Gå til innhold

Fottøy - sikkert dumt spørsmål

Anbefalte innlegg

Tidligere har ungene hatt vanlige gummistøvler, forede gummistøvler (cherrox) og vintersko. Erfaringen er at det er mest cherrox-føre. Men barna liker ikke cherrox noe særlig. Sitter ikke så godt på foten, tror jeg.

Finnes det egentlig noen alternativer? Gore-tex og lignende er jo ikke 100 % vanntett over tid. Hva med de nye variantene av Cherrox som skal være lettere og tåle skikkelig kulde?

Gode forslag?

Fortsetter under...

Vi kjøpte Kamik-støvler til sønnen vår i fjor. En annen slik støvel heter Sorel. De er vanntette og veldig varme (nesten litt for varme for sønnen vår når det ikke var veldig kaldt ute). De er veldig gode og lett å tørke ettersom man kan ta ut sokken inni.

Vi bruker bare denne typen:

http://www.oslosportslager.no/subcategory/2757/7821.html

Har modell "Waterbug" nå.

Tusen takk for svaret! Disse er altså helt vanntette? Kan brukes på samme måte som cherrox - og som vintersko i tillegg? Sitter bra på foten? De ser så "klumpete" ut - er de lette eller tunge?

Vi kjøpte Kamik-støvler til sønnen vår i fjor. En annen slik støvel heter Sorel. De er vanntette og veldig varme (nesten litt for varme for sønnen vår når det ikke var veldig kaldt ute). De er veldig gode og lett å tørke ettersom man kan ta ut sokken inni.

Takk for svaret! Dette hørtes ut som en lur løsning! Hvilke temperaturer kan de brukes fra? Erstatter de cherrox? Liker sønnen din å gå med dem?

Tusen takk for svaret! Disse er altså helt vanntette? Kan brukes på samme måte som cherrox - og som vintersko i tillegg? Sitter bra på foten? De ser så "klumpete" ut - er de lette eller tunge?

Ja, vi bruker bare sånne, og barna holder seg tørre. De sitter bedre enn cherrox, men selvfølgelig ikke like bra som støvler med snøring hele veien. Men min erfaring er at hvis jeg kjøper gode gore-tex eller skinnstøvler, og cherrox i tillegg, til de våte dagene, så hopper barna i cherroxen uansett, for det er mer lettvint (har skolebarn).

De er tyngre enn gore-tex støvler, men lettere enn cherrox. Og i forhold til cherrox er det en STOR fordel at innerstøvelen kan tas ut for tørking.

Utslitt cherrox er jo nesten for spesialavfall å regne...

Annonse

Har kjøpt inn Sorel-støvler til datra. Gleder meg til å teste de ut. Hun har lett for å fryse.

Skal også kjøpe Sorel til størstemann. Men må vel opp i størrelse 36 - 37, og det er vel voksenstørrelse, går jeg ut fra.

Ja, vi bruker bare sånne, og barna holder seg tørre. De sitter bedre enn cherrox, men selvfølgelig ikke like bra som støvler med snøring hele veien. Men min erfaring er at hvis jeg kjøper gode gore-tex eller skinnstøvler, og cherrox i tillegg, til de våte dagene, så hopper barna i cherroxen uansett, for det er mer lettvint (har skolebarn).

De er tyngre enn gore-tex støvler, men lettere enn cherrox. Og i forhold til cherrox er det en STOR fordel at innerstøvelen kan tas ut for tørking.

Utslitt cherrox er jo nesten for spesialavfall å regne...

Det er i grunnen mye av det samme som jeg har tenkt. Enten så går de i cherrox i all slags vær og vind, og de er både klamme og ikke så gode å gå i, eller så går de i gore-tex i all slags vær og vind, og blir gjennomvåte og ødelegger skoene. Så en sko som kan brukes til alt... det er jo genialt. :-)

Cherrox som spesialavfall, den var god! :-)

Har kjøpt inn Sorel-støvler til datra. Gleder meg til å teste de ut. Hun har lett for å fryse.

Skal også kjøpe Sorel til størstemann. Men må vel opp i størrelse 36 - 37, og det er vel voksenstørrelse, går jeg ut fra.

OBS, jeg leverte inn Sorel sko(selvsagt etter å ha skrytt rått og hemningsløst av de her inne :0)) fordi de smuldret opp på innsiden.

Ikke i selve vattforet, men ellers. Butikken tok de glatt inn, og hadde fått _mange_ returer som ekspeditøren sa.

Men de var knallgode den første måneden før de smuldret hen he-he

Håper de har gjort noe med dette i år (jeg kjøpte i februar) og at du blir en mer heldig eier av Sorel sko :0))

OBS, jeg leverte inn Sorel sko(selvsagt etter å ha skrytt rått og hemningsløst av de her inne :0)) fordi de smuldret opp på innsiden.

Ikke i selve vattforet, men ellers. Butikken tok de glatt inn, og hadde fått _mange_ returer som ekspeditøren sa.

Håper de har gjort noe med dette i år (jeg kjøpte i februar) og at du blir en mer heldig eier av Sorel sko :0))

Kvaliteten på Sorel er blitt mye dårligere etter at de gikk konkurs og fikk nye eiere.

Midterstemann slet hull i sålen på et par i løpet av en vinter. Nå kjøper vi Kamik istedenfor.

Oi - oi! Jeg kjøpte dem vel i mars-april engang, tenker jeg. Håper vi er heldige!

Annonse

Jeg kjøpte meg cherrox ifjor;

prøv selv, så skjønner du hvorfor ungene ikke liker det;-)

Jeg har ennå traumatiske minner fra mine barndoms cherrrox........ :-) Husker særlig siste paret mittt.... gikk i femte klasse. Digre, BRUNE cherrox i størrelse 39.... *grøsser og løper til terapi*

Jeg har ennå traumatiske minner fra mine barndoms cherrrox........ :-) Husker særlig siste paret mittt.... gikk i femte klasse. Digre, BRUNE cherrox i størrelse 39.... *grøsser og løper til terapi*

Klarer ikke å slutte å le av innlegget ditt....

Er de virkelig SÅ ille?

hmhmhmhm

Klarer ikke å slutte å le av innlegget ditt....

Er de virkelig SÅ ille?

hmhmhmhm

Jeg har jo tredd dem på mine egne barn et par vintre, og unnskyldt meg med at tiden må da ha gått fremover også for cherrox siden det glade 70-80-tallet. Men ja, det var fæle!

Som støvler flest har de jo den egenskapen at de egentlig ikke sitter på foten. Foten er bare puttet nedi. Foret er av kunststoff, og blir klamt uten ullsokker (og selv da blir det egentlig klamt i lengden). De var store, tunge og klumpete, og slasket på foten. (Nevnte jeg at mine var BRUNE??)

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...