Gå til innhold

Hvor gammel baby for babybilder?

Anbefalte innlegg

Jepp - jeg lurer på dette også jeg c",) Det finnes ingen grenser for hva en må fundere på mens en venter på at småen skal komme ut.

Av diverse årsaker bør vi planlegge litt når vi skal ta babybilder av småen. Er det morsomst når småen er bitteliten og nusselig, eller er det bedre at han blir 5-6 mnd og kan bevege seg litt mer og være våknere i blikket?

Jeg klarer ikke bestemme meg.

Slik:

http://www.fame.no/gallery/images/fs/stavanger_st11444_ts.jpg

eller slik:

http://www.fame.no/gallery/images/fs/dsc_0891a.jpg

Den første der kan ikke være særlig gammel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244658-hvor-gammel-baby-for-babybilder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hjernetrimmern

Det er anbefalt å ta baby-bilder når barnet er mellom 4-6 måneder første gang.

For da får man respons fra dem, og de kan ligge på magen og løfte seg opp med armene...og ikke minst gi et supersøtt smil:-)

Vi tok akkurat bilder av snuppa vår, hun er nå 5,5 mnd og de ble kjempebra!!!

Anbefales å drøye til nærmest 6 måneder som mulig...

Mine var 5 mndr da de ble fotografert. De kunne ligge på armene med hodet løftet, tok tærne sine, smilte etc. på bildene.

Med førstemann bestemte vi oss for å ta bilder i julegave, da passa det med alderen. med lillesøstra måtte vi jo gjøre det likt!

Vi har også vært hos fotograf rundt ettårsdagen, og tok søskenbilder da de var 2,5 og 5 år (akkurat som dem vi har av meg og lillesøstra mi)

Kan du ikke gjøre begge deler, da, eller blir det for dyrt?

Annonse

Det første bildet ligner veldig på noen av de vi tok av vår baby. Bare få dager gammel.

Når de er så små er det ikke nødvendig med fotograf mener nå jeg. De får uansett ikke "gjort noe" med babyen, den ligger som den gjør.

Jeg var innom mange fotografsider på nettet (søk på baby photograph i google) og fikk tips. Så lyste vi godt opp en hvit vegg og stilte opp med babyen i ulike motiver. Tok godt over 100 bilder! Det ble flere bra. Tok bilder av bare føttene også, og liten hånd i stor hånd- nydelig!

Vent med fotografering hos fotograf til babyen er større, og legg litt jobb i å ta bilder selv nå som den er liten.

Det første bildet ligner veldig på noen av de vi tok av vår baby. Bare få dager gammel.

Når de er så små er det ikke nødvendig med fotograf mener nå jeg. De får uansett ikke "gjort noe" med babyen, den ligger som den gjør.

Jeg var innom mange fotografsider på nettet (søk på baby photograph i google) og fikk tips. Så lyste vi godt opp en hvit vegg og stilte opp med babyen i ulike motiver. Tok godt over 100 bilder! Det ble flere bra. Tok bilder av bare føttene også, og liten hånd i stor hånd- nydelig!

Vent med fotografering hos fotograf til babyen er større, og legg litt jobb i å ta bilder selv nå som den er liten.

Slett ikke dumt.

Kanskje vi skal vente til våren da og ta masse bilder på hvit bakgrunn selv når han kommer ut. Trenger litt tips, men jeg kan jo kikke mer på nettet mens jeg venter.

Gjest trultemor26

Begge? Eller prøv, som noen sier, å ta bilder selv. Det finnes jo noe tilbudsgreier hos fotograf at du får første seanse ganske så billig mot at du binder deg til en seanse til senere, men hvis du allikevel skal ha flere seanser så er jo bare det knall.

Det koster MYE å få tatt fotografbilder av barna.

Vi har valgt å ta babybilder når de har vært 5-6 mnd gamle. For det første er barna lettere å ha med å gjøre. (Du har jo ingen garanti for at spebarnet ditt sover eller er våken når du skal ta bildene.)

Med en baby på ca halvåret kan du bestille time til fotografen når barnet er på sitt mest opplagte, og få noen fantastisk skjønne bilder!

Vi tok bilder av barna hos fotograf da de var ca. 8 måneder, og jeg synes det var perfekt :-). Valgte tidspunktet ganske bevisst (i samarbeid med fotograf), men ikke umulig at jeg ville vært like fornøyd et hvilket som helst annet tidspunkt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...