Gå til innhold

"MÅ" det tas bilder av barna hos fotograf?

Gjest mamma-fotograf ;-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har ikke gjort det, bortsett fra ett fotografi av hver, som ble tatt da de var ett år gamle. Fra babytiden har vi bare egne bilder.

Men begge har gått i barnehage, og både der og på skolen tas det jo portrettfotografier hvert eneste år. De beste av disse har blitt brukt som gaver til den aller nærmeste familien. Vi har svært lite fotografier stående framme hjemme hos oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke gjort det, bortsett fra ett fotografi av hver, som ble tatt hos fotograf da de var ett år gamle. Fra babytiden har vi bare egne bilder.

Men begge har gått i barnehage, og både der og på skolen tas det jo portrettfotografier hvert eneste år. De beste av disse har blitt brukt som gaver til den aller nærmeste familien. Vi har svært lite fotografier stående framme hjemme hos oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det kommer ikke noe fotografpoliti og tar deg om du ikke gjør det. ;o)

Men jeg synes i alle fall det er veldig koselig å ha disse "proffe" bildene av ungene, like koselig som det er å ha alle amatørbildene jeg selv har tatt.

Har fryktelig lyst til å få tatt bilder av hele familien hos fotograf, men det er jo styggdyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok ikke babybilder/småbarnsbilder hos fotograf, nei. Har kjøpt avog til når det har vært fotograf i barnehagen, men ikke hvert år. De fleste bildene vi har fremme av ungene, er bilder vi har tatt selv.

I fjor høst, da familien var blitt komplett, tok vi familiebilder - og kjøpte et stort et. Det er eneste gang vi har vært hos fotograf. Kjempefornøyd med den investeringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke gjort det. Jeg syns fotografbilder har lett for å bli litt statiske og kjedelige. Vi tar mange bilder selv, og så bruker vi Photoshop til å redigere litt + forstørre opp, så skriver vi bildene ut selv på fotopapir. Det blir fint syns jeg. Men det egner seg jo ikke til å lage veldig store bilder da.

Det kunne være koselig å ha et familiebilde av oss alle sammen, det kan godt tenkes at vi gjør det en gang. Men foreløpig har vi annet å bruke pengene på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Foto-bærta

Vi skal til fotograf for første gang neste uke! Ungene er 5,5 og 2,5 år.

Fikk et gavekort fra Fame med 1 times fotografering, 1 time visning på storskjerm, 1 bilde innrammet - alt dette gratis, og så rabatt på evt bestillinger. Så da slo vi til :o)

Er spent på hvordan det blir, har sett på nettsiden til Fame at de har veldig bra bilder (spreke og kreative), så jeg håper det blir artige bilder.

Ellers har vi stått for fotograferingen selv fram til nå :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt må dere ikke det. Vi har gjort det, men jeg kjenner flere som ikke har gjort det. De har tatt masse bilder av barna, valgt ut ett som er ekstra fint og fått det forstørret. Kjøpt en fin ramme og hengt bildet på veggen.

Det kan bli minst like fint som hos en fotograf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok baby-bilder hos fotograf, da ungene var 4-5 mnd gamle. Forstørret svart-hvitt bilder, og det ble veldig flott.

Ellers har vi kjøpt noen av de bildene de tar i barnehagen. Der kommer det hvert år en fotograf, og hun de har hatt de siste par årene har vært veldig flink. Hun tar også søsken bilder, og i år tok vi med eldstemann som går i andreklasse på søskenbildet også.

Jeg kunne tenke meg å ta et familiebilde hos fotograf en gang...Har ikke nevnt det for min kjære, for det aner meg at han ikke har lyst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, da!

Til eldstemann ble det bestilt prøvetime og fotografering omtrent da han ble født, - men de to andre har vi tatt bilder av selv.

Og jeg må si at de vi tok sjøl, av en unge i full gang med et eller annet, er mye mer personlig og fint!;-)

Det er bare alt for dyr tå ta bilder av alle ungene hos fotograf. Vi har _ikke_ råd, iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre har nevnt kommer det ikke noe fotograf-politi og arresterer dere! ;-)

Og man kan få tatt kjempefine bilder selv også, så man trenger ikke prioritere fotografbilder hvis man ikke vil.

Men jeg skjønner ikke helt dette med at det skal være så uoppnåelig kostbart? Det er da ikke snakk om noe som man skal gjøre så veldig ofte, er det vel?

Hvis man følger med i avsien kan man finne at fotografer har tilbud på barnefotografering. F eks så jeg nå forleden at Sjøwall i oslo har det. Mener å huske at den gangen vi var hos dem kostet det ca 800 kroner for selve fotograferingen med prøvebilder.

Oppkopiering/forstørring kostet selvsagt en god del, men det kan man da ta "over langen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tingeling79

Å ja, da!

Til eldstemann ble det bestilt prøvetime og fotografering omtrent da han ble født, - men de to andre har vi tatt bilder av selv.

Og jeg må si at de vi tok sjøl, av en unge i full gang med et eller annet, er mye mer personlig og fint!;-)

Det er bare alt for dyr tå ta bilder av alle ungene hos fotograf. Vi har _ikke_ råd, iallefall.

hvis du har digitalkamera så kan du jo faktisk få noen utroligt flotte og levende bilder selv.

så er det jo bare å forstørre det å sette ramme på...ganske mye billigere ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må man ikke det.

Vi hadde barna hos fotograf da de var 8 måneder, og fikk noen fine sort-hvitt-bilder, som jeg er glad vi har. Men tviler på at jeg tar dem til fotograf igjen, annet enn i barnehage/skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det velger man jo selv! : ) Vi har ikke fått somla oss til fotograf enda, men vi skal.. Vil gjerne ha noen "proffe" bilder av bare gutetn min og noen av oss tre sammen. Ellers har jeg tatt hundrevis av fine bilder selv.. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du digitalkamera er det ingen problem å ta nesten like gode bilder selv. Du kan henge opp hvitt laken som bakgrunn og underlag, så blir det kjempeflott uansett om du vil ha sort/hvitt, sephia eller med farger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt fotografbilde av alle barna mine da de ble 1 år, men det er faktisk bare eldstemann som er kommet på veggen til nå. Han er 14.

Bildet av vesla på 6 og vesla på 2 har vi fremdeles ikke fått forstørret og innrammet. Vi har rett og slett ikke råd pr i dag.

Så jeg skjønner deg godt. Hadde jeg visst hvor dyrt det var da jeg tok eldstemann til fotografen, ville jeg aldri gjort det.

Så har du et godt kamera, så ta bildene selv. Naboen gjorde det med sine barn, og de er nydelige og naturlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...