Gå til innhold

Hva liker du BEST til middag?

Spirello

Anbefalte innlegg

Du er fra nord? Er det ikke sånn at oppi der er det mange som har pisket krem til fisken? Høres utrolig kvalmt ut

Hæ? Jeg er nordfra og har aldri hørt om noen som har pisket krem til fisken.

Men du har kanskje hørt at vi bor i igloo eller lavvu og har reinsdyr springende rundt i gatene også? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

9

• hare1365380455

6

• ShitDiddelyDo

4

• NeaNoor

4

Gjest matglad ja

Du er fra nord? Er det ikke sånn at oppi der er det mange som har pisket krem til fisken? Høres utrolig kvalmt ut

hehe æ ha aldri spist piskæ kræm tell fesk.. fysj.. enig at det hørtes ikkje godt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest matglad ja

Men du har kanskje hørt at vi bor i igloo eller lavvu og har reinsdyr springende rundt i gatene også? ;-)

heheh no mått e flir her.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fra nord, men moren min pleier å servere en blanding av krem, majones, hakket egg og gressløk til kald, kokt makrell.

Det er kjempegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har jeg ikke hørt ;)

Men søstra mi var på ferie i Narvik i sommer,og da var det flere som spiste piska krem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest matglad ja

Jeg er ikke fra nord, men moren min pleier å servere en blanding av krem, majones, hakket egg og gressløk til kald, kokt makrell.

Det er kjempegodt.

ja mæn d bi jo nokka anna da. bi jo som ein salat på ein måte.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmelaget Klubb!

-og Fisk av alle slag.

Ellers er helstekt indrefilèt i butterdeig på en seng av grønsaker med kantareller og hjemmelaget rødvinssaus og Panacotta til dessert,ikke å forakte.

Av utemat er plankestek et sikkerstikk.

Ikke så glad i borte-pizza,men kebab-pizzaen var overraskende godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskegrateng, chiligryte, lammegryte, lapskaus, kinamat, pizza, pasta, grillmat, bacalao osv.

Jeg er veldig glad i middager. Hva som er favoritten varierer.

Har du oppskrift på chiligryte? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 gr kjøttdeig, 1 løk,1 paprika, 1 boks tomatpure, 2 bokser tomatbønner, 2 bokser hakkede tomater, 1 boks mais, 2-3 dl ukokt hurtigris, hel chili eller chilipulver etter smak.

Brun kjøttdeig og løk. Ha i paprika og mais, så tomatbønner, hakkede tomater, ris og chili. La det småputre en liten time. På slutten, når risen er ferdig røres tomatpureen inn. Smak til med krydderblanding like før servering.

Godt med loff til :)

Jeg bruker ikke hel chili i maten pga mann og barn her, men jeg har alltid sterk chilipulver på bordet, og da mener jeg skikkelig sterk. Den er kjøpt på innvandrerbutikk.

Maten er litt syrlig på smak, men både mann og barn her liker den godt. Vi er 6 personer, den porsjonen holder lenge til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 gr kjøttdeig, 1 løk,1 paprika, 1 boks tomatpure, 2 bokser tomatbønner, 2 bokser hakkede tomater, 1 boks mais, 2-3 dl ukokt hurtigris, hel chili eller chilipulver etter smak.

Brun kjøttdeig og løk. Ha i paprika og mais, så tomatbønner, hakkede tomater, ris og chili. La det småputre en liten time. På slutten, når risen er ferdig røres tomatpureen inn. Smak til med krydderblanding like før servering.

Godt med loff til :)

Jeg bruker ikke hel chili i maten pga mann og barn her, men jeg har alltid sterk chilipulver på bordet, og da mener jeg skikkelig sterk. Den er kjøpt på innvandrerbutikk.

Maten er litt syrlig på smak, men både mann og barn her liker den godt. Vi er 6 personer, den porsjonen holder lenge til oss.

Tusen takk. Hørtes godt ut ;)

Får så mange fine middagstips her på dol, så hva man skal ha til middag er ikke et problem lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er tapas en spesiell matrett, da? Jeg trodde det bare betydde forskjellige småretter.

Det gjør det. Tapas betyr småretter, og er ikke en spesiell rett.

Det blir som å kalle koldtbord en rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Hørtes godt ut ;)

Får så mange fine middagstips her på dol, så hva man skal ha til middag er ikke et problem lenger :)

Det har du helt rett i. Selv har jeg tenkt på eplekaka til flisa hver andre time etter hun la den ut her, så nå sendte jeg gubben på butikken for å kjøpe epler og perlesukker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har du helt rett i. Selv har jeg tenkt på eplekaka til flisa hver andre time etter hun la den ut her, så nå sendte jeg gubben på butikken for å kjøpe epler og perlesukker :)

Det har jeg også gjort,så jeg skrev den opp i stad,og tenkte jeg skulle lage den i løpet av uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å få med at det skal være hvitløk i chiligryta. 1-2 fedd, alt etter ønske :)

Jeg er veldig glad i hvitløk, så det hender jeg har enda mer i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
candyqueen_83

Jeg ELSKER mexikansk mat!!! All mexikansk mat er god!! Ordentelig mexiKansk mat altså! Ikke tex-mex o.l.

Ellers så ELSKER jeg også hele tapas-kulturen i Spania (selv om jeg ikke liker all maten...) og jeg synes hamburger er veeldig godt :0

Bacalao, ovnsbak ørret o.l.er også mycket bra :)

Veldig gammel tråd, men hva vil ordentlig mexicansk mat si? Lyst til å lage noe nytt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig gammel tråd, men hva vil ordentlig mexicansk mat si? Lyst til å lage noe nytt :o)

''Veldig gammel tråd''

Ja, hvordan fant du denne? ;-)

''men hva vil ordentlig mexicansk mat si? ''

Smaken er ihvertfall som baken, og jeg har sjelden smakt så kjedelig meksikansk mat som da jeg var i Mexico;-) Lite kjøtt og svært lite "tilbehør". På dette siste feltet er amerikanerne enestående, da, for på amerkianske "Mexican restaurants" får man masse av det - salsa, rømme, guacamole, ost, refried beans etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Veldig gammel tråd''

Ja, hvordan fant du denne? ;-)

''men hva vil ordentlig mexicansk mat si? ''

Smaken er ihvertfall som baken, og jeg har sjelden smakt så kjedelig meksikansk mat som da jeg var i Mexico;-) Lite kjøtt og svært lite "tilbehør". På dette siste feltet er amerikanerne enestående, da, for på amerkianske "Mexican restaurants" får man masse av det - salsa, rømme, guacamole, ost, refried beans etc.

I alle dager... Jeg skvatt da jeg så både birdie og nanna her!

Så så jeg årstallet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager... Jeg skvatt da jeg så både birdie og nanna her!

Så så jeg årstallet...

Ja, slik reagerer jeg ofte også når man plutselig havner i en gammel tråd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, slik reagerer jeg ofte også når man plutselig havner i en gammel tråd:-)

:-)

Og før jeg så årstallet rakk jeg selvfølgelig å lure på hva jeg skulle svare... Jeg kom helt til andebryst, før jeg leste mitt tre år gamle svar.

Jeg er i det minste enig med meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...