pjusken Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 6.30 drar mannen på jobb. Jeg står opp ca 6.45. Dusjer, vekker poden 7. Han spiser mens jeg ordner meg ferdig på badet. Jeg smører matpakke. Poden kler seg og pusser tenner. Han pakker sekken selv, mens jeg ordner meg. Han går til skolen med kompiser kl. 7.40. Da drar jeg på jobb. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Synes dere høres ut til å ha fin orden på morgenene, selv om jeg ikke skjønner hvorfor du gjør alt, dvds. hvorfor pappaen ikke deltar og barna ikke gjør mer selv. 0 Siter
April Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 De dagene pappan drar på jobb tidlig har vi følgende rutine: 05.15 - pappan står opp og ordner seg og drar på jobb en time senere. Da er jeg i svime. 06.30 - da våkner jeg enten av mobilen eller i de tider av lillefrøkna. Steller henne og legger meg i sengen og gir henne mat. Hun sovner som regel igjen, og da tar jeg meg en dusj. 07.00 - vekke storefrøkna (1.klassing) Vi ordner oss begge samtidig på badet. 07.15 - frokost. Jeg smører niste til henne og vi spiser sammen. Jeg tar en siste sjekk i sekken hennes og ukeplanen for å se hvor mye jeg hadde glemt av det som stod der... 07.30 - henter lillefrøkna fra soverommet og evt gir henne litt mat før jeg kler på henne og får henne opp i vogna. 07.55 - da er vi alle påkledt med ytterklær og klar til å gå. Går opp til skolen og er på plass et kvarter senere. Så spørs det da på dagsformen til storefrøkna om jeg venter til skolen begynner halv ni eller om jeg går hjem med det samme. Når pappan er hjemme, er det samme rutine bortsett fra at han tar seg av lillefrøkna unntatt maten selvfølgelig. Da går storefrøkna og jeg alene opp til skolen. Hvordan det blir når jeg begynner å jobbe, lillefrøkna begynner i barnehage osv... blir spennnende... DET blir nok en annen historie men det er jo først om et år...) 0 Siter
....AV Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Jeg våkner (vel, det er vel å overdrive...) kl. 5.35, står opp, går på badet, går på kjøkkenet og gjør istand frokost og smører matpakker til barna, legger matpakkene i sekkene og går ut av huset kl. 6.15. Mannen står opp 6.15, går på badet, spiser frokost og lager frokost til barna (6 og 8) hvis ikke jeg har gjort det. Barna vekkes 6.45, de spiser frokost og kler på seg og alle tre går ut av huset 7.15. Barna leveres på SFO kl. 7.30 og mannen drar videre på jobb. 0 Siter
Velouria Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Hva er det med menn og det å sitte en evighet på do? For slik er det her i huset også. Jeg lurer på om det er alt lesestoffet som ligger strødd på golvet som er grunnen... Men det går vel an å lese i sofaen eller senga. Jeg skjønner ikke hvorfor dere kommenterer mennene deres sine dorutiner, jeez. Det er litt for mye informasjon både for oss som leser og sikkert ikke spesielt hyggelig for mennene deres heller. 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Jeg skjønner ikke hvorfor dere kommenterer mennene deres sine dorutiner, jeez. Det er litt for mye informasjon både for oss som leser og sikkert ikke spesielt hyggelig for mennene deres heller. He-he, det tenkte jeg og! Ville aldri skrevet om mannen mine sine dovaner på nettet! mvh 0 Siter
Noraførr Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Her i huset er vi 2 voksne, 1 ungdom (14,5 år) og 2 barn (4,5 og 2,5 år) * Klokka ringer kl. 07.00 * Pappa er en racer på badet. Stortsett ferdig på 5 minutter * Pappa smører frokost og niste til småjentene og seg selv, samt frokost til mamma. * Mamma vekker og steller småjentene. De kler stortsett på seg selv. Mamma grer hår og ordner hår. * Mamma steller seg selv, mens pappa pusser tennene på småjentene * Ungdommen står opp kl. 07.30 for å unngå kollisjon på badet. Hun er stortsett på badet kl. 07.35, når vi er ferdige der. * Kl. 07.40 kler vi på oss og setter oss i bilen. * Bhg. åpner kl. 07.45 og da er vi der. Ungene spiser frokost i bhg. * Kl. 08.00 er vi på jobb. Både mannen min og jeg spiser frokost på jobb, mens vi starter dagens arbeid. * kl. 08.20 rusler ungdommen ut døra. Har to min. å gå til skolen, som starter kl. 08.30 Syns vi har en grei rutine på morgenen. Lite stress i og med at ingen (unntatt ungdommen) som spiser frokost hjemme. Og så er vi heldig som har bhg og jobb innenfor 2 km. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Pssst.... http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-Start;pgid=PDdIpmopVUk000EIiDawO9sM00004aR8FIwX?ProductUUID=TawKdlGlxSAAAAEISAtkSkbJ&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList *noterer* 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Hvis jeg skal på jobb tidlig så ser det slik ut: Jeg står opp klokka 06, går og dusjer og ordner meg. Er som regel ferdig 16.40, da vekker jeg snuppemor, kler på henne og ordner hår. Matpakke til henne og som regel frokost til meg selv har jeg laget kvelden før, så snuppa får en halv frukt mens jeg spiser frokost. Vi er ute av huset rundt 7 og er i barnehagen like etter klokka 7. Så parkerer jeg i parkeringshuset og kommer meg på jobb, bruker lang tid fra bilen til jeg står ferdigskiftet på jobb, begynner 07.30. Pappaen står opp etter vi har dratt. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Hvis jeg skal på jobb tidlig så ser det slik ut: Jeg står opp klokka 06, går og dusjer og ordner meg. Er som regel ferdig 16.40, da vekker jeg snuppemor, kler på henne og ordner hår. Matpakke til henne og som regel frokost til meg selv har jeg laget kvelden før, så snuppa får en halv frukt mens jeg spiser frokost. Vi er ute av huset rundt 7 og er i barnehagen like etter klokka 7. Så parkerer jeg i parkeringshuset og kommer meg på jobb, bruker lang tid fra bilen til jeg står ferdigskiftet på jobb, begynner 07.30. Pappaen står opp etter vi har dratt. Hehe.. du bruker 8 timer på badet? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Hehe.. du bruker 8 timer på badet? 10 til og med ja gikk litt for fort her 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Her i huset er vi 2 voksne, 1 ungdom (14,5 år) og 2 barn (4,5 og 2,5 år) * Klokka ringer kl. 07.00 * Pappa er en racer på badet. Stortsett ferdig på 5 minutter * Pappa smører frokost og niste til småjentene og seg selv, samt frokost til mamma. * Mamma vekker og steller småjentene. De kler stortsett på seg selv. Mamma grer hår og ordner hår. * Mamma steller seg selv, mens pappa pusser tennene på småjentene * Ungdommen står opp kl. 07.30 for å unngå kollisjon på badet. Hun er stortsett på badet kl. 07.35, når vi er ferdige der. * Kl. 07.40 kler vi på oss og setter oss i bilen. * Bhg. åpner kl. 07.45 og da er vi der. Ungene spiser frokost i bhg. * Kl. 08.00 er vi på jobb. Både mannen min og jeg spiser frokost på jobb, mens vi starter dagens arbeid. * kl. 08.20 rusler ungdommen ut døra. Har to min. å gå til skolen, som starter kl. 08.30 Syns vi har en grei rutine på morgenen. Lite stress i og med at ingen (unntatt ungdommen) som spiser frokost hjemme. Og så er vi heldig som har bhg og jobb innenfor 2 km. Åh herlighhet som jeg misunner dere den reiseveien til jobb!!!! Heldige griser!! 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Hvis jeg skal på jobb tidlig så ser det slik ut: Jeg står opp klokka 06, går og dusjer og ordner meg. Er som regel ferdig 16.40, da vekker jeg snuppemor, kler på henne og ordner hår. Matpakke til henne og som regel frokost til meg selv har jeg laget kvelden før, så snuppa får en halv frukt mens jeg spiser frokost. Vi er ute av huset rundt 7 og er i barnehagen like etter klokka 7. Så parkerer jeg i parkeringshuset og kommer meg på jobb, bruker lang tid fra bilen til jeg står ferdigskiftet på jobb, begynner 07.30. Pappaen står opp etter vi har dratt. Ja, jeg bruker ganske så lang tid. Skjønnhet tar tid på enkelte Synd det meste av døgnet går bort i at jeg er på badet da men.. hihi, bitteliten skriveleif der gitt.. 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Hehe.. du bruker 8 timer på badet? Klarte å skrive svar til meg selv, mend et var jo ment til deg da.. er litt borte i dag.. er ikke ferdig på badet ennå heller.. hehe 0 Siter
Gjest Polio Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Og dette var bare for å bevise for utrolig perfekt hverdagen din er, eller? 0 Siter
Gjest neve Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 06.30 eller tidligere: pappa står opp, spiser og drar på jobb. 06.45: jeg står opp, dusjer/steller meg. Finner frem klær til 1.klassingen. 07.15: vekker de to eldste (skolebarna). 1.klassingen dusjer (sengevæter) og begge to kler på seg. I mens smører jeg matpakker til dem og meg. De spiser, og er som regel ferdig med det til kl 07.35 eller deromkring. Så ser de litt på tv (jaaa, dårlig uvane) til klokka 8. Da går de til bussen. Når de har dratt vekker jeg minstejenta om hun ikke er oppe allerede, hun kler på seg, spiser, ser litt på tv. Drar med henne i barnehagen til kvart på 9, og jeg drar på jobb. 0 Siter
Velouria Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 He-he, det tenkte jeg og! Ville aldri skrevet om mannen mine sine dovaner på nettet! mvh Ikke sant 0 Siter
Velouria Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Og dette var bare for å bevise for utrolig perfekt hverdagen din er, eller? Hva har du fått i deg idag da? Om du ikke har noe fornuftig å melde så kan du heller la vær. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Og dette var bare for å bevise for utrolig perfekt hverdagen din er, eller? Ja, helt sikkert. Dust. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Er det ikke typisk at mannen bare steller seg selv, mens kona steller hele familien. Slik er det også her... Vi står opp kl. 07. Da kler jentene på seg selv, mens jeg steller lillebror. Er mannen hjemme, går han i dusjen. Ca. 7.20 sitter storesøster og spiser frokost (AllBran med melk), mens jeg smører matpakke. Så får lillebror en yoghurt eller litt frukt. Så er det å stelle hår, pusse tenner og pakke ferdig det som må pakkes. Er pappa'n hjemme pleier han å kjøre jentene til barnehage/skole, mens lillebror og jeg spiser frokost (da får han ikke noe å spise først da). Er ikke pappa'n hjemme så er vi ute av huset ca. kl. 08. Kjører lillesøster til barnehagen, og så storesøster til skolen. Så drar lillebror og jeg hjem og spiser frokost. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.