Gå til innhold

10 mnd-hvordan er dagen deres

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på

Er nyskjerrig på hvordan hverdagen er for dere med barn på ca 10 mnd.

Her står vi opp ca 730. Får en flaske med melk. Ut i vogn å følge storebror i barnehagen. Hjem og spise litt brødskive og så sove ett par timer i 930 tiden. Grøt og vann i 12-1230 tiden og frese rundt på gulver eller ut på tur.

Hun elsker å utforske huset og reiser seg til alt. Krabber ikke, men aker seg fremover på magen.

Melkeflaske ca 1430 og så sove ca 1,5 time igjen. Blir vekket senest 1630 .

Middag og vann. Mer lek eller tur.

Grøt og melk ca 1845 og i seng ca 1915.

Høres dette greit ut med mat og sånn? Kjenner ingen andre med små babyer. Hun virker fornøyd, så tror vi gjør det rette. Når går de over til en hvil?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244799-10-mnd-hvordan-er-dagen-deres/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vårt 8 mnd opplegg består av å prøve gi mat hver tredje time fra 7 til 20.00,

To sovepauser på mellom 20 min -45 min (en rundt 12.00 og en ca 16.00) og resten av dagen lese, passe på at han ikke moser huet for mye når han prøver stå, løfte han vekk fra ledninger, lage underholdene grimaser etc.

vårt 8 mnd opplegg består av å prøve gi mat hver tredje time fra 7 til 20.00,

To sovepauser på mellom 20 min -45 min (en rundt 12.00 og en ca 16.00) og resten av dagen lese, passe på at han ikke moser huet for mye når han prøver stå, løfte han vekk fra ledninger, lage underholdene grimaser etc.

Hørtes ganske gjennomsnittlig ut.

Det varer til de er ca 2 år, med unntak av litt mindre soving på dagtid.

Ved 1,5 års alder har de fleste bedre balanse, men fortsatt ikke bevisste på at stup og høye trapper kan være farlige.

Lillebror blir 11 mnd nå snart. Hans dagsprogram ser omtrent slik ut:

0700: Våkner.

0730: Yoghurt eller frukt.

0800: Kjører storesøstrene til barnehage/skole.

0830: Spise brødskive + drikke.

0930-ca 1030: Sove.

1130: Lunsj, brød eller grøt. Ute på tur, handler osv.

1300: Frukt.

1330-ca 1430: Sove.

1500: Hente jentene.

1600: Middag.

1800: Kveldsmat.

1830: I seng.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...