Gå til innhold

atopiske barn og ull vinterstid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ull/silkeblanding er kanskje verdt et forsøk? Men ja\eg har ikke prøvd, altså.

Ellers finnes det jo endel bra tech-undertøy i sportsbutikker som visstnok skal puste på samme måte som ull?

vi har brukt ull med bomull på innsiden.Kjøpes på cubus.For vårt barn fungerte det veldig bra.

Men i år har vi bestemt oss for å prøve å bruke vanlig bomullsundertøy,for å se om det fungerer.Blir det for kaldt,så drar vi rett på cubus=)

Bomull kan fungere dersom barnet ikke svetter. Det fins også ulltøy med bomull på innsiden, men igjen - hvis barnet svetter mye så vil det bli for kaldt. Jeg har en atopiker, og hun tåler fint ull hvor lanolinet ikke er fjernet. Se om du finner noe her:

http://www.nostebarn.no

De har også ull/silkeblandinger som kan være gunstige for atopikere.

Snuppa mi på fem bruke superundertøy underst, Kanskje så en bomullsgenser for å ta en ullfleece foret parkdress på ytterst. Hun er litt atopisk, men blir rød bare hun ser ett ullplagg! Hun klør noe veldig. Er det noe i mellom ullen og kroppen hennes går det bra. Vi har prøvd alle typer ull.

Annonse

Eldstejenta mi er atopisk, men tåler det meste av ullklær. Ullfrotte fungerer veldig bra og ull med bomull innerst mot huden, mye annet klør.

Nå er vel det vanligste problemet med atopikere ikke nødvendigvis at de ikke tåler ull, men at huden rett og slett blir for varm, det som kan være lurt da er å bruke ullundertøy i litt større str enn barnet vanligvis bruker (råd fra hudlege:)), så det blir litt luftigere.

Bomull kan fungere dersom barnet ikke svetter. Det fins også ulltøy med bomull på innsiden, men igjen - hvis barnet svetter mye så vil det bli for kaldt. Jeg har en atopiker, og hun tåler fint ull hvor lanolinet ikke er fjernet. Se om du finner noe her:

http://www.nostebarn.no

De har også ull/silkeblandinger som kan være gunstige for atopikere.

Jeg har samme erfaring som deg.

Behandlet ull er ikke bra for min atopiker, mens ullklærne fra Nøstebarn går perfekt og da spesielt ull/silke-blandingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...