annonse

Men det er stor forskjell på tomatsausen i makrellboksen og vanlig ketsjup, både i smak, lukt og konsistens.

Jeg synes ketsjup er godt til noen ytterst få ting, sølik som pølser, hamburger og pommees frites. Har aldri skjønt dem som har ketsjup på alt fra poteter til speilegg til lammesteik!!! :-(

Broren min var sånn da han var liten. Og sønnen min vil gjerne ha ketshup til det meste han også. :(

Nei, heldigvis er ikke det noe man får servert i gjestebud rundt omkring.

Jeg husker med gru min mors blodpudding, skjært i terminger og kokt i ..... hold deg fast .... MELK!!!

Noen har påstått at det visstnok skal være godt dersom det er sprøstekt og serveres med sirup på, men jeg nekter å prøve! ;-)

Hjelpes! Kunne det vært en form for straff, tror du?

:-)

*urk*

Jeg blir helt hysterisk hvis noen på jobben oppbevarer det i felleskjøleskapet - og attpåtil driter i å pakke det inn. Jeg blir skikkelig krakilsk og er på runde for å finne synderen med en gang. ;)

Uinnpakket aromatisk pålegg er absolutt forbudt!! Uansett hvor godt man liker pålegget selv!!

Det samme gjelder forøvrig for nesten all mat - det eneste som kan legges inn i kjøleskapet uten å pakkes inn først må vel være visse rå grønnsaker/frukt MED SKALL.

Jeg synes makrell i tomat er kjempegodt, men tar bare fra en åpnet boks dersom jeg er sikker på at den ble åpnet senest dagen før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...