Gå til innhold

Datteren min ble snauklipt på SFO i dag...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

7

• bouenas

7

• frosken

3

• annegunn

3

Mest aktive i denne tråden

Le får vi gjøre om et års tid...

Det kunne like godt vært din datter som klippet noen. Det er likegyldig egentlig. Ren uflaks.

To ganger har jeg måttet megle mellom illsinte mødre med små frisører og friserte, begge ganger endte det med forsoning. Den ene gangen gikk vi til frisøren. Frisøren slo av til halv pris siden det var halv sveis, og vi samlet inn 20 fra hver, inkl kunder som venta. Det ble ikke så verst, ny type punk med to farger i. Dagens helt på skolen dagen etterpå. Jeg tipper det skjer halvparten av alle unger før eller senere?

Ei 10 år gammel barberte av seg begge de mørke øyebryna, det så også ganske snodig ut. Det ble som før etter et år.

Er det ikke verre ting som skjer....

Gjest jeg skjønner deg, jeg

Jeg reagerer ikke på ordbruken din, skjønner hva du mente med tyskertøs.

For å si det sånn så synes jeg du er beundringsverdig rolig jeg, jeg kan se for meg sjokket og tristheten din.

Og jeg skjønner at du er redd for dette med ørene, barn kan være veldig grusomme om de vil.

Jeg synes du skal snakke med foreldrene jeg, som du sier selv, fortelle historien rolig slik at også de kan fortelle jentungen sin at leke frisør gjør man bare ikke.

Så stusser jeg litt over SFO også jeg da, borte i lange tider, og ingen vet hvor de er, og med en saks i hånda...hmmmmm

Kjøp noen skikkelig tøffe capser til henne, sy på litt dusk rundt kanten kanskje, snart er det heldigvis kaldt nok til ordentlig lue også.

Desverre så tar det litt tid før håret kommer ut i full lengde igjen, men etterhvert som det vokser så kanskje du kan klippe det i frisyrer som kan pjuskes til rundt ørene?

Stakkars deg, forstår deg godt jeg.

Tvi, tvi fremover da.

Gjest sfo arbeider

Sitter her med hakeslepp!!!

Herrejemini jeg kan tenke meg du fikk sjokk ja.

Hva sa de ansatte til dette da?

Dette kan jo fort skje hvor som helst for når barna er så store så er det jo lett tilgjengelige sakser rundt om kring dem.

Håper det aldri aldri skjer hos oss.

Har sikkert lest det, men husker det ikke *rødme* Skjønte ikke sammenligningen, men nå gjør jeg det;)

Takk:)

Kvinnene som hadde vært kjærester med tyskere var også de eneste som ble sendt avgårde til ulike straffe/forbedringsanstalter uten lov og dom.

mvh

Annonse

Hun _ble_ vel ikke snauklippet. Hun _lot_seg_villig_vekk_ snauklippe. Det blir litt forskjell.

Begge jentene visste vel også at dette var noe de ikke burde gjøre siden de snek seg unna.

De fleste unger har gjort noe slikt.

Var det et av mine barn som tilfeldigvis hadde styrt saksen ville jeg likt å vite om det, så jeg kunne ta tak i det. Men jeg ville neppe likt om barnet mitt fikk skylden for det. Det var jo et felles anliggende.

Men slik jeg forstår det du skriver gir du ikke det andre barnet skylda heller.

Håper håret til jentungen din vokser fort.

Jeg synes ordet tyskertøs er for sterkt i denne sammenhengen, men jeg tror jeg kan forstå din frustrasjon. Selv om det bare er hår som kommer til å vokse ut igjen.

Det er verst når det er jentene som blir skamklipt...

mvh

Ville snakket med foreldrene, ja.

Men om dette hendte på SFO har vel de voksne der er ansvar om å ta det opp med jentens foreldre?

Syns det også er rimelig rart og pinlig at slikt kan hende på SFO. Høres ut som klippen har tatt litt tid..

Forstår godt at du er frustrert. Trøsten er jo at håret vokser ut igjen.

Håper hun unngår mobbing. Og jeg vil tro dette er en lek hun ikke vil delta i flere ganger.

Ungene trenger da ikke å snike seg unna lenge for å få til noe slikt.

Blir helt feil å forvente at SFO skal ha en kontroll man selv ikke ville forsøke på. Jentene snek seg utspekulert med viten og vilje unna for å gjøre dette.

Her i huset har alle saksulykker skjedd _her_i_huset_.

;-)

mvh

Blir helt feil å forvente at SFO skal ha en kontroll man selv ikke ville forsøke på. Jentene snek seg utspekulert med viten og vilje unna for å gjøre dette.

;-)

mvh

Joda, er til en viss grad enig med deg. Ting og tang hender her også, ikke tro noe annet :-)

Men jeg har vært dagmamma, og vet jeg ville blitt rimelig flau om noe slikt hadde hendt når barna var under min omsorg. Har ikke lest i tråden at de på SFO har ytret sin beklagelse, noe jeg ville syns var naturlig. Selv om de har ørten unger å passe på.

Er jeg helt på jordet nå..? :-)

Gjest sfo arbeider

Joda, er til en viss grad enig med deg. Ting og tang hender her også, ikke tro noe annet :-)

Men jeg har vært dagmamma, og vet jeg ville blitt rimelig flau om noe slikt hadde hendt når barna var under min omsorg. Har ikke lest i tråden at de på SFO har ytret sin beklagelse, noe jeg ville syns var naturlig. Selv om de har ørten unger å passe på.

Jeg hadde nok sagt i fra til foreldrene til begge jentene.

Hadde beklaget at jeg ikke hadde sett hendelsen.

Sånne ting kan skje både i skoletiden og sfo, hadde blitt mer bekymret om det hadde vært i barnehagen for da er de så små at sakser ikke bør ligge innen rekkevidde.

På sfo/skole er de så store at de bør begynne å skjønne at klipping av hår ikke er akseptabelt.

Det at personalet ikke hadde sett det skjønner jeg for vi heller overvåker ikke barna på lekerommene våre hele tiden.

Vi går ikke å åpner døra inn ditt hvert andre eller femte minutt for da blir leken avbrutt gang på gang og det blir heller ikke bra.

Sfo barn er såpass store at de skal klare å ta vare på seg selv mer enn noen minutter.

Det her minner meg om den gangen vi lekte frisør i barnehagen, og jeg var kunden...

Riktignok en hel haug med år siden, men jeg husker jeg syntes det var gøy.

Jeg synes du skal få flyfly til å fortelle deg om sine erfaringer som lærervikar...*s*

Jentene snek seg unna fordi de visste de ikke hadde lov. De bestemte seg for å gjøre dette og lyktes i å gjennomføre det.

De var store nok til å nesten vite bedre.

Nei, jeg ville ikke forventet mer beklagelse fra SFO enn om jentene hadde sneket seg av gårde å gjort pøbelstreker mot andre. Da hadde det kanskje vært jeg som sto å beklaget... ;-)

Jeg ser ingen andre å holde ansvarlig enn jentene selv. På SFO er barn så store at de må ha en viss frihet. Denne friheten innebærer også muligheten til å gjøre feil. Slike hendelser anser jeg for godt innenfor den akseptable tabbekvoten. Ingen får varig mên bortsett fra mamma...

;-)

Men du verden hvor frustrert jeg hadde vært om min jente hadde latt seg snauklippe slik!

mvh

Jeg hadde nok sagt i fra til foreldrene til begge jentene.

Hadde beklaget at jeg ikke hadde sett hendelsen.

Sånne ting kan skje både i skoletiden og sfo, hadde blitt mer bekymret om det hadde vært i barnehagen for da er de så små at sakser ikke bør ligge innen rekkevidde.

På sfo/skole er de så store at de bør begynne å skjønne at klipping av hår ikke er akseptabelt.

Det at personalet ikke hadde sett det skjønner jeg for vi heller overvåker ikke barna på lekerommene våre hele tiden.

Vi går ikke å åpner døra inn ditt hvert andre eller femte minutt for da blir leken avbrutt gang på gang og det blir heller ikke bra.

Sfo barn er såpass store at de skal klare å ta vare på seg selv mer enn noen minutter.

Godt å få litt støtte fra en sfo arbeider :-)

Ja, jeg er enig i at barna på sfo er såpass store at de vet stort sett hva som er rett & galt. Og det var tydelig at de visste dette, i og med at de snek seg bort for _sammen_ å utføre dette egentlig uskyldige stuntet.

Fint å høre at du ville ha beklaget deg for ikke å ha sett det, og også hatt en liten prat med begge "sett" foreldre. Ikke for å moralisere, selvsagt, men jeg synes sånne prater uansett er viktige for alle parter. Jeg ville absolutt ha visst om det, om en av mine hadde klipt noen.

Annonse

Jentene snek seg unna fordi de visste de ikke hadde lov. De bestemte seg for å gjøre dette og lyktes i å gjennomføre det.

De var store nok til å nesten vite bedre.

Nei, jeg ville ikke forventet mer beklagelse fra SFO enn om jentene hadde sneket seg av gårde å gjort pøbelstreker mot andre. Da hadde det kanskje vært jeg som sto å beklaget... ;-)

Jeg ser ingen andre å holde ansvarlig enn jentene selv. På SFO er barn så store at de må ha en viss frihet. Denne friheten innebærer også muligheten til å gjøre feil. Slike hendelser anser jeg for godt innenfor den akseptable tabbekvoten. Ingen får varig mên bortsett fra mamma...

;-)

Men du verden hvor frustrert jeg hadde vært om min jente hadde latt seg snauklippe slik!

mvh

Hehe, ja, jeg også :-)

Jeg er helt enig at jentene visste nok hva de gjorde, begge to. De hadde sikkert noen spennende minutter der bak hjørnet, med saksa. :-) Absolutt innenfor tabbekvoten, men

Likevel etterlyser jeg litt bedre kontroll med barna fra sfo sin side, selv om de har mange barn å passe på, og sikkert et stort område.

Og en viss frihet må de absolutt ha. Men ikke helt frie tøyler.. Mener nå jeg, da.... ;-)

Gjest sfo arbeider

Godt å få litt støtte fra en sfo arbeider :-)

Ja, jeg er enig i at barna på sfo er såpass store at de vet stort sett hva som er rett & galt. Og det var tydelig at de visste dette, i og med at de snek seg bort for _sammen_ å utføre dette egentlig uskyldige stuntet.

Fint å høre at du ville ha beklaget deg for ikke å ha sett det, og også hatt en liten prat med begge "sett" foreldre. Ikke for å moralisere, selvsagt, men jeg synes sånne prater uansett er viktige for alle parter. Jeg ville absolutt ha visst om det, om en av mine hadde klipt noen.

Jeg prøver hvertfall å få snakket med/fortalt foreldre om hendelser på sfo sånn at de har hørt det fra oss før de får høre det fra andre.

Samarbeid hjem/skole er meget viktig for oss.

Gjest sfo arbeider

;-)

mvh

Helt enig med deg.

Sfo er noe annet enn barnehage og vi forventer mer av sfo barn enn barnehagebarn.

Sånne ting kunne like godt skjedd hjemme på lekerommet som det skjer på sfo.

Skolebarna liker ikke å ha øyne på seg hele tiden og det skal ikke være behøvelig heller såfremt det ikke ligger noe bak sånn at barnet må passes ekstra på.

Sfo kan ikke få den fulle skylden for sånne ting, men at sfo skal si ifra til foreldrene at det skjedde er vanlig prosedyre mener jeg.

Hehe, ja, jeg også :-)

Jeg er helt enig at jentene visste nok hva de gjorde, begge to. De hadde sikkert noen spennende minutter der bak hjørnet, med saksa. :-) Absolutt innenfor tabbekvoten, men

Likevel etterlyser jeg litt bedre kontroll med barna fra sfo sin side, selv om de har mange barn å passe på, og sikkert et stort område.

Og en viss frihet må de absolutt ha. Men ikke helt frie tøyler.. Mener nå jeg, da.... ;-)

Man må gi barna lov og mulighet til å gjøre feil.

Dette er den type feil det bør være mulighet til å gjøre. Er det ikke det er overvåkningen for streng.

Så er det en pris å betale for all erfaring.

mvh

Helt enig med deg.

Sfo er noe annet enn barnehage og vi forventer mer av sfo barn enn barnehagebarn.

Sånne ting kunne like godt skjedd hjemme på lekerommet som det skjer på sfo.

Skolebarna liker ikke å ha øyne på seg hele tiden og det skal ikke være behøvelig heller såfremt det ikke ligger noe bak sånn at barnet må passes ekstra på.

Sfo kan ikke få den fulle skylden for sånne ting, men at sfo skal si ifra til foreldrene at det skjedde er vanlig prosedyre mener jeg.

Jeg forventer at SFO sier ifra. Men i forhold til det snauklipte barnet var det vel ikke så mye som trengtes å si...

;-)

Alt etter hvilket forhold jeg hadde til hobbifrisørens foreldre ville jeg synes det kunne vært like godt å ta det opp selv, som at SFO tok det opp. Men det ryddigste ville da vært å avtalt dette med SFO.

Dette er jo ganske så uskyldig selv om mødre får hysterisk anfall av det.

;-)

mvh

Å ja?

*skriver det bak øret*

Jeg husker nemlig en ung lærervikar som ringte meg temmelig hysterisk etter at en unge hadde klippet av fletta på jenta som satt foran ham i klassen. Midt i timen.

Den unge lærervikaren måtte blant annet snakke med en mindre fornøyd far:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...