Gå til innhold

au-pair-spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest anbefales?
Skrevet

Hva er negativt med å ha au-pair? Hvor kommer de "beste" au-pairene fra?

Videoannonse
Annonse
Gjest var au pair
Skrevet

Du får et ansvar for au pairen. Noen er unge og da blir dere som ekstra foreldre. Familien blir "aldri" alene. Det er viktig å ikke la arbeidstiden til au pairen flyte ut. Det kan være lett å be om hjelp siden hun/han er der, men au pairen trenger også noe fritid. Jeg ville ikke latt au pairen gjøre ALT, for det kan lett bli for mye.

Skrevet

En au-pair blir normalt bare i ett år, dvs at dersom ungene blir veldig knyttet til en au-pair så forsvinner de etter ett år, og så må de forholde seg til en ny.

Skrevet

Jeg var au-pair i Frankrike da jeg var 19 år. Det som var litt vanskelig, var å på en måte være en del av familien fordi jeg bodde i samme hus og delte alt med dem, på den andre måten var jeg jo ikke et familiemedlem og ønsket innimellom å har litt privatliv.

Det var også vanskelig for meg å akseptere oppdragelsesmåter og disiplin overfor ungene som var betydelig strengere enn jeg var vant til.

Det kan også være vanskelig for barna når au-pairen drar etter kun ett år i familien, særlig hvis de er blitt veldig glad i hverandre.

Gjest gladiola
Skrevet

En au pair kan bli i to år (må da søke om ett års forlengelse), så om du er heldig å få en flink og kjekk en, er det en lang og god periode. Vi har hatt en ubrukelig fra Ukraina og nå har vi ei som er fantastisk også fra Ukraina. Den første var ung og uerfaren (21 år) den vi har nå er 28, og kan alt vanlig husarbeid, matlaging og har erfaring med barn. Jeg blir veldig bortskjemt!

Ulempe: En blir i blant lei av å ha noen i huset hele tiden. Vi har løst det med at om hun jobber litt ekstra i blant kan hun ta fri hele helgen og ikke bare lørdag. (De skal arbeide 6 dager i uka, 5 timer daglig). Det er faktisk deilig at hun er borte i blant! Ellers er det med den jenta vi har nå ingen store ulemper, kanskje med unntak av at vi "må" ha henne med oss over alt, fordi hun skal være familiemedlem. Det fordyrer jo ferier osv en del!

Om du skal ha en au pair, bruke mye tid på å velge, sjekk og sp.r om alt mulig når du får kontakt med noen - og BRUK byrå! Da har du "garanti" og bytterett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...