Gjest girasol Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg ELSKER mexikansk mat!!! All mexikansk mat er god!! Ordentelig mexiKansk mat altså! Ikke tex-mex o.l. Ellers så ELSKER jeg også hele tapas-kulturen i Spania (selv om jeg ikke liker all maten...) og jeg synes hamburger er veeldig godt :0 Bacalao, ovnsbak ørret o.l.er også mycket bra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg er stort sett altetende, så det er vanskelig å plukke ut en bestemt matrett... Baccalao, blandaball og tapas er nok blant favorittene! Dessuten elsker jeg indisk mat! I sommer spiste jeg "Jalfreezi med kongereker" Nyyydelig!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg er stort sett altetende, så det er vanskelig å plukke ut en bestemt matrett... Baccalao, blandaball og tapas er nok blant favorittene! Dessuten elsker jeg indisk mat! I sommer spiste jeg "Jalfreezi med kongereker" Nyyydelig!! Indisk mat er kjempesnadder! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Denn tråden passet ganske bra nå når jeg sliter skikkelig med matlysten, den får meg nok helt sikkert sulten. Skal vi se.... -Komle er godt -Pinnekjøtt -Indrefilet av hjort, med godt tilbehør -Grillet grillribbe, det kan jeg spise mye av det! Og en masse annet også, er generelt veldig glad i mat ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Komle, får-i-kål, lammefrikasé og pinnekjøtt. Og det er middager jeg spiser sjelden... Lurer på om du lager lik komle som meg? Eller komla som jeg sier. Jeg har vært borti mange varianter å lage det på. *ber Hare på komlemiddag engang hun er borbi* ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitni Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Nøttesteika og kantarellsausen som svigermor lager til oss hver jul, er noe av det beste jeg får servert. Ellers er jeg veldig glad i kokt kveite/kald laks/ørret, og fiskegrateng. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellipse Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Øverst på listen troner hjemmelagd lasagne (mammas:) Andre favoritter: Wok med svinefilet, masse grønnsaker og ris Ovnsbakt laks med potetbåteter og brokkoli Fajitas Hjemmelagde kjøttkaker med ertestuing 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Wok (helst thai-inspirert), kyllingfajitas, pasta med en god saus, kremede supper med noe ekstra oppi (fisk, kylling e.l.). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hare1365380455 Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Det er vanskelig å få den perfekt hvis du kun steker den. Jeg pleier å svi den i panna først, kun noen sekunder på hver side for å tette porene, og så slenger jeg den i ovnen på rundt 200 grader (eller litt mindre). Hvor lenge jeg steker den i ovnen avhenger av tykkelsen. Jeg liker å kjøpe den så tjukk som mulig, og den står gjerne inne i 5-7 minutter eller noe sånt. Så lar du den hvile i ca. 10 minutter. Det er viktig å la den mørne litt før du begynner å tilberede den. La den gjerne ligge i romtemperatur i noen timer før du slenger den i panna. Så skal jeg prøve å ha det i ovnen neste gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hare1365380455 Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Lurer på om du lager lik komle som meg? Eller komla som jeg sier. Jeg har vært borti mange varianter å lage det på. *ber Hare på komlemiddag engang hun er borbi* ) Det var snilt! Vi sier også "komla". Og det er vanlig å ha til poteter, bacon, kålrabistappe, tykke pølsebiter og smeltet smør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torv Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Sprøstekt fisk, ørret eller makrell etc. Varmrøkt makrell Fisk og skalldyr generellt, og hjort/reinsdyrsteik er godt på vinteren :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Wok (helst thai-inspirert), kyllingfajitas, pasta med en god saus, kremede supper med noe ekstra oppi (fisk, kylling e.l.). Du og de suppene dine. Fnis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Av hjemmelaget mat er jeg veldig glad i ulike pastaretter, og så har jeg en oppskrift på olivenpai m. spinat som er helt fantastisk, men den tar lang tid å lage. Hvis jeg skal ut å spise liker jeg veldig godt indisk, men jeg blir alltid overmett.. Sushi er heller ikke å forakte. På Santinos har jeg spist mang en god pastarett, mmm.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Forrett: Mammas blomkålsuppe Hovedrett: Hvitløkspekket lammestek med grønnsaker og fløtegratinerte poteter. Dessert: Fløteis med varme bjørnebær 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Du og de suppene dine. Fnis. Det er jo suppetid nå, jo - høst og gråvær og suppe, det er uadskillelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Det er jo suppetid nå, jo - høst og gråvær og suppe, det er uadskillelig. I know! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest matglad ja Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Dæ bæste æ kan få e fersk fesk(sei/torsk) mæ lever å rogn, poteter, mmmm. Men æ e også gla i taco da. Fårikål e jo bærre sååå godt da. Til dessert er jeg veldig glad i sagogrynspudding. no vart e sultn git.. mm 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest matglad ja Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 leste ikkje alle innlegg før æ svarte, men du verden det e mye go mat nedover lista her altså, ikkje rart magen væks her.. heheh =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Det var snilt! Vi sier også "komla". Og det er vanlig å ha til poteter, bacon, kålrabistappe, tykke pølsebiter og smeltet smør. Vi har ikke poteter til, men ellers høres det likt ut. Det er så godt! Og jeg har faktisk lært meg og lage det *stolt* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Dæ bæste æ kan få e fersk fesk(sei/torsk) mæ lever å rogn, poteter, mmmm. Men æ e også gla i taco da. Fårikål e jo bærre sååå godt da. Til dessert er jeg veldig glad i sagogrynspudding. no vart e sultn git.. mm Du er fra nord? Er det ikke sånn at oppi der er det mange som har pisket krem til fisken? Høres utrolig kvalmt ut 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.