Gå til innhold

historie om det å ikke ville ligge i egen seng

Anbefalte innlegg

Sønnen vår på snart 6 år har gjennom disse 3 årene vi har vært så heldig å ha han i våres liv, ikke mange netter i egen seng. Han hadde en bitteliten periode hvor han prøvde ihverdig å ligge i egen seng hele natten...

Vi har prøvd å premiere han, og det har funket noen ganger, målene er små, og etterhvert prøver vi å utvide de.

Nå sist var det å gå på kino og se BILER etter 5 netter i sengen sin. første natten så kom han inn og jeg sier - men husk på at du og jeg skal på kino om du sover i sengen din frem til torsdag.. Men det fristet ikke og han kom i våres seng. Nå skal det også sies at pappaen ukependler til London og det var natten før han skulle dra igjen så jeg tillot det

Forleden natt kom han inn på nytt. Jeg hadde akkurat lagt meg og plutselig så står han i døren og sier helt oppgitt

" mamma, du MÅ da skjønne det at jeg ikke vil på kino, for det er så høy lyd. Det MÅ du skjønne."

og siden pappaen er borte så tillater jeg det.. Vet det er dumt av meg og at jeg bare kan skylde på meg selv.. men..- jeg må innrømme at det ikke er enkelt bestandig.. Og spesielt da han også sier at han drømmer om monstre..

Jeg merket i natt at han hadde mareritt fordi han klamret seg til meg og ropte og skalv.

Tror ikke at han er redd for at jeg skal reise fra han, for vi snakker om at pappa skal være i London en stund uten oss, og så skal han og jeg reise etter..

Håper at det ordner seg og at soverutiner blir bedre. Det beste er jo i ligge i hver våres seng ikke sant.

Fortsetter under...

Datteren min kom inn til meg om natten helt til hun var 13-14 år. Ikke fordi hun var redd men av gammel vane (bortsett fra i torevær)! Men så var jeg enslig også da. Jeg burde sikkert gjort noe med det før, men jeg er så innmari trøtt om natten!

Hvis det kan være en trøst så kommer jenta mi på snart 7 år inn til oss stort sett hver natt (og det har vært slik leeeenge). Hun er ikke adoptert, men det er lillesøsteren. Nå har hun også funnet ut at å sove hos mamma og pappa gir ekstra trygghet, så til tider er det temmelig trangt oppi senga vår. :o)

Vet at dette ikke er svar på det du lurer på, men ville bare si at det er antakeligvis bare en fase i livet og at det går over. Det er i hvert fall slutt den dagen de flytter ut. :o)

Hilsen

Datteren min kom inn til meg om natten helt til hun var 13-14 år. Ikke fordi hun var redd men av gammel vane (bortsett fra i torevær)! Men så var jeg enslig også da. Jeg burde sikkert gjort noe med det før, men jeg er så innmari trøtt om natten!

:-) trøtt om natten det er visst jeg også.. når mannen min er hjemme så sover han så tungt og da blir det til at jeg må frem og tilbake. da er det visst lettere å la han ligge i samme seng :-)

Han kan kanskje ha en irrasjonell angst for å "miste" pappa/dere nå som han er borte, selv om han fornuftsmessig forstår hva du sier? Det er jo ikke alltid våre følelser og vår fornuft er helt i takt... :)

ja det kan det jo være. Men sånn er det også med ikke adopterte. Vi kjenner to par hvor fedrene er mye på reisefot. Sønnen til han ene, han er 10 år, spurte pappaen om han hadde fått ny kjæreste siden han var så mye borte,.

den andre, som er ei jente (9 år) lurte på om pappaen hadde flyttet og hadde et annet hjem da han er borte 3-4 dager i uken..

Barn er store tenkere, og det er nok mye som foregår under topplokket, det viser seg også i alle spørsmål som kommer og han ber om at vi forklarer hva det ene og det andre betyr.

Annonse

Hei nedtelling!

Lenge siden sist! Hyggelig å se at du ennå er bruker av DOL.

ANg innlegget ditt så har vi det helt på samme måten. Vi har hatt gutten vår i 2,5 år snart, og han sover midt mellom oss i vår seng.... Nå har vi på nytt prøvd å legge han i egen seng på eget rom. Går ganske greit å legge han og han sovner helt greit, men han våkner flere ganger og i løpet av tidlig natten vil han inn til oss. Det får han lov til, man må liksom ta ett steg av gangen. Han er MYE tryggere sammen med oss. Han er veldig husredd og spør hele tiden o det er noen som vil komme..... Han er mest redd for at dyr skal komme.

Så, hva som er rett og galt er vanskelig å si. Vi skal iallefall gjennomføre leggeprosessen på eget rom. Han skal få lov til å komme på vårt rom i løpet av natten for han er så mye tryggere der.

Håper ellers at alt er vel. Vi er, som du kanskje vet, i gang med runde to. Vi venter ivrig på distrikt. Like spennende denne gangen.

Hilsen

Hei nedtelling!

Lenge siden sist! Hyggelig å se at du ennå er bruker av DOL.

ANg innlegget ditt så har vi det helt på samme måten. Vi har hatt gutten vår i 2,5 år snart, og han sover midt mellom oss i vår seng.... Nå har vi på nytt prøvd å legge han i egen seng på eget rom. Går ganske greit å legge han og han sovner helt greit, men han våkner flere ganger og i løpet av tidlig natten vil han inn til oss. Det får han lov til, man må liksom ta ett steg av gangen. Han er MYE tryggere sammen med oss. Han er veldig husredd og spør hele tiden o det er noen som vil komme..... Han er mest redd for at dyr skal komme.

Så, hva som er rett og galt er vanskelig å si. Vi skal iallefall gjennomføre leggeprosessen på eget rom. Han skal få lov til å komme på vårt rom i løpet av natten for han er så mye tryggere der.

Håper ellers at alt er vel. Vi er, som du kanskje vet, i gang med runde to. Vi venter ivrig på distrikt. Like spennende denne gangen.

Hilsen

Hei igjen Walderama2

Joda, jeg henger på DOL ennå jeg! - og ja jeg har fått med meg at dere er i gang på nytt!

Lykke til med distriktsventingen, Jeg regner med at du "informerer" oss adopsjonsdolere når den dagen kommer :-)

Jeg kunne aldri ha sendt han ut igjen når jeg vet at han har drømmer som ikke er så gode. mamma fortalte meg i går at hun husker at jeg også spesielt i denne aldersgruppen drømte mye og ville inn til de.

Nå som det er stor plass i sengen så går det jo fint.

carla1365380461

Heisann :-)

Hvis det kan hjelpe på "samvittigheten", så kan jeg jo si at vi nå kjøper inn en ekstra seng, og skal ha trippelseng fremover. Har til og med kjøpt stoff til å sy trippesengteppe. Det skal bli så koselig, så :-)

Snuppa er alltid innom, storebror sover stort sett i egen seng, men det hender han og dukker opp, og når det snart kommer en til, så blir jeg virkelig skvist i midten - så dermed skaffer vi heller trippelseng enn å ta kamper på nettene. Vi er nemlig også veldig trøtte da....

Heisann :-)

Hvis det kan hjelpe på "samvittigheten", så kan jeg jo si at vi nå kjøper inn en ekstra seng, og skal ha trippelseng fremover. Har til og med kjøpt stoff til å sy trippesengteppe. Det skal bli så koselig, så :-)

Snuppa er alltid innom, storebror sover stort sett i egen seng, men det hender han og dukker opp, og når det snart kommer en til, så blir jeg virkelig skvist i midten - så dermed skaffer vi heller trippelseng enn å ta kamper på nettene. Vi er nemlig også veldig trøtte da....

God ide.. !

Vi har bare en seng på 150 cm, men skal skaffe oss 180 cm seng, DET hjelper jo litt ;-)

Nei, nå får jeg legge meg.. kl er 24.00 og engelen har allerede lagt seg i sengen min...

God ide.. !

Vi har bare en seng på 150 cm, men skal skaffe oss 180 cm seng, DET hjelper jo litt ;-)

Nei, nå får jeg legge meg.. kl er 24.00 og engelen har allerede lagt seg i sengen min...

Vi hadde lenge ei flatseng (fra IKEA) stående på siden av min side av senga. Det gikk akkurat i forhold til bredden + at vi slapp å våkne de utallige gangene jentungen (på 6,5) kom inn. Vi hadde liggende ekstra sengetøy på senga, slik at hun slapp å dra med seg egen dyne, og jeg fikk ha dyna mi i fred. Minsten (på 3,5) derimot nøyer seg ikke med egen seng de få gangene han kommer inn. Han skal skvise seg inntil meg (eller til nød pappaen)... Koselig det, men totalt umulig å sove godt resten av den natta. Det har et par ganger endt med at jeg har tatt hans voksenseng i stedet :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...