Gå til innhold

Hva liker ikke du til middag da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 240
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

27

• morsan

21

• ShitDiddelyDo

18

• org

16

Mest aktive i denne tråden

Men du fikk sikkert english breakfast. Det spiste jeg på Mallorca. Herregud for svineri., Svineri i ekstreme mengder fett.

Jeg vet ikke hva som er verst. :)

Hehe, det vanka egg og bacon på søndager til frokost, ja. Men ikke full pakke. ;)

hare1365380455

Jeg spiser hverken kjøtt eller fisk, ikke fordi jeg ikke liker det, men fordi det byr meg i mot. Så jeg er kanskje en vanskelig middagsgjest sånn sett. Jeg forlanger aldri spesial mat når jeg er på besøk og spiser gladelig alt av grønnsaker og salater, men så går jeg sjelden på matbesøk hos folk jeg ikke kjenner uten å ha spist før jeg går hjemmefra. :)

Mannen derimot, fryder seg over å bli bedt på middag til kjøttspisende venner.

Spiser alle i familien din samme middag, eller lager du kjøtt/fisk til de som liker det?

Mamma lager verdens beste blodpudding! Datteren min på 6 liker det også, men vi må kalle det "sukkerpudding". Hører hun ordet "blod" får hun noia.

Og det bekrefter jo at aversjonen folk har til blodpudding, er at den består av blod...

Hva som er så mye verre enn det enn å spise andre deler av dyret, skjønner ikke jeg. Det er blod i biff for eksempel - men det er jo bare å innbille seg at det ikke er det, så klart.

Jeg liker biffen skikkelig blodig. Men det kunne ikke ramla meg inn å spise pudding laga på blod og kokt i melk eller med sukker på!

Vi er da ikke ville dyr heller.

Annonse

hare1365380455

Joikakaker.. Det bare sitter igjen fra jeg var liten. Syntes det smakte som granbar. Blir helt kvalm bare jeg tenker på det.

Men hadde jeg fått det servert hos noen,så hadde jeg nok fått i meg en liten bit. Skal mye til før jeg skal kommentere maten borte,eller ikke spise noe.

Jeg har aldri smakt det, men jeg klarer ikke lukten.... (Foreldrene mine hadde det av og til.)

Broren min var sånn da han var liten. Og sønnen min vil gjerne ha ketshup til det meste han også. :(

Jeg kjenner flere foreldre som beklager seg over sine barns ketsjup-ønsker.

Men det positive med det er at man ofte kan få disse barna til å spise ganske mye forskjellig mat, bare man har ketsjup på.

Sånn ser det ihvertfall ut for en som har barn som ikke spiser ketsjup i det hele tatt! ;-)

tzatziki1365380058

Jeg liker biffen skikkelig blodig. Men det kunne ikke ramla meg inn å spise pudding laga på blod og kokt i melk eller med sukker på!

Vi er da ikke ville dyr heller.

Det ville dyr spiser ligger mye nærmere blodig biff enn stekt og kokt mat - av alle slag.

Det er bare i hodet ditt, vet du.

Men blodpudding i kokt melk høres ekkelt ut - det er jeg enig i.

Jeg fikk da levergryte i ny og ne og formaninger om hvor sunt det var.

Fordelen var at Fatter ikke var spesielt begeistra han heller, så det blei lenger og lenger mellom hver gang. Det samme gjalt heldigvis fiskeboller - det er det verste han veit den dag i dag. ;)

Mors levergryte klarer jeg ikke tanken på engang. Makan til spymat skal man lete leeeeenge etter! Fysj!

Annonse

Jeg vet ikke jeg. Mora mi serverte flatbrød med kefir til ungene mine også :o(

Flatbrødsoll, ja! Det fikk vi servert en sjelden gang da moren min ikke orket å lage middag!

Men vi brukte vanlig melk, ikke kefir.

Hadde vel vært sunnere med en real blings med sunt pålegg! :-)

Det ville dyr spiser ligger mye nærmere blodig biff enn stekt og kokt mat - av alle slag.

Det er bare i hodet ditt, vet du.

Men blodpudding i kokt melk høres ekkelt ut - det er jeg enig i.

Det ER ekkelt!!!! *grøss*

Og jeg elsker blodig biff, så det er ikke blodet i seg selv som er avskrekkende!

Tror det ble gjort i den beste mening - at dette skulle være sunt.

Tror det har noe med den generasjonens landsens kvinner å gjøre..... ;-)

Mor likte ikke blodmat selv, så vi hadde det utrolig sjelden. Men mye annet fælt hadde vi. Levergryte f. eks. Og rogn. Lungemos.

Men det verste var at mor ikke kunne lage god mat. Dessuten var det alltid for lite av den.

Hehe, det vanka egg og bacon på søndager til frokost, ja. Men ikke full pakke. ;)

Egg og bacon er godt. Det spiser jeg stadig vekk. :)

Men grensen fikk for meg da jeg nattestid var innom et engelsk gatekjøkken og fikk pomme frites i brun saus!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...