Gå til innhold

Pølser på termos

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror du tar kokende vann i termosen og putter pølsene oppi. Så trekker de mens du drar på tur. :)

Da tror jeg ikke de blir så veldig varme og/eller kjølner alt for fort.

Det er jo ikke plass til så veldig mye vann ved siden av pølsene, ihvertfall hvis man skal ha med seg mer enn bare en eller to! ;-) Så da ville de kjøleskapskalde pølsene fort ha kjølt ned det lille vannet som er før vannet hadde rukket å varme opp pølsene så mye....

hare1365380455

Da tror jeg ikke de blir så veldig varme og/eller kjølner alt for fort.

Det er jo ikke plass til så veldig mye vann ved siden av pølsene, ihvertfall hvis man skal ha med seg mer enn bare en eller to! ;-) Så da ville de kjøleskapskalde pølsene fort ha kjølt ned det lille vannet som er før vannet hadde rukket å varme opp pølsene så mye....

Ok... jeg har ikke gjort det selv, så har jeg glemt "oppskriften". :)

Annonse

Ok... jeg har ikke gjort det selv, så har jeg glemt "oppskriften". :)

:-) Men nå ser jeg at alida har sagt at ditt forslag funket fint, så da gjør det sikkert det.

Men jeg tror nok at vi kommer til å fortsette å varme dem på forhånd. Som oftest er pølse på termos et påskefenomen, og man får plass til utrolig mange pølser i en mat-termos når man stapper det tett oppi! ;-)

Tror ikke disse pølsene hadde blitt så veldig varme, da, nei.

hare1365380455

:-) Men nå ser jeg at alida har sagt at ditt forslag funket fint, så da gjør det sikkert det.

Men jeg tror nok at vi kommer til å fortsette å varme dem på forhånd. Som oftest er pølse på termos et påskefenomen, og man får plass til utrolig mange pølser i en mat-termos når man stapper det tett oppi! ;-)

Så du har litt vann i?

Gjør slik du sier, jeg. Passer faktisk godt på at det _ikke_ blir med vann i termosen... Da sveller pølsene ut, og sprekker. Og mine sære unger skal ikke ha pølser med sprekk, nei!;-(

Ellers varmer jeg også opp termosen med kokende vann på forhånd. DA holder pølsene seg lengre varm.

Men jeg skulle hatt en annen termos, en slik "mat-termos"...

Hvor får jeg tak i mat-termos? Jeg har en vanlig termos, og får plass til 10 stk i den, - men å få dem _ut_ igjen, er verre;-(

Hvor får jeg tak i mat-termos? Jeg har en vanlig termos, og får plass til 10 stk i den, - men å få dem _ut_ igjen, er verre;-(

Tja, vi får vel ikke plass til så veldig mange fler enn 10 pølser altså, kanskje 12-13?? Husker ikke helt.

Men det er som du sier mye lettere å få dem UT! ;-)

Jeg har kjøpt min på Jernia. Tror de også har på Clas Ohlsson.

Annonse

http://www.clasohlson.no/shop/store/printpage_wag.asp?COSID=DF7D2EFCEA5B48D4B351C6C059826B12851970&CatPath=0q535q271&IsCampaign=N&WAGID=27372&NoCache=9%2F6%2F2006+10%3A32%3A53+AM

Jeg har en sånn en. Funker fint til pølser, supper og gryteretter.

Takk! Sender ei bestilling dit, tror jeg. Jakttid, vet du. Og eldstemann er fast på elglaget til bestefar, så må ha pølsetermos nå!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...