Gå til innhold

Hva liker ikke du til middag da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 240
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

27

• morsan

21

• ShitDiddelyDo

18

• org

16

Mest aktive i denne tråden

Carpaccio er det så lenge siden jeg har spist at jeg har klart å glemme det bort, selv om det nå er ok igjen. Det må jeg gjøre noe med snart :-)

Åh ja! Det MÅ du! Jeg fikk servert en for noen uker sida som smelta på tunga, og med en vidundelig saus til. Det var sånn få-tårer-i-øya-av-carpaccio. :)

Åh ja! Det MÅ du! Jeg fikk servert en for noen uker sida som smelta på tunga, og med en vidundelig saus til. Det var sånn få-tårer-i-øya-av-carpaccio. :)

Av tunfisk? Eller okse?

Jeg tror jeg skal prøve å huske på det til neste gang vi skal ha vinsmaking :-)

Annonse

Bearnaise er ikke godt, men jeg spiser hvis jeg får det servert. Fiskeboller i hvit saus spiser jeg helst ikke. Ikke kokte gulrøtter heller. Lapskaus styrer jeg også unna om jeg kan.

Hehe. Det er akkurat de tingen jeg ikke liker! *high five*

Eller.. jeg liker fiskeboller, men ikke hvit saus.

Stekt sild, med poteter, grønnsaker, rå løk og rødbeter.

Tilbehøret kan jeg leve med, men stekt sild er en av de veldig, veldig få tingene jeg ikke klarer.

Etterhvert som jeg har blitt eldre, har og lever blitt kuttet totalt ut på middagsreportoaret; til tross for at det var noe av det beste jeg kunne få når jeg var liten.

Jeg spiser alt unntatt blodmat. Men selv blodmat skulle jeg klart å presse ned og til og med latet som om jeg likte dersom jeg fikk det servert.

Men det er klart: Det er ingen normale folk som serverer blodpudding. Heldigvis.

Blodpudding spises (godt) stekt.

Med tykt lag mørk sirup på.

Mølje! Vet du hva det er? Det husker jeg at jeg likte. Det var noe kraft man brakk flattbrød oppi, rørte rundt til en salig smørje, og spiste med skje.

Det var godt. :)

Kraft man får på et eller annet tidspunkt når man tilbereder pinnekjøtt.

Smakte det første gang i fjor - og det var slett ikke ille.

Annonse

Men det er stor forskjell på tomatsausen i makrellboksen og vanlig ketsjup, både i smak, lukt og konsistens.

Jeg synes ketsjup er godt til noen ytterst få ting, sølik som pølser, hamburger og pommees frites. Har aldri skjønt dem som har ketsjup på alt fra poteter til speilegg til lammesteik!!! :-(

Har en lillesøster som var litt ekstrem i barneårene.

Eneste jeg vet om til dags dato som hadde ketchup på kokt torsk.

Klarer å få ned det meste, men liker dårlig:

Biff tartar og carpaccio - altså rått kjøtt.

Digre kjøttstykker - biff og sånn.

Lever.

Spekesild og rakafisk.

Sauser av blådmuggost.

Østers.

Hahaha! Med unntak av østers så finner du alt det der på min favorittliste!

Kraft man får på et eller annet tidspunkt når man tilbereder pinnekjøtt.

Smakte det første gang i fjor - og det var slett ikke ille.

Ikke pinnekjøtt, vel? Vi brukte kraften av lammerull.

NÅr jeg tenker meg om så er det jo salt lammekjøtt, begge deler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...