puttelull Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Var på 2-års kontroll med minsten i dag, og tenkte på forhånd at "nå må du stålsette seg, mamsen!" Minstemann har nemlig vært helsesøsters store bekymring, selv om vi i familien aldri har vært i tvil om at han "er med"... Han har alltid vært veldig liten (3180 da han ble født), og har ligget langt nede på kurven som helsesøster er så besatt av. Han lå rolig til 8 mnd-alder, men fra da har det gått i eksplosjonsfart. Han er ikke veldig stor nå heller, (12, 7 kg og 89 cm lang), men han klaterer og springer og peker og "snakker" i vildensky. Han skjønner nok langt mer enn han sjøl gir uttrykk for, og sier ikke mange ord i sammenheng enda. Men likevel: Han er ikke unormalt treg! I dag sjarmerte han helsesøster i senk: Det første han gjorde, var å løpe bort til henne, legge hodet på skakke (liksom for å gi henne kinnet) og si: Kose! Kose! Deretter gikk det slag i slag, og til slutt, etter 30 minutters skriving på tastene, kom det fra helsesøster: "Ja, nå kan du slappe av!" Det var liksom aksepten for at ungen var normalt utviklet... Det manglet liksom bare et stempel i panna hans: "EU-godkjent 7/9-06" Enda godt han ikke var min førstefødte... Da hadde jeg nok gått i bakken for leeeenge sida!;-) Godt det er lenge til 4-års kontrollen.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244893-endelig-ble-minsten-godkjent-av-helses%C3%B8ster/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Forferdelig trist at det skal være sånn. Stakkars dere! Godt han ble "godkjent", men man skal da ikke grue seg til å gå på helsestasjonen? Og hva er normalt for et barn? Barn utvikler seg da i ulikt tempo og han er da ikke gamle karen. Husker selv hvor stressa jeg var på helsestasjonen for jenta vår var ganske tung. Vi hadde en utrolig opplevelse på vår tidl. helsestasjon. Jenta vår slet veldig med treg mage, så ille at hun ikke klarte å få det ut selv. Jeg hadde også mye problemer med treg mage som barn og ville ta opp dette med barnelege. Vel inne på legens kontor blir vår lille solstråle helt utafor. Sist hun hadde vært der hadde hun fått sprøyte. Legen var av den mest nevrotiske typen du kan tenke deg og snakket skingrende høyt og var så voldsom og brå at vi spurte om ikke jenta vår kunne få legge et puslespill mens vi snakket. Da roet jenta seg ned. Vet du hva det hele endte med? Istedenfor å få en henvisning til evnt.utredning av magen, fikk vi en brosjyre for foreldre med vanskelig barn! Heldigvis flyttet vi og fikk en fantastisk helsestasjon, og har aldri hatt problemer der siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244893-endelig-ble-minsten-godkjent-av-helses%C3%B8ster/#findComment-1906194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Helsesøstre, altså! Hvorfor er det så mange av dem så er så utrolig i utakt med foreldrene? Det går jo begge veier det der. Av og til er det foreldrene som er bekymret for noe, og helsesøster bare føyser det bort. Og så er det tilfeller som ditt. Jammen godt vi har litt sunn fornuft i hodet vi foreldre også. Det minner meg forresten om da jeg skulle ha mellomsøster. Jeg fikk rier, og etter noen timer ringte jeg føden. Jordmor spurte når jeg hadde termin, og det var litt over 5 uker til. Jordmor hylte på telefonen: "HVA!!!!" Og så sa hun jeg skulle komme. Jeg var fullstendig rolig. Hadde en sterk følelse av at ul-termin ikke var riktig, og syntes derfor ikke det var så ille. Men i ettertid har jeg tenkt litt. Hva om jeg var en nervøs type som ble møtt med et hyl fra jordmor? Veldig beroligende, liksom... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244893-endelig-ble-minsten-godkjent-av-helses%C3%B8ster/#findComment-1906304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Forferdelig trist at det skal være sånn. Stakkars dere! Godt han ble "godkjent", men man skal da ikke grue seg til å gå på helsestasjonen? Og hva er normalt for et barn? Barn utvikler seg da i ulikt tempo og han er da ikke gamle karen. Husker selv hvor stressa jeg var på helsestasjonen for jenta vår var ganske tung. Vi hadde en utrolig opplevelse på vår tidl. helsestasjon. Jenta vår slet veldig med treg mage, så ille at hun ikke klarte å få det ut selv. Jeg hadde også mye problemer med treg mage som barn og ville ta opp dette med barnelege. Vel inne på legens kontor blir vår lille solstråle helt utafor. Sist hun hadde vært der hadde hun fått sprøyte. Legen var av den mest nevrotiske typen du kan tenke deg og snakket skingrende høyt og var så voldsom og brå at vi spurte om ikke jenta vår kunne få legge et puslespill mens vi snakket. Da roet jenta seg ned. Vet du hva det hele endte med? Istedenfor å få en henvisning til evnt.utredning av magen, fikk vi en brosjyre for foreldre med vanskelig barn! Heldigvis flyttet vi og fikk en fantastisk helsestasjon, og har aldri hatt problemer der siden. Går det virkelig an??? Herre min hatt, hva er det som får slike folk til å bli barneleger??? Vi har også en barnelege på helsestasjonen som jeg synes er fullstendig udugelig. Hun snakker knapt med barna. Og da vi var der med storesøster som var 2,5 år gammel for å ta synstest, fordi vi syntes hun myste når hun så på TV, så ga hun henne noen 3D briller og ei slags bok, og storesøster skulle fortelle hva hun så. Problemet var at dette var myntet på skolestartere, og storesøster hadde ikke nok ord til å fortelle hva hun så! Jeg forsøkte å si det til legen, men hun hørte selvsagt ikke på meg - jeg var jo ingen lege... På 4-års kontrollen ble vi henvist til ortoptist, og så fikk jenta briller. Hun hadde da et syn på 20% på høyre øye og 50% på venstre... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244893-endelig-ble-minsten-godkjent-av-helses%C3%B8ster/#findComment-1906311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Går det virkelig an??? Herre min hatt, hva er det som får slike folk til å bli barneleger??? Vi har også en barnelege på helsestasjonen som jeg synes er fullstendig udugelig. Hun snakker knapt med barna. Og da vi var der med storesøster som var 2,5 år gammel for å ta synstest, fordi vi syntes hun myste når hun så på TV, så ga hun henne noen 3D briller og ei slags bok, og storesøster skulle fortelle hva hun så. Problemet var at dette var myntet på skolestartere, og storesøster hadde ikke nok ord til å fortelle hva hun så! Jeg forsøkte å si det til legen, men hun hørte selvsagt ikke på meg - jeg var jo ingen lege... På 4-års kontrollen ble vi henvist til ortoptist, og så fikk jenta briller. Hun hadde da et syn på 20% på høyre øye og 50% på venstre... Den tar kaka! At det går an!!! Håper det går bra med jenta di da. Skulle ikke hun opereres, eller husker jeg feil? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244893-endelig-ble-minsten-godkjent-av-helses%C3%B8ster/#findComment-1906319 Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelull Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Helsesøstre, altså! Hvorfor er det så mange av dem så er så utrolig i utakt med foreldrene? Det går jo begge veier det der. Av og til er det foreldrene som er bekymret for noe, og helsesøster bare føyser det bort. Og så er det tilfeller som ditt. Jammen godt vi har litt sunn fornuft i hodet vi foreldre også. Det minner meg forresten om da jeg skulle ha mellomsøster. Jeg fikk rier, og etter noen timer ringte jeg føden. Jordmor spurte når jeg hadde termin, og det var litt over 5 uker til. Jordmor hylte på telefonen: "HVA!!!!" Og så sa hun jeg skulle komme. Jeg var fullstendig rolig. Hadde en sterk følelse av at ul-termin ikke var riktig, og syntes derfor ikke det var så ille. Men i ettertid har jeg tenkt litt. Hva om jeg var en nervøs type som ble møtt med et hyl fra jordmor? Veldig beroligende, liksom... En annen ting: Helt fra minsten var født, har jeg og pappaen hatt mistanke om at han kunne være allergisk/astmatisk. Det kurrer veldig mye ned i bringa hans, og pappaen, som sjøl er kjempeplaget av astma, har hatt ham med seg til diverse leger, og ogås til helsesøster (på rutinekontroll). Han har påpekt denne kurringa _hver eneste gang_, men ungen har jo også vært forkjøla disse gangene, så han har blitt føysa vekk. Men så, en gang jeg var med til kontroll, kikka jeg ned på skjermen til helsesøster, og der stod det (ganske ordrett, iallefall): Både mor og far virker overbeskyttende for barnet, ang. hosting og kurring i bringa...." Fy fa...! DA ble jeg sint! Og jeg bemerka det, men ble også da føysa unna. I sommer ble han kjempesjuk: Øynene rant og var røde, han klarte nesten ikke å puste, men måtte ligge på bringa til meg eller papsen om natta. Da tok pappaen ham med seg atter en gang til legen, - og til alt hell var det en barnelege fra et eller annet utland som var vikar på helsestasjonen da. Vet du hva han sa da pappa og sønn kommer inn på kontoret? "Næmmen, er det en astmatisk, liten gutt som kommer her da?" Og så fikk han både medisin og rekvisisjon til utredning ved sykehuset. Resultat: Astma og pollenallergi ble påvist, med stort utslag. Ved medisinering, forandra gutten personlighet i løpet av 15 minutter: fra sur og grinete, til verdens herligste lille fyr. Men det måtte altså ta 2 år!;-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244893-endelig-ble-minsten-godkjent-av-helses%C3%B8ster/#findComment-1906350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelull Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Helsesøstre, altså! Hvorfor er det så mange av dem så er så utrolig i utakt med foreldrene? Det går jo begge veier det der. Av og til er det foreldrene som er bekymret for noe, og helsesøster bare føyser det bort. Og så er det tilfeller som ditt. Jammen godt vi har litt sunn fornuft i hodet vi foreldre også. Det minner meg forresten om da jeg skulle ha mellomsøster. Jeg fikk rier, og etter noen timer ringte jeg føden. Jordmor spurte når jeg hadde termin, og det var litt over 5 uker til. Jordmor hylte på telefonen: "HVA!!!!" Og så sa hun jeg skulle komme. Jeg var fullstendig rolig. Hadde en sterk følelse av at ul-termin ikke var riktig, og syntes derfor ikke det var så ille. Men i ettertid har jeg tenkt litt. Hva om jeg var en nervøs type som ble møtt med et hyl fra jordmor? Veldig beroligende, liksom... Mmm. ja, man kan jo begynne å lure... Man må igrunnen være veldig frisk, for å kunne være syk, liksom...Og det gikk bra, eller !? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244893-endelig-ble-minsten-godkjent-av-helses%C3%B8ster/#findComment-1906353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelull Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Forferdelig trist at det skal være sånn. Stakkars dere! Godt han ble "godkjent", men man skal da ikke grue seg til å gå på helsestasjonen? Og hva er normalt for et barn? Barn utvikler seg da i ulikt tempo og han er da ikke gamle karen. Husker selv hvor stressa jeg var på helsestasjonen for jenta vår var ganske tung. Vi hadde en utrolig opplevelse på vår tidl. helsestasjon. Jenta vår slet veldig med treg mage, så ille at hun ikke klarte å få det ut selv. Jeg hadde også mye problemer med treg mage som barn og ville ta opp dette med barnelege. Vel inne på legens kontor blir vår lille solstråle helt utafor. Sist hun hadde vært der hadde hun fått sprøyte. Legen var av den mest nevrotiske typen du kan tenke deg og snakket skingrende høyt og var så voldsom og brå at vi spurte om ikke jenta vår kunne få legge et puslespill mens vi snakket. Da roet jenta seg ned. Vet du hva det hele endte med? Istedenfor å få en henvisning til evnt.utredning av magen, fikk vi en brosjyre for foreldre med vanskelig barn! Heldigvis flyttet vi og fikk en fantastisk helsestasjon, og har aldri hatt problemer der siden. Fy flate... Slike folk/leger skulle vel strengt tatt vært til utredning sjøl... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244893-endelig-ble-minsten-godkjent-av-helses%C3%B8ster/#findComment-1906355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 En annen ting: Helt fra minsten var født, har jeg og pappaen hatt mistanke om at han kunne være allergisk/astmatisk. Det kurrer veldig mye ned i bringa hans, og pappaen, som sjøl er kjempeplaget av astma, har hatt ham med seg til diverse leger, og ogås til helsesøster (på rutinekontroll). Han har påpekt denne kurringa _hver eneste gang_, men ungen har jo også vært forkjøla disse gangene, så han har blitt føysa vekk. Men så, en gang jeg var med til kontroll, kikka jeg ned på skjermen til helsesøster, og der stod det (ganske ordrett, iallefall): Både mor og far virker overbeskyttende for barnet, ang. hosting og kurring i bringa...." Fy fa...! DA ble jeg sint! Og jeg bemerka det, men ble også da føysa unna. I sommer ble han kjempesjuk: Øynene rant og var røde, han klarte nesten ikke å puste, men måtte ligge på bringa til meg eller papsen om natta. Da tok pappaen ham med seg atter en gang til legen, - og til alt hell var det en barnelege fra et eller annet utland som var vikar på helsestasjonen da. Vet du hva han sa da pappa og sønn kommer inn på kontoret? "Næmmen, er det en astmatisk, liten gutt som kommer her da?" Og så fikk han både medisin og rekvisisjon til utredning ved sykehuset. Resultat: Astma og pollenallergi ble påvist, med stort utslag. Ved medisinering, forandra gutten personlighet i løpet av 15 minutter: fra sur og grinete, til verdens herligste lille fyr. Men det måtte altså ta 2 år!;-( Håper du tar med deg papirene til helsesøster og slår i bordet og viser henne hvor "overbeskyttende" dere har vært! Jeg blir så sint når jeg hører om slit overlegent helsepersonell! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244893-endelig-ble-minsten-godkjent-av-helses%C3%B8ster/#findComment-1906356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Den tar kaka! At det går an!!! Håper det går bra med jenta di da. Skulle ikke hun opereres, eller husker jeg feil? Eh, nå må jeg tenke etter... Nei, det er ingen av ungene som har blitt operert eller skal opereres så vidt jeg vet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244893-endelig-ble-minsten-godkjent-av-helses%C3%B8ster/#findComment-1906359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Mmm. ja, man kan jo begynne å lure... Man må igrunnen være veldig frisk, for å kunne være syk, liksom...Og det gikk bra, eller !? Med mellomsøster mener du? Jada, det gikk så bra så. Det tok laaaaang tid (de ville ikke fremskynde noe heller), så jeg fikk "lov" til å ligge med rier i 70 timer. Men ut kom hun helt perfekt. 3170g og 48 cm lang, masse svart krøllete hår. Nesa var helt på skeive og hun lignet veldig på oldefaren sin som var 97 år gammel. HEldigvis har hun blitt penere siden da... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244893-endelig-ble-minsten-godkjent-av-helses%C3%B8ster/#findComment-1906361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hare1365380455 Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Kan de ikke lære snart at barn utvikler seg veldig forskjellig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244893-endelig-ble-minsten-godkjent-av-helses%C3%B8ster/#findComment-1906362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 En annen ting: Helt fra minsten var født, har jeg og pappaen hatt mistanke om at han kunne være allergisk/astmatisk. Det kurrer veldig mye ned i bringa hans, og pappaen, som sjøl er kjempeplaget av astma, har hatt ham med seg til diverse leger, og ogås til helsesøster (på rutinekontroll). Han har påpekt denne kurringa _hver eneste gang_, men ungen har jo også vært forkjøla disse gangene, så han har blitt føysa vekk. Men så, en gang jeg var med til kontroll, kikka jeg ned på skjermen til helsesøster, og der stod det (ganske ordrett, iallefall): Både mor og far virker overbeskyttende for barnet, ang. hosting og kurring i bringa...." Fy fa...! DA ble jeg sint! Og jeg bemerka det, men ble også da føysa unna. I sommer ble han kjempesjuk: Øynene rant og var røde, han klarte nesten ikke å puste, men måtte ligge på bringa til meg eller papsen om natta. Da tok pappaen ham med seg atter en gang til legen, - og til alt hell var det en barnelege fra et eller annet utland som var vikar på helsestasjonen da. Vet du hva han sa da pappa og sønn kommer inn på kontoret? "Næmmen, er det en astmatisk, liten gutt som kommer her da?" Og så fikk han både medisin og rekvisisjon til utredning ved sykehuset. Resultat: Astma og pollenallergi ble påvist, med stort utslag. Ved medisinering, forandra gutten personlighet i løpet av 15 minutter: fra sur og grinete, til verdens herligste lille fyr. Men det måtte altså ta 2 år!;-( Grrr, slikt gjør meg så sint!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244893-endelig-ble-minsten-godkjent-av-helses%C3%B8ster/#findComment-1906363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelull Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Med mellomsøster mener du? Jada, det gikk så bra så. Det tok laaaaang tid (de ville ikke fremskynde noe heller), så jeg fikk "lov" til å ligge med rier i 70 timer. Men ut kom hun helt perfekt. 3170g og 48 cm lang, masse svart krøllete hår. Nesa var helt på skeive og hun lignet veldig på oldefaren sin som var 97 år gammel. HEldigvis har hun blitt penere siden da... *kniser* Jo, det er greit at de får noen år på å strekke ut det skrukkete skinnet sitt, ja! Mine var ikke akkurat noen "smykkeskrin", de heller... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244893-endelig-ble-minsten-godkjent-av-helses%C3%B8ster/#findComment-1906374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Eh, nå må jeg tenke etter... Nei, det er ingen av ungene som har blitt operert eller skal opereres så vidt jeg vet. UNSKYLD! Det var ikke deg! Bladde litt tilbake og fikk oppklart det, gitt. Skulle bladd før jeg spurte! Unskyld. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244893-endelig-ble-minsten-godkjent-av-helses%C3%B8ster/#findComment-1906383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Fy flate... Slike folk/leger skulle vel strengt tatt vært til utredning sjøl... Ja det kan du si. Vi var helt lamslått vi. Klarte ikke si noen ting, men da vi kom ut fikk vi fullstendig latterkrampe. Makan til hysterisk menneske skal du lete lenge etter. Og hun skulle være barnelege. Må nesten le når jeg tenker på det, men er glad jenta vår slapp å gå tilbake dit. Himmel! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244893-endelig-ble-minsten-godkjent-av-helses%C3%B8ster/#findComment-1906389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velouria Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Med mellomsøster mener du? Jada, det gikk så bra så. Det tok laaaaang tid (de ville ikke fremskynde noe heller), så jeg fikk "lov" til å ligge med rier i 70 timer. Men ut kom hun helt perfekt. 3170g og 48 cm lang, masse svart krøllete hår. Nesa var helt på skeive og hun lignet veldig på oldefaren sin som var 97 år gammel. HEldigvis har hun blitt penere siden da... Ler så tårene triller her, men hun var utrolig vakker allikevel ikke sant 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244893-endelig-ble-minsten-godkjent-av-helses%C3%B8ster/#findComment-1906573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelull Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Håper du tar med deg papirene til helsesøster og slår i bordet og viser henne hvor "overbeskyttende" dere har vært! Jeg blir så sint når jeg hører om slit overlegent helsepersonell! Ja, det kan du banne på at jeg skal gjøre, ja!;-( (Ta med papirene til henne, altså!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244893-endelig-ble-minsten-godkjent-av-helses%C3%B8ster/#findComment-1906579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelull Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Går det virkelig an??? Herre min hatt, hva er det som får slike folk til å bli barneleger??? Vi har også en barnelege på helsestasjonen som jeg synes er fullstendig udugelig. Hun snakker knapt med barna. Og da vi var der med storesøster som var 2,5 år gammel for å ta synstest, fordi vi syntes hun myste når hun så på TV, så ga hun henne noen 3D briller og ei slags bok, og storesøster skulle fortelle hva hun så. Problemet var at dette var myntet på skolestartere, og storesøster hadde ikke nok ord til å fortelle hva hun så! Jeg forsøkte å si det til legen, men hun hørte selvsagt ikke på meg - jeg var jo ingen lege... På 4-års kontrollen ble vi henvist til ortoptist, og så fikk jenta briller. Hun hadde da et syn på 20% på høyre øye og 50% på venstre... Herregud! (Unnskyld uttrykket) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244893-endelig-ble-minsten-godkjent-av-helses%C3%B8ster/#findComment-1906582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Man forventer å få en helsesøster med utdannelse... De med utdannelse vet at alle barn er forskjellige og de uten utdannelse er ikke brukbare til noe som helst!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244893-endelig-ble-minsten-godkjent-av-helses%C3%B8ster/#findComment-1906599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.