Gå til innhold

alkohol


mamma19

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer jo veldig an på hvor beruset mor er. Er hun direkte full, kan nok barnet også bli påvirket, og sannsynligvis sove litt ekstra godt og lenge.. Men mor skal ha ganske høy promille før det skjer.

Det er like mye alkohol i morsmelka som det er i blodet til mor, slik at dersom hun har 1 i promille, så er det 1 promille alkohol i melka også. Det er jo en veldig tynn drink for barnet da. Til sammenligning: i en flaske vin er det 12 prosent alkohol, dvs 120 promille..

Så at du skrev et annet sted her om barn som skrek og hadde vondt. Hvis du lurer på om alkohol kan være grunnen, så tviler jeg litt på det.. Men min sønn reagerte forferdelig på rødvin i morsmelka da han var liten. Jeg kunne ta et glass rødvin om kvelden, ikke amme før neste morgen, og oppleve at han hylte pga magesmerter hele dagen etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer reagerer nok forskjellig, som på alt annet som mora spiser. Jeg har ammet etter å ha drukket et par glass rødvin, og han har ikke reagert i det hele tatt. Kanskje sovet ekstra godt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære mamma 19.

Dette spørsmålet har mange tatt opp. Søk på alkohol i ammeforum og se på svar fra 28.09.00, 06.10.00 og25.10.00. Jo yngre barnet er , desto mindre tåler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...