Gå til innhold

Andres "Svar-til-meg" for n'te gang :-(


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Gjest Moderator

Thank's :-)

Skal forsikre meg om at rette vedkommende leser din tilbakemelding. Synes forøvrig at Ulvinnens forslag er en god "her og nå"-løsning. Dersom du får problemer med en slik nyregistrering, så kan du kontakte oss på mail og vi vil sørge for at du får beholde ditt gamle nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    7

  • flisa

    5

  • Prozak

    4

  • Angelica :o)

    3

Mest aktive i denne tråden

ylvali1365381015

kanskje noe av tullballet jeg har rota meg oppi med enkeltindivider skyldes dette fenomenet? har fått streng beskjed om å lese svar som jeg i etterkant av diskusjonen har måtte rote fram i laaange tråder. mange misforståelser kan oppstå når kommunikasjonen blir vanskeliggjort pga tekniske ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Webmaster, Utv.

Takk skal du ha :-)

Og siden jeg nå har kontakt med dere: Vet dere hvorfor vi bare får treff som er eldre enn 31/8 på søkesiden?

Om dere har laget en kopi av basen bare for søk for å minske belastningen, så er det helt ok. Det er bare greit å vite om dere da vil oppdatere den hver uke, f.eks.

Søkemotoren kjører på en annen maskin enn det hovedtjenesten gjør. Alt blir kopiert dit fortløpende, men grunnet litt trøbbel med hastighet på annonsesystemet har hastigheten på kopieringen blitt nedprioritert. Søket kan i perioder ligge litt på etterskudd (inntil vi er ferdige med å oppgradere), men det skal være up-to-date nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Webmaster, Utv.

Nå skjedde det igjen!!

Jeg har fått Svar-til-meg som tilhører _en_ person på dol. Det er altså ikke ulike personers svar som dukker opp...

Første gang jeg logga meg på (for en halvtimes tid siden) var alt normalt. For to min siden sjekka jeg mine svar-til-meg en gang til og da kom en annen dolers liste opp.

Utrolig merkelig :-(

Med fare for å avsløre meg som fullstendig inkompetent på datateknikk: Kan det hjelpe at jeg skifter passord? Jeg viiil ikke ha dette "problemet" her *hjelp*

Hei,

Vi skal sjekke opp dette en gang til. Sortering på listene er noen ganger utenfor vår kontroll i disse tilfellene.

Det skal ikke være slik at du konsekvent får andres svar, men om det skulle skje er det kun svar som er avgitt offentlig og allikevel er tilgjengelige på tjenesten. Dette er ikke en "privat" funksjon, men et filter som gjør det enklere å se akkurat de svarene du vil.

Jeg har skrudd på ekstra logging av hva som skjer i denne funksjonen. Hvis dette skjer deg igjen (eller noen andre), så er det fint om dere kan si ifra til webmaster (inkluder email eller login), sammen med tidspunkt og mest mulig informasjon om hvilke innlegg dere ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Søkemotoren kjører på en annen maskin enn det hovedtjenesten gjør. Alt blir kopiert dit fortløpende, men grunnet litt trøbbel med hastighet på annonsesystemet har hastigheten på kopieringen blitt nedprioritert. Søket kan i perioder ligge litt på etterskudd (inntil vi er ferdige med å oppgradere), men det skal være up-to-date nå.

Ja, det stemmer, nå fikk jeg opp ferske innlegg også på søk.

Takk for forklaringen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Webmaster, Utv.

Ikke jeg heller. Det virker som om det er en greie med enkelte klienter og/eller oppkoblinger. Derfor blir det veldig vanskelig for utviklerne/drifterne å reprodusere det.

"......................................."

Det trenger ikke å være noe feil med programvaren eller klienten heller, selv om vi vet om feilen om at systemet ikke detekterer at noen er logget inn i enkelte tilfeller.

Mye tyder på at det er en indeksfeil i databasen som forårsaker dette, slik at den returnerer andre innlegg enn det som blir forespurt i noen sære tilfeller. Dog rapporteres det ikke noe feil når vi sjekker denne, men det kan likevel være en bug i databaseserveren. At det kun rammer enkelte brukere kan tyde på dette. Men som sagt, vi har ingen reproduserbar case så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal forsikre meg om at rette vedkommende leser din tilbakemelding. Synes forøvrig at Ulvinnens forslag er en god "her og nå"-løsning. Dersom du får problemer med en slik nyregistrering, så kan du kontakte oss på mail og vi vil sørge for at du får beholde ditt gamle nick.

Takk for svar:-)

Jeg har forsøkt å oppdatere profilen min, men får det ikke til å funke uten å måtte skifte nick. Fint om jeg kan få hjelp. Nicket mitt er ikke så innmari kult, men nå bare _er_ jeg togli, så for å unngå identitetsproblemer så ønsker jeg å beholde "navnet" mitt ;-)

Flott om dere fikser det for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje noe av tullballet jeg har rota meg oppi med enkeltindivider skyldes dette fenomenet? har fått streng beskjed om å lese svar som jeg i etterkant av diskusjonen har måtte rote fram i laaange tråder. mange misforståelser kan oppstå når kommunikasjonen blir vanskeliggjort pga tekniske ting.

Det kan kanskje være en mulighet, ja... Jeg pleier alltid å dobbeltsjekke om svaret virkelig er til meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vi skal sjekke opp dette en gang til. Sortering på listene er noen ganger utenfor vår kontroll i disse tilfellene.

Det skal ikke være slik at du konsekvent får andres svar, men om det skulle skje er det kun svar som er avgitt offentlig og allikevel er tilgjengelige på tjenesten. Dette er ikke en "privat" funksjon, men et filter som gjør det enklere å se akkurat de svarene du vil.

Jeg har skrudd på ekstra logging av hva som skjer i denne funksjonen. Hvis dette skjer deg igjen (eller noen andre), så er det fint om dere kan si ifra til webmaster (inkluder email eller login), sammen med tidspunkt og mest mulig informasjon om hvilke innlegg dere ser.

For min egen del er det ikke noe stort problem, i og med at det kun skjer i korte perioder og gjerne med ukers/måneders mellomrom. Jeg har vanket på dol i mange år og det er vel først for et års tid siden det skjedde meg første gang...

Det er andre dolere som får problemet. Det som er trasig er at jeg i disse tilfellene faktisk kan lese en annen dolers svar-til-meg-liste. Noen dolere kjenner hverandre privat og kjenner ansiktene bak nickene. Kanskje vanker en av disse dolerne på f.eks. "overgrep" eller "psykiatri" med helt andre nick for ikke å bli gjenkjent. Sensitive opplysninger blir dermed "offentlige"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke å være noe feil med programvaren eller klienten heller, selv om vi vet om feilen om at systemet ikke detekterer at noen er logget inn i enkelte tilfeller.

Mye tyder på at det er en indeksfeil i databasen som forårsaker dette, slik at den returnerer andre innlegg enn det som blir forespurt i noen sære tilfeller. Dog rapporteres det ikke noe feil når vi sjekker denne, men det kan likevel være en bug i databaseserveren. At det kun rammer enkelte brukere kan tyde på dette. Men som sagt, vi har ingen reproduserbar case så langt.

"Mye tyder på at det er en indeksfeil i databasen som forårsaker dette,"

Men _da_ er det jo ikke noe problem. Bare å fikse :-) (spøk)

Det er ikke akkurat en liten MySQL 3.0 base dette kjører på :-)

"......................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Webmaster, Utv.

"Mye tyder på at det er en indeksfeil i databasen som forårsaker dette,"

Men _da_ er det jo ikke noe problem. Bare å fikse :-) (spøk)

Det er ikke akkurat en liten MySQL 3.0 base dette kjører på :-)

"......................................."

Vi har lagt inn diverse nye sjekker, så vi finner forhåpentligvis ut av det om det skjer igjen.

Og vi kjører (heldigvis) ikke på MySQL 3.x :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Det trenger ikke å være noe feil med programvaren eller klienten heller, selv om vi vet om feilen om at systemet ikke detekterer at noen er logget inn i enkelte tilfeller.

Mye tyder på at det er en indeksfeil i databasen som forårsaker dette, slik at den returnerer andre innlegg enn det som blir forespurt i noen sære tilfeller. Dog rapporteres det ikke noe feil når vi sjekker denne, men det kan likevel være en bug i databaseserveren. At det kun rammer enkelte brukere kan tyde på dette. Men som sagt, vi har ingen reproduserbar case så langt.

Så mye sletting av innlegg som det er på dol, så er det ikke rart om indeksene blir korrupte.

Har dere vurdert å droppe dem og lage dem på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Webmaster, Utv.

Så mye sletting av innlegg som det er på dol, så er det ikke rart om indeksene blir korrupte.

Har dere vurdert å droppe dem og lage dem på nytt?

Egentlig så er ikke det noe problem, siden innlegget kun blir merket som slettet. De blir kun fysisk fjernet når det er et gitt antall slettede innlegg i basen.

Når vi sletter data blir også alt reindeksert/optimalisert (noe som gjøres regelmessig uansett). Dette er nødvendig for å klare å holde hastigheten oppe med over 2 mill. innlegg i basen og 40-80 leste innlegg per sekund i perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...