hare1365380455 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 http://www.nrk.no/mat/4001604.html Med nevnte tilbehør. Det må jeg smake en gang! *sulten* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NeaNoor Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Det må jeg smake en gang! *sulten* Mmm, det er godtgodt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Hjemme: Biff (eller stek), stekte champignoner (eller en fin champignonstuing jeg er god på) og mine hvitløksgratinerte poteter. Fantastisk godt! Ute: Stort sett sushi (gjerne med en eller annen sashimi-forrett). Helst på Alex eller Nippon Art i Oslo. Men på den rette restauranten liker jeg å prøve meg på retter jeg ikke har spist før. Ute liker jeg ikke å kjøpe f.eks. biff. Det lager jeg bedre hjemme selv. Helt enig. Biff er oppskrytt på restaurant. vet ikke helt hva de gjør, men jeg klarer det mye bedre sjøl. (lært det av pappa'n min. - en av de få positive tingene jeg har med meg fra ham) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nellie Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Når jeg var liten var livretten min kjøttsuppe, med poteter og løksaus. Det er fremdeles en av mine absolutte favoritter. Ellers så kommer flere ting høyt på listen: Komper Entrecote med fløtegratinerte poteter og gode grønnsaker, gjerne asparges Fårikål (nam, endelig ferskt lam) Lammefrikasee Lammelår Av enklere mer dagligdagse retter bruker vi endel koteletter, mye wok, laks og alltid mye grønnsaker. Nå ble jeg sulten! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg har skikkelig harry matsmak. Jeg elsker en blodig biff med alt tilbehør, rakørret med flatbrød og rømme og så er jo innmari glad i pizza jeg også. Ikke særlig sofistikert altså. Ellers så er jeg faktisk glad i det meste, bare jeg slipper å lage det sjøl. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dory Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Hjemmelaget kjøttsuppe Baccalao Pinnekjøtt Rømmegrøt Pizza Kokt fisk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg har skikkelig harry matsmak. Jeg elsker en blodig biff med alt tilbehør, rakørret med flatbrød og rømme og så er jo innmari glad i pizza jeg også. Ikke særlig sofistikert altså. Ellers så er jeg faktisk glad i det meste, bare jeg slipper å lage det sjøl. Kyllingrisotto så lenge du slipper unna ruccolaen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Lammestek, lammefrikasse, får i kål, lammekoteletter....det meste av lam, rett og slett. Asparges Pinnekjøtt Ovnstekte grønnsaker Stekt kveite og stekt laks Raclette som vi lager det Kylling i nesten alle former Det meste fra Dinner restaurant Stekt makrell i rømmesaus etter mammas oppskrift Gode kjøttkaker Kålrabistappe Kålstuing Hjemmelaget blomkålsuppe Hjemmelagede seikaker Fiskeboller i hvit saus Gratinert blomkål (eller andre grønnsaker) med skinkebiter Fløtegratinerte poteter Hvitløk Og mye mer.... Du og jeg har skikkelig forskjellig matsmak altså. Av det du nevner er det kun pinnekjøtt og kålrabistappe som jeg synes er virkelig nydelig ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AveM Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Fiskegrateng, chiligryte, lammegryte, lapskaus, kinamat, pizza, pasta, grillmat, bacalao osv. Jeg er veldig glad i middager. Hva som er favoritten varierer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Kyllingrisotto så lenge du slipper unna ruccolaen? Nemlig, jeg kan ikke fordra den rucculaen. Men risottoen er jo helt nydelig da, har ikke glemt den enda ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AveM Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Når jeg var liten var livretten min kjøttsuppe, med poteter og løksaus. Det er fremdeles en av mine absolutte favoritter. Ellers så kommer flere ting høyt på listen: Komper Entrecote med fløtegratinerte poteter og gode grønnsaker, gjerne asparges Fårikål (nam, endelig ferskt lam) Lammefrikasee Lammelår Av enklere mer dagligdagse retter bruker vi endel koteletter, mye wok, laks og alltid mye grønnsaker. Nå ble jeg sulten! Alt på din liste glemte jeg å ta med på min 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hawkwind Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Kommer veldig an på. Stek er en selvsagt klassiker. Med hjemmelaget brun saus, poteter (gjerne mandelpoteter) og passende grønnsaker. Tilkjørt pizza er og snadder innimellom; særlig om den har rikelig med biffkjøtt og jalapenos. Ribbe med tilbehør på julaften, selvsagt. Ellers er det mye godt jeg har tenkt å lage når barna blir større. Har en hyllemeter med kokebøker med ting som skal testes ut *s* En som skal lages på nytt, er skinkestek i cognacsaus med finhakket sjalottløk. Stekt i leirform, selvfølgelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Hvordan skal egentlig biffen stekes? Den må ikke bli seig... Det er vanskelig å få den perfekt hvis du kun steker den. Jeg pleier å svi den i panna først, kun noen sekunder på hver side for å tette porene, og så slenger jeg den i ovnen på rundt 200 grader (eller litt mindre). Hvor lenge jeg steker den i ovnen avhenger av tykkelsen. Jeg liker å kjøpe den så tjukk som mulig, og den står gjerne inne i 5-7 minutter eller noe sånt. Så lar du den hvile i ca. 10 minutter. Det er viktig å la den mørne litt før du begynner å tilberede den. La den gjerne ligge i romtemperatur i noen timer før du slenger den i panna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Hvordan skal egentlig biffen stekes? Den må ikke bli seig... Det er vanskelig å få den perfekt hvis du kun steker den. Jeg pleier å svi den i panna først, kun noen sekunder på hver side for å tette porene, og så slenger jeg den i ovnen på rundt 200 grader (eller litt mindre). Hvor lenge jeg steker den i ovnen avhenger av tykkelsen. Jeg liker å kjøpe den så tjukk som mulig, og den står gjerne inne i 5-7 minutter eller noe sånt. Så lar du den hvile i ca. 10 minutter. Det er viktig å la den mørne litt før du begynner å tilberede den. La den gjerne ligge i romtemperatur i noen timer før du slenger den i panna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentungen1365380808 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Wok med laks, brokkoli, gulrot, løk og spinat! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
musikeren Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Raspeball som mora mi lager den. Uten tvil! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Av fisk er det enten: - sprøstekt, selvfisket ørret eller - ovnsbakt laks med masse grønnsaker Av kjøtt er det nok stekt kyllingfilet, etterstekt i ovnen på en seng av broccoli og blomkål og med en saus av sjyet og creme fraiche og ris til... Mmmmmm! Evt. klubb med sirup, flesk og duppe! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Du og jeg har skikkelig forskjellig matsmak altså. Av det du nevner er det kun pinnekjøtt og kålrabistappe som jeg synes er virkelig nydelig ;o) Jaja, godt vi ikke inviterer hverandre på middag stadig vekk, da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Nemlig, jeg kan ikke fordra den rucculaen. Men risottoen er jo helt nydelig da, har ikke glemt den enda ) Åh, jeg liker ruccula kjempegodt. Spesielt oppå pizza med parmaskinke. Vi er nok forskjellige, ja 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jaja, godt vi ikke inviterer hverandre på middag stadig vekk, da Hehe, vi er helt omvendt da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.